دیدار هیأت‌ اسلامی‌ هنرمندان‌ با رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در دیدار هیأت‌ اسلامی‌ هنرمندان‌، پشتیبانی‌ مدیریتی‌ و اقتصادی‌ از عناصر مؤمن‌ و متعهد در رشته‌های‌ مختلف‌ هنری‌ ـ فرهنگی‌ را ضروری‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند: هر حرکت‌ اصیل‌ هنری‌ که‌ بر مضامین‌ عالی‌ مبتنی‌ باشد، به‌ رویشهای‌ جدیدی‌ در میان‌ جوانان‌ مشتاق‌ و با صفای‌ کشور منجر می‌شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، با اشاره‌ به‌ لزوم‌ افزایش‌ جذابیت‌ و محتوای‌ کارهای‌ فرهنگی‌ ـ هنری‌ افزودند: باید جوانان‌ علاقمند به‌ هنر متعهد و تعالی‌بخش‌ را دریابید و برای‌ تأمین‌ نیازهای‌ کشور، آنان‌ را تربیت‌ کنید. ایشان‌، حضور هنرمندان‌ متعهد و برجسته‌ عضو هیئت‌ اسلامی‌ هنرمندان‌ را در رشته‌های‌ مختلف‌ هنری‌ منشأ آثار بزرگ‌ و تأثیرگذار برشمردند و افزودند: باید در عرصه‌های‌ فرهنگی‌ ـ هنری‌، حرکتی‌ پیشرو، دقیق‌، منظم‌ و مبتنی‌ بر واقعیات‌ را سامان‌ داد که‌ توفیق‌ این‌ حرکت‌، بیش‌ از هر چیز، به‌ تقویت‌ ایمان‌ و پالایش‌ درونی‌ عناصر مؤمن‌ و متعهد، وابسته‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ تلاشهای‌ ظاهرا فرهنگی‌ ـ هنری‌ که‌ برای‌ تحریف‌ تاریخ‌ انقلاب‌ و دفاع‌ مقدس‌ صورت‌ می‌گیرد افزودند: انقلاب‌ عظیم‌ اسلامی‌ و حماسه‌ پرشور دفاع‌ مقدس‌، می‌تواند بعنوان‌ منابعی‌ بسیار غنی‌، دستمایه‌ تولید آثار هنری‌ قوی‌ و برجسته‌ قرار گیرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ضعفهای‌ موجود در برخی‌ رشته‌ها از جمله‌ فیلم‌نامه‌ نویسی‌، رمان‌ و داستان‌نویسی‌ را یادآور شدند و تصریح‌ کردند در این‌ زمینه‌ها نیز استعدادهای‌ خوبی‌ وجوددارد که‌ باید آنها را پرورش‌ داد.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ درماندگی‌ دشمن‌ در برابر ملت‌ ایران‌ افزودند: استکبار، پس‌ از رحلت‌ امام‌ خمینی‌ (رض‌)، یک‌ برنامه‌ دقیق‌ و پیچیده‌ دهساله‌ را با هدف‌ نابودی‌ نظام‌ اسلامی‌، طراحی‌ و اجرا کرد اما ایستادگی‌ مردم‌ و مبارزه‌ عناصر مؤمن‌ عرصه‌های‌ مختلف‌ با اهداف‌ دشمن‌، محاسبات‌ استکبار را نقش‌ بر آب‌ کرده‌ و او را در برابر نظام‌ اسلامی‌ درمانده‌ ساخته‌ است‌.
در ابتدای‌ این‌ دیدار چند تن‌ از هنرمندان‌ عضو هیأت‌ اسلامی‌ هنرمندان‌ به‌ بیان‌ دیدگاههای‌ خود در مورد مسائل‌ مختلف‌ هنری‌ ـ فرهنگی‌ پرداختند و از روند تشکیل‌ و فعالیتهای‌ این‌ هیأت‌ گزارشی‌ بیان‌ کردند.
در این‌ گزارش‌ تصریح‌ شد با وجود همه‌ مشکلات‌ موجود، تلاش‌ می‌کنیم‌ با موج‌آفرینی‌ صحیح‌ فرهنگی‌، در جهت‌ تأمین‌ نیازهای‌ اصیل‌ فرهنگی‌ ـ هنری‌ جامعه‌ گام‌ برداریم‌.