دیدار جمعی از قاریان با رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان

همزمان‌ با آغاز ماه‌ نزول‌ قرآن‌، ماه‌ مبارک‌ رمضان‌، مراسم‌ معنوی‌ محفل‌ انسل‌ با قرآن‌ امروز در حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و با شرکت‌ تعدادی‌ اساتید، قاریان‌ بین‌المللی‌ و ممتاز، حافظان‌ و گروههای‌ مدیحه‌سرایی‌ و همخوانی‌ از سراسر کشور برگزار شد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ مراسم‌ قرآنی‌، در سخنان‌ کوتاهی‌ با اشاره‌ به‌ پیشرفتها و تلاشهای‌ چشمگیر قرآنی‌ در سراسر کشور پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، بر لزوم‌ فراگیر شدن‌ صحیح‌ خوانی‌ قرآن‌ در جامعه‌ و فهم‌ معانی‌ قرآن‌ تأکید کردند. ایشان‌ تلاوت‌ قاریان‌ ممتاز کشور را در عمومی‌ کردن‌ تلاوت‌ قرآن‌ در جامعه‌ مؤثر دانستند و افزودند: باید با برنامه‌ریزی‌ و تلاش‌ روزافزون‌، آحاد جامعه‌ توانایی‌ روخوانی‌ صحیح‌ قرآن‌ را بدست‌ آورند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ فهم‌ معانی‌ قرآن‌ را کلید فهم‌ معارف‌ قرآنی‌ و تدبر در آن‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: در کنار روخوانی‌ صحیح‌ قرآن‌ باید فراگیری‌ معانی‌ قرآن‌ نیز در جامعه‌ گسترش‌ یابد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از قرآن‌ بعنوان‌ دریای‌ متلاطم‌ فیض‌ و رحمت‌ الهی‌ یاد کردند و افزودند: انس‌ با قرآن‌ کریم‌ موجب‌ باز شدن‌ درهای‌ هدایت‌ خداوند بسوی‌ انسان‌ می‌شود. ایشان‌ با تأکید بر لزوم‌ تلاش‌ قاریان‌ برای‌ پیشرفت‌ روزافزون‌ و ادامه‌ راه‌ کمال‌ خاطرنشان‌ کردند: جلسات‌ قرآنی‌ و تعلیم‌ قرآن‌ بخصوص‌ برای‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ باید گسترش‌ یابد.
در این‌ مراسم‌ چند تن‌ از قاریان‌ و حافظان‌ به‌ تلاوت‌ قرآن‌ کریم‌ پرداختند و برنامه‌های‌ همخوانی‌، مناجات‌ و ابتهال‌ نیز اجرا گردید.
شرکت‌ کنندگان‌ در این‌ مراسم‌ نماز مغرب‌ و عشاء را به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اقامه‌ کردند. بعد از اقامه‌ نماز، قاریان‌، حافظان‌ و اساتید قران‌ در فضایی‌ صمیمی‌ و معنوی‌ روزه‌ خود را بهمراه‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ افطار کردند.