دیدار مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی با ایشان طی سخنانی بر ضرورت مخاطب‌شناسی و برقراری ارتباط مؤثر و سازنده با مخاطبین از سوی دست‌اندرکاران سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کردند و استفاده از بیان هنری و نیز برخورد شایسته اخلاقی با مستمعین و بویژه قشر جوان کشور را برای به نتیجه رساندن تبلیغ حایز اهمیت دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت شانزدهمین سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد، از تبلیغات صحیح و تأثیرگذار به عنوان مسأله درجه اول نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کردند و فرمودند: یک نظام حکومتی نمی‌تواند تمام تلاش خود را تنها برای تضمین امتیازات سیاسی، اقتصادی و سازندگی جامعه بکار گیرد و فکر و ذهنیت مردم را در معرض تصرف و تهدید کسانی رها کند که می‌خواهند مردم را به اصل دین، ولایت و انقلاب و اصل میهن دوستی بدبین و مردد کنند و تأکید اینجانب بر اهمیت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیز از همین مسأله ناشی می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از فرهنگ به عنوان پراهمیت‌ترین مسأله ایران اسلامی یاد کردند و فرمودند: تهاجم فرهنگی یک جنگ، مبارزه و صف آرایی است و امروز عده‌ای در حال صف آرایی در برابر نظام اسلامی هستند زیرا تنها علاج آن را نیز حرکت فرهنگی دانسته‌اند .
رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه سازمان تبلیغات اسلامی را به ضرورت شناخت مخاطبین خود جلب کردند و خطاب به مسؤولان این سازمان فرمودند: شما باید بدانید که مخاطب شما کیست و طرف سخن و پیام شما چه کسی است. تشخیص و بازشناسی سریع مخاطب یک اصل مهم در کار تبلیغ است و مطالبی که به جوانان به عنوان بخش اصلی مخاطبین شما عرضه می‌شود باید شکل پرجاذبه‌ای داشته باشد تا قشر جوان با توجه به طبیعت خاص خود، مطالب عرضه شده را به طور مفید و مؤثر دریافت کند.
مقام معظم رهبری پیشرفت مفاهیم عالی قرآن را مرهون ارائه آن در قالب هنری فوق ممتاز دانستند و فرمودند: خداوند متعال برای تبیین مفاهیم قرآن کریم یک بیان معجز نشان را بکار گرفت تا حداکثر زیبایی در آن به وجود آید بنا بر این ترجمه فارسی قرآن کریم نیز باید در ردیف بهترین ترجمه‌های فارسی باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اهمیت مقوله هنر و سینما را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: بیان معمولی اگر با روی خوش و حلم و بردباری همراه شود حداقل به قدر بیان هنری اثر خواهد گذاشت. بنا بر این دست‌اندرکاران سازمان تبلیغات اسلامی باید به سراغ دل و روح مخاطبان خود و به ویژه جوانان بروند و زبان ویژه او را در یابند تا تبلیغ به شکل مفید و مؤثر انجام شود.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گزارشی از فعالیتهای این سازمان ارایه کرد.