دیدار جمعی از جانبازان نخبه با رهبر انقلاب

جمعی‌ از جانبازان‌ برتر در زمینه‌های‌ مختلف‌ علمی‌، فرهنگی‌، هنری‌ و ورزشی‌ عصر امروز با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در فضائی‌ صمیمی‌ و آکنده‌ از معنویت‌ دیدار کردند. در ابتدای‌ این‌ دیدار، مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در میان‌ جانبازان‌ حضور یافتند و آنان‌ را مورد محبت‌ قرار دادند.
سپس‌ آقایان‌ دکتر حبیب‌الله‌ عظیمی‌، محقق‌، نویسنده‌ و استاد دانشگاه‌ با 70 درصد جانبازی‌ و قطع‌ نخاع‌، احمد مرودشتی‌ استاد دانشگاه‌، با 70 درصد جانبازی‌ و نابینا و رنجبر عضو تیم‌ ملی‌ و قهرمان‌ در رشته‌ تیراندازی‌ با کمان‌ با 70 درصد جانبازی‌ و قطع‌ نخاع‌ به‌ نمایندگی‌ از جانبازان‌ حاضر در خصوص‌ لزوم‌ ایجاد زمینه‌ بمنظور حضور جانبازان‌ در سطوح‌ مدیریتی‌ کشور، و همچنین‌ مقاطع‌ بالای‌ تحصیلی‌، ایجاد امکانات‌ لازم‌ جهت‌ ورزش‌ جانبازان‌ و دسترسی‌ آسان‌ جانبازان‌ به‌ این‌ امکانات‌، استفاده‌ از نظرات‌ جانبازان‌ برای‌ حل‌ مشکلات‌ آنان‌ و برخی‌ مسائل‌ روز کشور از جمله‌ آثار سوء تنازعات‌ مسئولان‌ و جناحها در جامعه‌ و لزوم‌ برخورد جدی‌ با مفاسد اقتصادی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌، مطالبی‌ را بیان‌ کردند.
در ادامه‌ این‌ دیدار حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تجلیل‌ از نقش‌ نیروهای‌ ایثارگر بویژه‌ جانبازان‌ در طول‌ سالهای‌ گذشته‌، خاطرنشان‌ کردند: جانباز با حضور خود در میدان‌ خطر و آماده‌ بودن‌ برای‌ شهادت‌، در واقع‌ با خداوند معامله‌ کرده‌ است‌ و صبر وتحمل‌ او در نزد خداوند محفوظ و مأجور خواهد بود. ایشان‌ صبر جانباز بر رنجها و مشکلات‌ ناشی‌ از جانبازی‌ و شکر بر این‌ افتخار را ارزشی‌ بسیار والا برشمردند و با اشاره‌ به‌ عزم‌ و اراده‌ پولادین‌ جانبازانی‌ که‌ توانسته‌اند با غلبه‌ بر مشکلات‌ جسمی‌ خود در عرصه‌های‌ مختلف‌ به‌ موفقیتهائی‌ دست‌ یابند، تأکید کردند: این‌ جانبازان‌ باید هم‌ برای‌ دیگر جانبازان‌ و هم‌ برای‌ معلولان‌ و همچنین‌ آحاد مردم‌ و جوانان‌ الگو قرار گیرند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ حرکت‌ نظام‌ را برغم‌ برخی‌ سهل‌انگاریها و نقایص‌، حرکتی‌ آبرومند، عزت‌مدار و روبه‌ جلو دانستند و تصریح‌ کردند: استقلال‌، پیشرفت‌ و اثرگذاری‌ نظام‌ در دنیای‌ اسلام‌ نتیجه‌ ایثار و فداکاری‌ نیروهای‌ مؤمن‌ و ارزشی‌ انقلاب‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر اینکه‌ امروز هم‌ نیروهای‌ ارزشی‌ فعال‌ در جامعه‌ حضور دارند خاطرنشان‌ کردند: نتیجه‌ فعالیت‌ این‌ نیروها نیز در آینده‌ مشخص‌ خواهد شد. در پایان‌ این‌ دیدار جانبازان‌، نماز مغرب‌ و عشاء را به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اقامه‌ کردند.
همچنین‌ جانبازان‌ روزه‌ خود را با حضور مقام‌ معظم‌ رهبری‌ افطار کردند.
خاطرنشان‌ می‌شود جانبازان‌ حاضر در این‌ دیدار، جانبازان‌ 50 درصد به‌ بالا و دارای‌ تخصص‌های‌ مختلف‌ و استاد دانشگاه‌ و همچنین‌ موفق‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ از جمله‌ تحقیق‌ و پژوهش‌، پزشکی‌، کامپیوتر، الکترونیک‌، مخابرات‌، نقاشی‌، کارگردانی‌ سینما و تلویزیون‌، شعر، حفظ قرآن‌ و قهرمانان‌ رشته‌های‌ مختلف‌ ورزشی‌ بودند.