برگزاری مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه هوایی با حضور فرمانده کل قوا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا صبح‌ امروز در مراسم‌ ویژه‌ فارغ‌التحصیلی‌ دومین‌ و سومین‌ دوره‌ دانشگاه‌ هوایی‌ در پنج‌ رشته‌ کارشناسی‌ خلبانی‌ و مهندسی‌ هوا ـ فضا، نگهداری‌ هواپیما، الکترونیک‌ و مهندسی‌ تکنولوژی‌ فرماندهی‌ و کنترل‌ هوائی‌ حضور یافتند و طی‌ آن‌ دانش‌ نامه‌ها، و جوایز و نشان‌ خلبانی‌ را به‌ نمایندگان‌ برگزیده‌ این‌ گروه‌ از فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاه‌ هوایی‌ اعطا کردند.
فرمانده‌ کل‌ قوا صبح‌ امروز پس‌ از ورود به‌ میدان‌ صبحگاه‌ این‌ دانشگاه‌ از یگانهای‌ مستقر در میدان‌ سان‌ دیدند و سپس‌ در برابر یادواره‌ شهدا با قرائت‌ فاتحه‌ نسبت‌ به‌ مقام‌ رفیع‌ جان‌ باختگان‌ دفاع‌ از حریم‌ میهن‌ اسلامی‌ ادای‌ احترام‌ کردند.
میهمانان‌ و مدعوین‌ شرکت‌کننده‌ در این‌ مراسم‌ با سردادن‌ شعار "صل‌ علی‌ محمد رهبر ما خوش‌ آمد" مقدم‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را گرامی‌ داشتند.
پس‌ از استقرار فرمانده‌ کل‌ قوا در جایگاه‌ مخصوص‌، آیاتی‌ چند از کلام‌ الله‌ مجید تلاوت‌ شد و سپس‌ فرمانده‌ دانشگاه‌ هوایی‌ گزارش‌ جامعی‌ را در مورد روند فعالیتهای‌ آموزشی‌ و پژوهشی‌ دانشجویان‌ این‌ دانشگاه‌ به‌ استحضار رساند.
طی‌ این‌ مراسم‌ همچنین‌ 30 نفر از فرماندهان‌ و پرسنل‌ ممتاز نیروی‌ هوایی‌ و فارغ‌التحصیلان‌ برتر و برجسته‌ این‌ دانشگاه‌ به‌ افتخار دریافت‌ جوایزی‌ از دست‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ نایل‌ شدند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ سپس‌ طی‌ سخنانی‌ که‌ در این‌ مراسم‌ ایراد کردند، از تربیت‌ نیروهای‌ پاکدامن‌، با ایمان‌، کارامد و شجاع‌ در ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از افتخارات‌ بزرگ‌ نیروهای‌ مسلح‌ نام‌ بردند و آن‌ را ضربه‌ای‌ مؤثر بر دشمنان‌ اسلام‌ دانستند.
فرمانده‌ کل‌ قوا با تأکید بر وجود یک‌ رویارویی‌ دایمی‌ میان‌ نیروهای‌ حق‌ و باطل‌ فرمودند : زندگی‌ قدرتهای‌ شیطانی‌ و استکباری‌ با فساد انسانها ادامه‌ می‌یابد و نیروهای‌ مستبد جهانی‌ همواره‌ در تلاش‌ هستند تا در سایه‌ توسعه‌ فساد در میان‌ سران‌ دولتهای‌ وابسته‌ کشورها و ملتها را تحت‌ تسلط و نفوذ خود داشته‌ باشند و بدون‌ تردید امروز بزرگترین‌ دشمن‌ کشورها و ملتها فساد شخصی‌ و اخلاقی‌ افرادی‌ است‌ که‌ بر زندگی‌ مردم‌ تأثیر گذاری‌ بیشتری‌ را دارند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پاک‌ زیستن‌ جوانان‌ و نیروهای‌ کارامد کشور را مجاهدتی‌ در مقابل‌ سلطه‌ بیگانگان‌ دانستند و فرمودند: هر یک‌ از مسئولان‌ و مدیران‌ جامعه‌ که‌ موفق‌ به‌ تربیت‌ صحیح‌ مجموعه‌ای‌ انسانی‌ شود یک‌ حرکت‌ جهادی‌ را علیه‌ دشمنان‌ انسانیت‌ به‌ انجام‌ رسانده‌ است‌ و هر ملتی‌ که‌ بخواهد خود را نجات‌ دهد و حقیقتا بر سرنوشت‌ خویش‌ حاکم‌ شود راه‌ دیگری‌ جز حرکت‌ به‌ سمت‌ پاکی‌ و صلاح‌ در پیش‌ روی‌ خود ندارد.
