دیدار شورای مرکزی جمعیت زنان جمهوری اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران با ایشان، طی سخنانی ضرورت در اولویت قرار گرفتن کار فرهنگی در خصوص زنان را مورد تأکید قرار دادند و لزوم هوشیاری و آگاهی زنان مسلمان ایران برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را خاطر نشان ساختند.
مقام معظم رهبری در این دیدار به تلاش و اصرار حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه برای احیای شخصیت واقعی زن اشاره کردند و افزودند:‌ زنان مسلمان ایران در مسائل انقلاب و جنگ و مقاطع حساس پس از پیروزی انقلاب همواره نقش مهمی را ایفا کردند و نفوذ طبیعی و قهری خود بر همسران و پسران خویش را در راه تحقق اهداف انقلاب و مقابله با دشمنان اسلام بکار گرفتند. حضور فعال مردان در میدان مبارزه تجربه ای عینی از نقش مؤثر زنان در پیشبرد انقلاب اسلامی است و روحیه، درک و فهم عمیق مادران و همسران شهدا نیز نشانه ی بارزی از آن است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم حفظ شخصیت و تأثیر ذاتی و درخشنده ی زنان در صحنه ی مبارزه فرمودند: زنان ما باید درک و شناخت کاملی نسبت به موانع راه رشد و شکوفائی و احیای شخصیت واقعی خود داشته باشند و فرهنگ غربی یکی از این موانع است. اسلام برخورد فرهنگ غربی با زن مبنی بر سوء استفاده و التذاذ از جنس زن را مردود و محکوم میداند و تملق گویی آنان نسبت به زن را نه احترام و نه تکریم، بلکه اهانتی واقعی به شخصیت زن میداند. فرهنگ غربی با این اهانت سطح زن را تنزل داده است و این مسأله ترفند و فریب سیاسی و فرهنگی آنان مبنی بر تساوی دو جنس را افشاء می کند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان دیدگاه فرهنگ غرب در مورد زن را خیانتی آشکار به شخصیت زن دانستند و فرمودند: به اعتقاد ما زن با پوشش و حجاب صحیح، به حفظ کرامت و مقام واقعی خود می پردازد و این در حالی است که در غرب تلاش ها در جهت خاضع کردن زن متمرکز شده است.
مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان از رسوبات فرهنگ قدیمی و نیز پائین بودن سطح سواد، معلومات و معارف در زنان به عنوان موانع دیگری در راه رشد و شکوفایی شخصیت زن یاد کردند و فرمودند: جمعیت زنان باید کار فرهنگی در مورد زنان را در اولویت کارهای خود قرار دهد و با دادن شناخت و آگاهی به قشر زنان آنان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام مقاوم سازد.
بر پایه ی همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، خانم زهرا مصطفوی دبیر جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران گزارشی از فعالیتهای این جمعیت را به استحضار رهبر انقلاب اسلامی رساند.