برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات بین‌‌المللی قرآن در حضور رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات بزرگ بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم طی سخنانی توسل به قرآن و آشنایی با احکام و رهنمودهای آن را علاج مشکلات جهان اسلام دانستند و ضرورت تأمل و تدبر در مفاهیم قرآن کریم را به ملتهای مسلمان جهان مورد تأکید قرار دادند.
مقام معظم رهبری با تمجید از ایمان اسلامی ملتهای مسلمان فرمودند: مسلمانان اگر مسأله‌ای را به اسلام مربوط بدانند، با جدیت به دنبال آن می‌روند، اما علت متفرق بودن امت اسلام و اسارت و ذلت ملتهای مسلمان در دست استکبار و آمریکا در این است که مسلمانان نمی‌دانند وحدت و مقابله با سلطه دشمن کافر و طاغوت و همچنین تحصیل علم و دانش، از واجبات قرآن و اسلام است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به آشنایی روزافزون ملت ایران با قرآن کریم و مفاهیم آن اشاره کردند و فرمودند: در دوران حاکمیت طاغوت در این کشور که آمریکا مالک ارتش، نفت، حکومت و سیاست داخلی و خارجی ایران بود، در تمام مدارس ایران حتی یک آیه قرآن کریم تلاوت نمی‌شد اما امروز مدرسه‌ای در این کشور نیست که روزانه، صوت و تلاوت آیات قرآن کریم در آن شنیده نشود. این اول راه است و حرکت به سمت قرآن باید هر چه بیشتر گسترش یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاوت روزانه قرآن کریم و تدبر در مفاهیم آن را ضروری خواندند و فرمودند: کسانی که قر آن را تلاوت می‌کنند باید در ترجمه و معنای کلمات آن تدبر کنند و به اعماق سخن حق متعال بیندیشند و از رهگذر تفکر در آیات پرحکمت الهی ، خود را به دریایی از نور پیوند زنند.
مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان از برگزار کنندگان این دوره از مسابقات بین‌المللی، حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم تشکر کردند. در این مراسم تعدادی از قراء برجسته و نفرات برتر قرائت قرآن کریم در این دوره از مسابقات به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند و سپس، جوایز نفرات برتر رشته‌های مختلف این مسابقات در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین امام جمارانی و آقای میرسلیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهداء شد.
پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین امام جمارانی نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از چگونگی برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات بزرگ بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم ارائه کرد و طی آن گرایش روزافزون ملت ایران بویژه جوانان میهن اسلامی را به سوی قرآن کریم و مفاهیم عمیق آن یادآور شد.