موافقت‌ با درخواست‌ عفو آقای‌ حسین‌ لقمانیان نماینده همدان در مجلس ششم

در پی‌ درخواست‌ جمعی‌ از نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ از آیت‌الله‌ هاشمی‌ شاهرودی‌ رئیس‌ قوه‌ قضاییه‌ درخصوص‌ حل‌ مشکل‌ آقای‌ حسین‌ لقمانیان‌، رییس‌ قوه‌ قضاییه‌ طی‌ نامه‌ای‌ به‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، عفو آقای‌ حسین‌ لقمانیان‌ را درخواست‌ نمود و مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با این‌ درخواست‌ موافقت‌ کردند.
متن‌ نامه‌ جمعی‌ از نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ به‌ ریس‌ قوه‌ قضاییه‌ به‌ این‌ شرح‌ می‌باشد:

بسمه‌ تعالی‌
حضرت‌ آیت‌الله‌ هاشمی‌ شاهرودی‌
ریاست‌ محترم‌ قوه‌ قضاییه‌
سلام‌ علیکم‌
چنانکه‌ مستحضرید
در روزها و هفته‌های‌ اخیر دستگیری‌ و محکومیت‌ همکار گرامی‌ ما، جناب‌ آقای‌ حسین‌ لقمانیان‌، نماینده‌ محترم‌ همدان‌ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ موجبات‌ نگرانی‌ و ناراحتی‌ نمایندگان‌ مجلس‌ را فراهم‌ آورده‌ و واکنشها و اظهارنظرهای‌ متعدد و گسترده‌ را در صحن‌ مجلس‌ برانگیخته‌ و بخش‌ قابل‌ توجهی‌ از وقت‌ و نیروی‌ نمایندگان‌ را به‌ خود اختصاص‌ داده‌ است‌. از آنجا که‌ به‌ روشنی‌ احساس‌ می‌شود ادامه‌ این‌ نوع‌ مباحث‌ به‌ سود مجلس‌، قوه‌ قضاییه‌ و کشور نخواهد بود و نمایندگان‌ مجلس‌ عموما علاقمندند وقت‌ و همت‌ خود را به‌ حل‌ مشکلات‌ کشور اختصاص‌ دهند و مخصوصا در شرایط فعلی‌ به‌ بررسی‌ و تصویب‌ بودجه‌ سال‌ 1381 اقدام‌ نمایند، اینجانبان‌ امضاء کنندگان‌ این‌ نامه‌، که‌ جمعی‌ از نمایندگان‌ مردم‌ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ هستیم‌ از جنابعالی‌ تقاضا می‌کنیم‌ با رعایت‌ جایگاه‌ و شأن‌ قوای‌ مقننه‌ و قضاییه‌ به‌ هر نحو که‌ مقتضی‌ و ممکن‌ باشد نسبت‌ به‌ حل‌ این‌ مشکل‌ اقدام‌ فرمایید. توفیق‌ جنابعالی‌ و همکاران‌ محترمتان‌ را از خداوند متعال‌ مسئلت‌ می‌کنیم‌.

1ـ حاجی‌ بابایی‌
2ـ خباز
3ـ انصاری‌
4ـ محمد عبایی‌
5ـ کیان‌ ارثی‌
6ـ سبحانی‌
7ـ سیدمحمدرضوی‌ یزد
8ـ خوشرو
9ـ نوبخت‌
10ـ سیدحسین‌ مرعشی‌
11ـ پورنجاتی‌
12ـ سیدمحمدمهدی‌ شاهرخی‌
13ـ حداد عادل‌
14ـ ابوترابی‌
15ـ سیدمحمود دعایی‌
16ـ علیخانی‌
17ـ پیرمؤذن‌
18ـ بروجردی‌
19ـ قربانی‌
20ـ رحمانی‌
21ـ سیدافضل‌ موسوی‌
22ـ دولت‌ آبادی‌
23ـ ذاکری‌
24ـ اعظم‌ ناصری‌پور
25ـ جلالی‌ شاهرودی‌
26ـ قشقاوی‌
27ـ ندیمی‌
28ـ موحد
29ـ سرحدی‌زاده‌
30ـ شیخ‌
31ـ یثربی‌
32ـ ناطق‌ نوری‌
33ـ شعر دوست‌
34ـ قاسم‌زاده‌
35ـ نارویی‌
36ـ امیدوار رضایی‌
37ـ میرمحمدی‌
38ـ قمی‌
39ـ تابش‌
40ـ عبداللهی‌

متن‌ نامه‌ رییس‌ قوه‌ قضاییه‌ به‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ نیز به‌ این‌ شرح‌ است‌:

محضر مبارک‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ (دام‌ ظله‌ الوارف‌)
با سلام‌ و آرزوی‌ طول‌ عمر حضرتعالی‌، عرض‌ تبریک‌ و تهنیت‌ بمناسبت‌ سالروز ولادت‌ حضرت‌ فاطمه‌ معصومه‌ علیهاالسلام‌، از آنجا که‌ ریاست‌ محترم‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ بصورت‌ شفاهی‌ و جمعی‌ از نمایندگان‌ محترم‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در نامه‌ کتبی‌ به‌ اینجانب‌ نگرانی‌ خود را درخصوص‌ ادامه‌ بازداشت‌ یکی‌ از نمایندگان‌ محترم‌ بیان‌ کرده‌ و از اینجانب‌ تقاضای‌ مساعدت‌ در حل‌ مشکل‌ را نموده‌اند.
لذا ضمن‌ تأکید بر ضرورت‌ توجه‌ به‌ استحکام‌ آراء و تصمیمات‌ قانونی‌ دستگاه‌ قضایی‌ و قضات‌ شریف‌ و بمنظور حفظ مصالح‌ نظام‌ مقدس‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و در اجراء و به‌ استناد بند 11 اصل‌ 110 قانون‌ اساسی‌ از محضر حضرت‌ مستطاب‌ عالی‌ استدعا دارد بمناسبت‌ این‌ روز فرخنده‌ با عفو آقای‌ حسین‌ لقمانیان‌ که‌ به‌ ده‌ ماه‌ حبس‌ قطعی‌ محکوم‌ شده‌ است‌ موافقت‌ فرمایند. والامر الیکم‌ والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌الله‌ و برکاته‌
سیدمحمد هاشمی‌ شاهرودی‌
رئیس‌ قوه‌ قضاییه‌
25/10/1380

پاسخ‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ نامه‌ رئیس‌ قوه‌ قضاییه‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:

بسمه‌ تعالی‌
با سلام‌ و تحیت‌، با پیشنهاد جنابعالی‌ موافقت‌ می‌شود. توفیقات‌ جنابعالی‌ و ریاست‌ محترم‌ مجلس‌ و نمایندگان‌ محترم‌ را از خداوند متعال‌ مسئلت‌ می‌کنم‌.
والسلام‌ علیکم‌
سیدعلی‌ خامنه‌ای‌
25/10/1380