دیدار رئیس جمهور سنگال با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار عبدالله واد -رئیس‌جمهور سنگال- زبان آمریکا و ابرقدرت‌ها را زبان تهدید و ارعاب دانستند و خاطرنشان کردند: اگر کشورهای اسلامی متحد باشند، این زبان ارعاب اثربخش نخواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمله‌ی نظامی آمریکا به عراق و افغانستان را موجب نفرت ملت‌ها از آمریکا برشمردند و افزودند: امروز آن‌ها خوب فهمیدند که پیروزی نظامی به معنای پیروزی واقعی نیست و آمریکایی‌ها به معنای واقعی کلمه در منطقه درمانده شده‌اند.
ایشان با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس آتی سران سازمان کنفرانس اسلامی در کشور سنگال خاطرنشان کردند: هر چه این اجلاس قوی‌تر و بامحتواتر برگزار شود، دنیای اسلام بیشتر از آن بهره خواهد بُرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به محاصره‌ی غزه و کشتار ملت مظلوم فلسطین، یکی از وظایف مهم سازمان کنفرانس اسلامی را حمایت از فلسطین دانستند و اظهار امیدواری کردند: این سازمان بتواند به وظایف خود در قبال مردم مظلوم فلسطین جامه‌ی عمل بپوشاند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شکوفایی‌ها و پیشرفت‌های علمی کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران اشاره و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران بدون نیاز به کمک آمریکا و قدرت‌های جهانی پیشرفت‌های زیادی کرده است و آمادگی دارد آن را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد.
ایشان با اشاره به وجود فکر غلط در برخی کشورهای اسلامی که تا آمریکا و قدرت‌ها موافق نباشند، نمی‌توان کاری کرد، تصریح کردند: این طرز فکر، دروغ و غلط است و اگر ملت‌ها بدون رضایت ابرقدرت‌ها اراده کنند، می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه‌ی سازمان کنفرانس اسلامی و وجود منابع مادی و انسانی غنی در کشورهای اسلامی افزودند: این سازمان باید با گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان اعضای خود و بدون توجه به خواست آمریکا و قدرت‌های جهانی به سازمانی قوی و اثرگذار در صحنه‌ی جهانی تبدیل شود.
ایشان از توافق رؤسای جمهوری اسلامی ایران و سِنِگال برای اجرایی‌شدن موافقت‌نامه‌های دو کشور ابراز خرسندی و بر گسترش روابط دوجانبه تأکید کردند.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای عبدالله واد -رئیس‌جمهور سنگال- با قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس سران کنفرانس اسلامی در داکار افزود: این نوع همکاری‌ها نشانه‌ی نزدیک‌بودن دو ملت ایران و سنگال است و ما همواره ایران را به عنوان الگوی خود می‌دانیم.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار خاطرنشان کرد: این سخنان را منشأ الهام خودم در انجام امور و اقدامات قرار می‌دهم.
رئیس‌جمهور سنگال بر گسترش روابط دوجانبه تأکید و تصریح کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سنگال بهترین همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در ساخت کارخانه‌ی خودروسازی، احداث پالایشگاه و ایجاد خط انتقال برق دارند.