دیدار برگزیدگان و نخبگان استان سمنان با رهبر انقلاب

در ادامه‌ی سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سمنان، جمعه‌‌شب جمعی از نخبگان، مسئولان اجرایی و نمایندگان این استان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
رهبر معظم انقلاب در این دیدار از ملت ایران به عنوان ملتی نخبه‌پرور یاد و تصریح کردند: ایران دوره‌ی اسلامی متفاوت از ایران دوره‌ی قاجار و پهلوی است و ایران اسلامی باید در قله‌ی تمدن بشری قرار گیرد.
ایشان افزودند: به دلیل اسلام، ایمان، استعداد فراوان و ایرانی بودن، این حق ملت ایران است که در چنین جایگاهی قرار گیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ناشناخته‌بودن بسیاری از نخبگان و چهره‌های برجسته در مناطق مختلف کشور، از نخبگان به عنوان شناسنامه‌ی ملت ایران یاد و خاطرنشان کردند: باید برگزاری جلسات با نخبگان و شنیدن سخنان آنان به صورت یک روال درآید و مسئولان در رده‌های مختلف برای این‌گونه جلسات برنامه‌ریزی مناسب نمایند.
رهبر انقلاب اسلامی لزوم نخبه‌پروری را نیز یادآور شدند و تأکید کردند: نخبگان باید علاوه بر افزایش پیوسته‌ی دانش خود، در زمینه‌ی پروراندن نخبگان جوان نیز تلاش کنند.
ایشان با اشاره به وجود فاصله میان طرح‌ها و تصمیم‌ها تا مرحله‌ی عمل و نقطه‌ی مطلوب افزودند: پرکردن این فاصله با همت، تلاش و پیگیری جدی مسئولان امکان‌پذیر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وضعیت کنونی کشور با قبل از انقلاب اسلامی را غیر قابل مقایسه دانستند و تأکید کردند: به رغم کارهای فراوان انجام‌گرفته، هنوز ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشور وجود دارند که باید به فعلیت برسند و ملت ایران با توانایی‌های خود اگر همت و اراده نماید، قطعاً به رتبه‌های اول جهان در علم و دانش دست خواهد یافت.
 
در آغاز این دیدار، حمید حاجی‌عبدالوهاب -استاندار سمنان- گزارشی از پیشرفت‌ها و نیازهای این استان ارائه کرد و گفت: تلاش برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و پژوهشی، توزیع امکانات و تسهیلات بر مبنای شعار عدالت‌محوری دولت، از جمله در جهت اشتغال در استان سمنان از مزیت‌های این استان است.
وی همچنین کمبود آب، حادثه‌خیز بودن جاده‌های استان و توسعه‌ی نامتوازن را از مشکلات استان سمنان برشمرد و بر لزوم همکاری دولت و مردم برای تأمین ‌نیازهای استان تأکید کرد.
پس از سخنان استاندار سمنان، دکتر پرویز کردوانی -پرفسور کویرشناسی و از چهره‌های ماندگار-، طاهره میرسارد - دکتر جامعه‌شناس، خواهر شهید و همسر جانباز-، حسین طنانی -مدیرعامل کانون کشاورزان خبره‌ی استان سمنان و تولیدکننده‌ی نمونه در بخش کشاورزی-، حسن یعقوبی -شاعر و دارنده‌ی جایزه‌ی ادبی کنگره‌ی سراسری شعر دفاع مقدس-، علی‌اکبر امیراحمدی -کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث و جانباز و آزاده- و دکتر عبدالله اکبری‌راد -از صنعت‌گران فعال و برجسته‌ی استان سمنان- دیدگاه‌های خود را درباره‌ی مسائل مختلف این استان بیان کردند.
توجه بیشتر به منابع و ذخایر استان، از جمله استفاده‌ی علمی از کویر به عنوان منبع خدادادی و تأسیس مراکز آموزشی و پژوهشی در این زمینه، توجه به تحکیم نهاد خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی، نظارت مستمر بر فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی و دامی، ضرورت جذب نخبگان و فرهیختگان در آموزش و پرورش، تأمین نهادها و ابزارهای لازم برای توسعه‌ی همه‌جانبه، از مهم‌ترین نکاتی بود که برگزیدگان استان سمنان به آن پرداختند.
 
خاطرنشان می‌شود در این دیدار معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزیران کشور، جهاد کشاورزی، صنایع و معادن و قائم‌مقام وزیر نیرو حضور داشتند.