دیدار اعضای‌ کمیسیون‌ فرهنگی‌ مجلس‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، امروز در دیدار اعضای‌ کمیسیون‌ فرهنگی‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، مقوله‌ فرهنگ‌ را از مسایل‌ اصلی‌ و هویت‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ کشور دانستند و با اشاره‌ به‌ هنر بزرگ‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ در بارور کردن‌ زمینه‌ ایمان‌ دینی‌ مردم‌ تصریح‌ کردند: هدف‌ و جهت‌ فعالیتها در عرصه‌های‌ مختلف‌ فرهنگی‌ باید تعمیق‌ ایمان‌ دینی‌ و انقلابی‌ مردم‌ باشد.
ایشان‌ تعمیق‌ ایمان‌ دینی‌ و انقلابی‌ مردم‌ را زمینه‌ساز تحقق‌ اهداف‌ واقعی‌ انسانی‌، اعم‌ از عدالت‌ اجتماعی‌، رشد و تعالی‌ فکری‌ و تعامل‌ صحیح‌ انسانها در جامعه‌ ارزیابی‌ کردند و افزودند: برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ مهم‌ باید موانع‌ آن‌ بر اساس‌ اصلاح‌، تحول‌ و تبیین‌ فرهنگی‌ برطرف‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ خاطرنشان‌ کردند: استفاده‌ از روشهای‌ فرهنگی‌ برای‌ مقابله‌ با عوامل‌ ضد فرهنگی‌ منافاتی‌ با استفاده‌ از برخوردهای‌ قانونی‌ در موارد مورد نیاز ندارد اما اساس‌ باید کار فرهنگی‌ باشد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر این‌ که‌ شناخت‌ هدف‌ و راه‌ رسیدن‌ به‌ آن‌ در مسایل‌ فرهنگی‌ از اهمیت‌ بالایی‌ برخوردار است‌ افزودند: هدف‌ انقلاب‌ اسلامی‌، تحقق‌ نظام‌ اسلامی‌ و خواسته‌ مردم‌، ارائه‌ صحیح‌ تفکر اسلامی‌ و تعمیق‌ آن‌ در جامعه‌ است‌، لذا فضای‌ فرهنگی‌ کشور باید به‌ کسانی‌ سپرده‌ شود که‌ در قبال‌ مردم‌ و انقلاب‌ اسلامی‌ متعهد هستند.
ایشان‌ یافتن‌ فوری‌ترین‌ و لازم‌ترین‌ نیازهای‌ فرهنگی‌ کشور و در دستور کار قرار دادن‌ آنها را از مهمترین‌ وظایف‌ کمیسیون‌ فرهنگی‌ مجلس‌ بیان‌ و تأکید کردند: در قانونگذاری‌ و مسائل‌ فرهنگی‌ نباید سلائق‌ جناحی‌ و خطی‌ دخالت‌ داده‌ شود بلکه‌ باید به‌ آنچه‌ که‌ تکلیف‌ شرعی‌ است‌، عمل‌ شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر این‌ که‌ زمینه‌ساز پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، جریان‌ روشنفکری‌ و تبیین‌ اسلامی‌ در جامعه‌ بود، افزودند: دشمن‌ تلاشهای‌ گسترده‌ای‌ را برای‌ سست‌ کردن‌ باورهای‌ دینی‌ و انقلابی‌ مردم‌ و ایجاد تشکیک‌ در مبانی‌ تفکرات‌ دینی‌ و انقلابی‌، اندیشه‌های‌ امام‌ (ره‌) و دشمنی‌ دستگاههای‌ استکباری‌ عالم‌ با نظام‌ اسلامی‌ انجام‌ می‌دهد که‌ مقابله‌ با آن‌ از طریق‌ تأکید بر نقاط مثبت‌ فرهنگی‌ و برطرف‌ کردن‌ کمبودهای‌ فرهنگی‌ امکان‌پذیر است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، از مطبوعات‌، فیلم‌ و کتاب‌ به‌ عنوان‌ عرصه‌های‌ مهم‌ فرهنگی‌ یاد و تأکید کردند: در عرصه‌های‌ فرهنگی‌ مختلف‌ باید زمینه‌ ارائه‌ فکر صحیح‌ و امکان‌ داوری‌ میان‌ فکر صحیح‌ و باطل‌ برای‌ مردم‌ بویژه‌ نسل‌ جوان‌ فراهم‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ جریان‌ فرهنگی‌ کشور را به‌ رغم‌ تمام‌ مشکلات‌ و مسایل‌، جریانی‌ رو به‌ پیشرفت‌ و تعالی‌ ارزیابی‌ و تأکید کردند: حضور متفکران‌ جوان‌ اسلامی‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ از نشانه‌های‌ این‌ رشد و مایه‌ امیدواری‌ است‌.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آقای‌ پورنجاتی‌ رئیس‌ کمیسیون‌ فرهنگی‌ ضمن‌ ارائه‌ گزارشی‌ از فعالیتهای‌ این‌ کمیسیون‌، انقلاب‌ اسلامی‌ را انقلابی‌ فرهنگی‌ و معنوی‌ خواند و با اشاره‌ به‌ اهمیت‌ مسائل‌ فرهنگی‌ گفت‌: یکی‌ از وظایف‌ مهم‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ رصد مسائل‌ هشدار دهنده‌ در عرصه‌ فرهنگی‌ و مقابله‌ با آنها می‌باشد که‌ انجام‌ این‌ وظیفه‌ در گرو برخورد پویا، روزآمد و پاسخگوی‌ مقتضیات‌ زمان‌ و حراست‌ از ارزشهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ است‌.
وی‌، نگاه‌ اقتصادی‌ و مصرفی‌ به‌ مقوله‌ فرهنگ‌ و برخوردهای‌ سطحی‌، عوامانه‌ و سیاست‌ زده‌ را از جمله‌ مشکلات‌ در زمینه‌ مسائل‌ فرهنگی‌ بیان‌ کرد.
در این‌ دیدار همچنین‌ خانم‌ راکعی‌ رئیس‌ کمیته‌ امور زنان‌ و خانواده‌ کمیسیون‌ فرهنگی‌، در خصوص‌ مشکلات‌ زنان‌ در جامعه‌ و نقص‌ برخی‌ قوانین‌ موجود برای‌ زنان‌، مطالبی‌ را مطرح‌ کرد.