غبارروبی مضجع مطهر حضرت امام رضا (علیه‌السلام) با حضور رهبر انقلاب / سال ۷۵

در آستانه میلاد با برکت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در آیین غبارروبی از مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) که در فضایی باشکوه و آکنده از اخلاص و معنویت برگزار شد شرکت کردند.

در این مراسم که با طنین آیات روحبخش قرآن کریم در بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) و مداحی اهل بیت (ع) همراه بود، ضریح مطهر آن حضرت غبارروبی شد و مزار شریف امام رضا (ع) با گلاب ناب شستشو داده شد.

در این آیین ملکوتی و نورانی علاوه بر حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان قدس رضوی، حجج اسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رسولی محلاتی، محمدی ریشهری و عبادی نیز مقام معظم رهبری را همراهی میکردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حالی که لباس سفیدی را به تن داشتند وارد ضریح مطهر شدند و غبار بنشسته بر بقعه متبرکه‌امام رضا(ع) را برگرفتند و جای جای آن را با گلاب ناب شستشو دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس بر مزار شریف آن حضرت سر نهادند و دل و جان خویش را در پرتو انوار پرفیض حضرتش مصفا ساختند.

مقام معظم رهبری همچنین در داخل ضریح مطهر به اقامه نماز پرداختند و برای عزت اسلام و مسلمین و بیاثر شدن توطئه‌ها و ترفندهای شیطانی قدرتهای استکباری علیه کیان امت اسلام دعا کردند.

این آیین باشکوه و معنوی حدود دو ساعت به طول انجامید و در پایان آن حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ طبسی نماینده‌ولیفقیه و تولیت آستان قدس رضوی به هر یک از شرکت کنندگان در این مراسم مقداری از غبار متبرکه را اهدا کرد.

خاطر نشان میسازد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شب گذشته به منظور زیارت حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) و دیدار با مردم وارد شهر مقدس مشهد شدند.