فرمانده‌ کل‌ قوا در پایان‌ سخنانشان‌ پارسایی‌ و پاکدامنی‌ در کنار تکمیل‌ آموزشها و پیشرفت‌ در رشته‌های‌ فنی‌ و مدیریت‌ را از خصوصیات‌ نیروهای‌ مسلح‌ برشمردند و دستاوردهای‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ بویژه‌ نیروی‌ هوایی‌ را به‌ عنوان‌ یک‌ نیروی‌ امتحان‌ داده‌ نوید بخش‌ و امیدآفرین‌ خواندند.
پس‌ از بیانات‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، یگانهای‌ مستقر در میدان‌ از مقابل‌ کلام‌ الله‌ مجید و فرمانده‌ کل‌ قوا رژه‌ رفتند.
در پایان‌ این‌ مراسم‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از نمایشگاه‌ ویژه‌ دستاوردهای‌ تحقیقاتی‌ نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در زمینه‌های‌ مختلف‌ عملیاتی‌ و علمی‌ که‌ در آن‌ توان‌ نیروی‌ هوایی‌ در زمینه‌های‌ طراحی‌ و ساخت‌ جنگ‌ افزارهای‌ عملیاتی‌ به‌ نمایش‌ گذاشته‌ شده‌ است‌ بازدید کردند.
به‌ اعتقاد کارشناسان‌ نظامی‌ پیشرفتها و موفقیتهای‌ شگرف‌ نیروی‌ هوایی‌ در کاهش‌ توان‌ عملیاتی‌ دشمنان‌ بالقوه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ نقش‌ مؤثری‌ ایفا می‌کند.
در پایان‌ این‌ بازدید فرمانده‌ کل‌ قوا دفتر یاد بود نیروی‌ هوایی‌ را امضا کردند و با نوشتن‌ متنی‌ نقش‌ مهم‌ پرسنل‌ با ایمان‌ نیروی‌ هوایی‌ در جهاد خودکفایی‌ و باور به‌ تواناییهای‌ خود در تأمین‌ نیازهای‌ فنی‌ و تجهیزاتی‌ این‌ نیرو را مورد تمجید و ستایش‌ قرار دادند.
این‌ گزارش‌ همچنین‌ حاکیست‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ سپس‌ در جمع‌ فرماندهان‌ عالیرتبه‌ نیروی‌ هوائی‌ حضور یافتند و طی‌ سخنانی‌ ضمن‌ بزرگداشت‌ خدمات‌ ارزنده‌ این‌ نیرو در دوران‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، بر ضرورت‌ فراگیر شدن‌ و تقویت‌ ویژگی‌ تقوا احساسات‌ و درک‌ انقلابی‌ و اسلامی‌ در تمامی‌ قسمتهای‌ نیروی‌ هوایی‌ تأکید کردند.
فرمانده‌ کل‌ قوا به‌ وجود افراد مؤمن‌، با اخلاق‌، متقی‌ و برخوردار از مایه‌های‌ عمیق‌ جهاد و شهادت‌ در نیروی‌ هوایی‌ اشاره‌ کردند و با تأکید بر نقش‌ ایمان‌ و تقوا در بی‌اثر شدن‌ توطئه‌های‌ دشمنان‌ اسلام‌ فرمودند: امروز آمریکا تمام‌ تواناییهای‌ خود را علیه‌ ایران‌ در زمینه‌های‌ سیاسی‌، اقتصادی‌ و تبلیغاتی‌ به‌ کار گرفته‌ است‌ اما به‌ رغم‌ تمامی‌ این‌ تلاشها پیوندهای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ لحاظ فنی‌، اقتصادی‌، ارتباطات‌ جهانی‌ و اقتصادی‌ مستحکم‌ می‌شود و دشمنان‌ ما بخوبی‌ این‌ واقعیت‌ را فهمیده‌اند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بیاناتشان‌ همچنین‌ پرسنل‌ نیروی‌ هوائی‌ را به‌ آموزش‌ و تربیت‌ نیروهای‌ کارامد در تمامی‌ زمینه‌ها، بکارگیری‌ عناصر مؤمن‌ و دلسوز و علاقمند در مسئولیتهای‌ حساس‌، تلاش‌ روزافزون‌ برای‌ تأثیرگذاری‌ هر چه‌ بیشتر در محیط کار و جدیت‌ و قاطعیت‌ در بر طرف‌ کردن‌ نقاط ضعف‌ خود توصیه‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ پرسنل‌ نیروی‌ هوایی‌ را به‌ سبب‌ کسب‌ موفقیتهای‌ بزرگ‌ در جهاد خودکفایی‌ و خدمات‌ ارزنده‌ به‌ اسلام‌ و انقلاب‌ مورد تقدیر قرار دادند.