حضور رهبر انقلاب در اردوی فرزندان جانبازان

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز با حضور در مجموعه‌ فرهنگی‌ ورزشی‌ شماره‌ 1 امام‌ خمینی‌(ره‌) از نزدیک‌ در جریان‌ فعالیتهای‌ تابستانی‌ فرزندان‌ جانبازان‌ قرار گرفتند. مقام‌ معظم‌ رهبری‌ پس‌ از ورود، در جمع‌ فرزندان‌ جانباز در کلاسهای‌ انس‌ با قرآن‌ ولایت‌ و رهبری‌ شیمی‌ فیزیک‌سفالگری‌ و زیست‌ حاضر شدند و در فضایی‌ صمیمی‌ ضمن‌ گفتگو با دانش‌آموزان‌ و معلمان‌ آنان‌ از نزدیک‌ با فعالیتهای‌ قرآنی‌، علمی‌ و تجربی‌ فرزندان‌ جانبازان‌ آشنا شدند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ در محل‌ چادرهای‌ مجموعه‌ فرهنگی‌ ورزشی‌ امام‌ خمینی‌ حضور یافتند و فرزندان‌ جانبازان‌ را مورد تفقد قرار دادند. ایشان‌ سپس‌ با حضور در جمع‌ صدها نفر از فرزندان‌ جانبازان‌، معلمان‌ و مسؤولان‌ مجموعه‌ فرهنگی‌ ورزشی‌ امام‌ خمینی‌ ضمن‌ پاسخگویی‌ به‌ ابراز احساسات‌ آنان‌، سخنان‌ کوتاهی‌ بیان‌ کردند.
ایشان‌ در سخنان‌ خود با ابراز خرسندی‌ از حضور در میان‌ فرزندان‌ جانبازان‌، از جانبازان‌ بعنوان‌ انسانهایی‌ که‌ در سخت‌ترین‌ دوران‌ کشور شرف‌ شجاعت‌ و تعهد خود را ثابت‌ نمودند، یاد کردند و خطاب‌ به‌ فرزندان‌ جانبازان‌ افزودند: ما به‌ پدران‌ شما بعنوان‌ شهیدان‌ زنده‌ انقلاب‌ اسلامی‌ افتخار می‌کنیم‌ و شما نیز باید به‌ پدران‌ خود افتخار نمایید.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ اظهار امیدواری‌ کردند فرزندان‌ جانبازان‌ با خودسازی‌ معنوی‌، علمی‌ و جسمی‌ و حفظ روحیه‌ نشاط و شادابی‌ در آینده‌ مردان‌ شایسته‌ ایران‌ اسلامی‌ و منشأ خدمات‌ و برکات‌ فراوان‌ باشند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ از زحمات‌ مسؤولان‌ بنیاد جانبازان‌ و مستضعفان‌ قدردانی‌ کردند. پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آقای‌ فروزنده‌ رئیس‌ بنیاد مستضعفان‌ و جانبازان‌ در سخنانی‌ ضمن‌ ارائه‌ گزارشی‌ از اردوهای‌ تابستانی‌ بیست‌ هزار نفر از فرزندان‌ جانبازان‌ در سراسر کشور به‌ مشکلات‌ جانبازان‌ و خانواده‌های‌ آنان‌ اشاره‌ کرد و گفت‌: برغم‌ تلاشهای‌ فراوانی‌ که‌ انجام‌ گرفته‌ اما هنوز جانبازان‌ و خانواده‌های‌ آنان‌ مشکلات‌ و سختی‌هایی‌ دارند که‌ برطرف‌ کردن‌ آنها نیازمند تلاش‌ مضاعف‌ و کمک‌ همه‌ دستگاهها و سازمانها است‌.
مجموعه‌ فرهنگی‌ ورزشی‌ شماره‌ 1 امام‌ خمینی‌ به‌ وسعت‌ 270 هکتار در منطقه‌ لواسانات‌ تهران‌ قرار دارد و امروز بهنگام‌ بازدید مقام‌ معظم‌ رهبری‌، مسؤولین‌ بنیاد جانبازان‌ و مستضعفان‌ و این‌ مجموعه‌ فرهنگی‌ ـ ورزشی‌، با استفاده‌ از ماکت‌ توضیحات‌ لازم‌ را درخصوص‌ 3 مجموعه‌ فرهنگی‌ ورزشی‌ امام‌ خمینی‌ در اطراف‌ تهران‌، ارائه‌ دادند.
خاطرنشان‌ می‌شود در هر دوره‌ اردوی‌ تابستانی‌ مجموعه‌ فرهنگی‌ ورزشی‌ شماره‌ 1 امام‌ خمینی‌، که‌ به‌ مدت‌ شش‌ روز است‌ هزار نفر از فرزندان‌ جانبازان‌ از 28 استان‌ کشور حضور می‌یابند و در 6 بخش‌، علم‌ و تجربه‌، ورزش‌، هنر، کار و صنعت‌، فرهنگی‌ و عقیدتی‌ به‌ فعالیت‌ می‌پردازند.