دیدار مسئولان خانه‌‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در دیدار مسؤولان خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با اشاره به تلاش آمریکا برای ایدئولوژی‌سازی و استعلای فکری و فرهنگی تأکید کردند: پیام معنوی مورد نیاز جهان کنونی و دنیای آینده، تنها در اقیانوس عظیم و بیکران معارف اسلامی نهفته است، و انتقال این پیامهای نو با تکیه بر دانش و تقوا امکان‌پذیر است.
مقام معظم رهبری تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تأمین‌کننده انسجام مورد نیاز در تبلیغات خارج از کشور خواندند و با تجلیل از شخصیت فکری و فرهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری و قدردانی از تلاشهای مسئولان و کارکنان آن سازمان، بر لزوم تلاش مستمر برای رفع کمبودهای موجود در روند فعالیتهای این سازمان تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دهه‌های آینده را دنیای اطلاعات، ارتباطات و حاکمیت فکرهای منطقی برشمردند و با اشاره به سر آمدن دوران اعمال روشهای نظامی، سیاسی و تصرفات غاصبانه اقتصادی برای تسلط بر دنیا افزودند: ملاک برتری در دنیا، استعلای فکری و فرهنگی است و استکبار نیز برای تحقق همین موضوع در تلاش است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بحرانهای درونی جامعه آمریکا را مورد توجه قرار دادند و با اشاره به واقعیات ملموس آن کشور افزودند: جامعه آمریکا دچار بحران شدید هویت فرهنگی و شخصیتی است و به علت از بین رفتن پایه‌های اخلاق، از درون در حال متلاشی شدن است و مسئولان این کشور برای غلبه بر این گسستگی خطرناک درونی، دست به ایدئولوژی سازی و صدور ایدئولوژی زده‌اند، اما این تلاشها به جایی نمی‌رسد.
مقام معظم رهبری در تبیین تلاشهای آمریکا برای اثبات حقانیت کارهای تجاوز گرانه این کشور در جهان افزودند: در جامعه آمریکا، حتی ناسیونالیسم نیز امری سطحی است، اما در برابر این واقعیات، مسئولان آمریکا می‌خواهند با ایدئولوژی‌سازی ثابت کنند که حضور تجاوزکارانه این کشور در مناطق مختلف جهان، حق آنهاست و تلاش می‌کنند نظام تک قطبی سیاسی را بهتر از نظام چند قطبی جلوه دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: به رغم این تلاشها جهان، طالب ایدئولوژی قانع کننده و تفکر آرامش‌بخش است و در این میان، پیامهای معنوی اسلام متاع ارزشمندی است که در همه جا خریدار دارد و این امر، برتری را از آن نظام اسلامی و تفکرات اسلامی می‌سازد.
مقام معظم رهبر حضور فعال، تلاش صحیح و تبلیغات متناسب با نیازهای ملتها را، عوامل نفوذ هر چه بیشتر تفکر دینی در جهان برشمردند و به مسئولان خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خاطر نشان کردند: «دانش و تقوا و پاکیزگی روحی و معنوی»، دو عامل جذب دلهای ملتها به سوی تبلیغات و پیامهای نظام اسلامی است و برای ارتقاء و استفاده صحیح از این دو عامل، باید ضمن دانش افزایی مستمر، هجرت درونی و معنوی را همواره مورد توجه کامل قرار دهید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تحرک و فعالیت روزافزون را لازمه ثمر دادن کار فکری و فرهنگی خواندند و با اشاره به لزوم توجه مستمر به هدفهای پیش‌بینی شده، ارزیابی مداوم و تصحیح جهت کارها را از دیگر عوامل موفقیت در کارها برشمردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کتاب، سنت و معارف اهل بیت را اقیانوس عجیب و عظیم ارزیابی کردند و افزودند: تدبر در این اقیانوس بیکران، آشکار می‌سازد که پیامها و حرفهایی سرشار از نور و معنا در اختیار مسلمانان است که باید به دنیای ظلمانی کنونی منتقل شود.
مقام معظم رهبری تهاجم فرهنگی غرب را امری بسیار جدی توصیف کردند و فرمودند: تهاجم فرهنگی غرب به مناطقی که از آن احساس خطر می‌کند، بویژه به نظام اسلامی، بسیار جدی است، اما این مسأله هنوز خوب فهمیده نشده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: هویت هر ملت، با فرهنگ آن ملت مشخص شود و غربیها که در صدد تسلط بر جهان هستند، تلاش می‌کنند ملاکها و معیارهای خود را در همه جا جایگزین کنند و اگر غرب ببیند در این کشور کسانی، مسئولیت بر عهده دارند که فرهنگ غرب را قبول دارند، دیگر حتی از اسم اسلام ناب هم نمی‌ترسند، اما هنگامی که می‌بیند در این کشور همه مسئولان، فرهنگ غرب را رد می‌کنند، می‌فهمد که با نظام اسلامی مشکل جدی دارد و به همین دلیل است که غرب دائما به نظام اسلامی می‌گوید به جامعه جهانی برگردید، در حالی که منظور اصلی آنها از این درخواست، آن است که فرهنگ غرب را بپذیرید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را سازمانی بسیار حساس و مهم خواندند و نتایج فعالیتهای آن را در برخورد با فرهنگ غرب بسیار با ارزش برشمردند.
پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گزارشی از فعالیتها و برنامه‌های این سازمان به استحضار رساند و تأکید کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با درکی دست از اهداف روش اسلامی، آرمانهای بلند امام راحل (رض)، منویات عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و شناختی درست از توطئه‌های بین‌المللی، مأموریتهای خود را با صلابت و آگاهی دنبال کند.