دیدار رئیس جمهور ونزوئلا با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای هوگو چاوز -رئیس‌جمهور ونزوئلا- و هیأت همراه وی، ‌ ایستادگی شجاعانه و مؤمنانه‌ی ملت لبنان و حزب‌الله را مظهر روحیه‌ی عصیان و به‌ستوه‌آمدگی جهان اسلام و عرب از امریکا دانستند و تصریح کردند: امروز همه‌ی دنیای اسلام و ملت‌های عرب و همچنین ملت‌های آزاده‌ی جهان پشتیبان حزب‌الله لبنان هستند و به واسطه‌ی ایستادگی شجاعانه‌ی این گروه در مقابل امریکا و رژیم صهیونیستی، رهبر حزب‌الله لبنان به یک چهره‌ی بسیار محبوب در دنیای عرب و اسلام تبدیل شده است.
ایشان خاطرنشان کردند: اگر امروز در هر یک از کشورهای عربی و اسلامی نظرسنجی انجام شود، ملت‌ها قاطعانه طرفداری خود را از مقاومت حزب‌الله لبنان اعلام خواهند کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را یک جنگ طراحی‌شده از جانب امریکا دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها در این طراحی، رژیم صهیونیستی را وارد این جنگ کردند تا به تصور خود یک گام بلند و عملی برای تحقق خاورمیانه‌ی امریکایی بردارند، اما در محاسبات خود، ملت لبنان را نادیده گرفته بودند.
رهبر انقلاب اسلامی هدف آمریکا از ایجاد خاور میانه‌ی به اصطلاح جدید یا خاور میانه‌ی بزرگ را ایجاد خاور میانه‌ای با دولت‌های دست‌نشانده و با محوریت رژیم صهیونیستی ارزیابی و خاطرنشان کردند: حمله‌ی پیشدستانه‌ی حزب‌الله لبنان موجب انفعال امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی شد و مقاومت قهرمانانه و شگفت‌آور ملت لبنان و حزب‌الله که مظهر این ملت است، طراحی امریکا را با شکست مواجه کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: البته آمریکایی‌ها هنوز هم حاضر نیستند صورت مسأله‌ را درک کنند و از فهم قدرت ملت لبنان عاجزند، لذا دیگران را متهم به دخالت در مسائل لبنان می‌کنند.
ایشان گروه کنونی حاکم بر آمریکا را یک گروه بی‌خبر و غافل از دنیا و دچار توهم دانستند و خاطرنشان کردند: امریکا و رژیم صهیونیستی به جای فهم علت ناکامی خود، در موضعی منفعلانه به کشتار مردم بی‌دفاع لبنان روی آورده‌اند.
رهبر معظم انقلاب جنایات کنونی رژیم صهیونیستی در لبنان را که با پشتیبانی و حمایت‌های آمریکا انجام می‌گیرد، از کم‌سابقه‌ترین جنایات برشمردند و افزودند: در چنین شرایطی وجدان دنیای به اصطلاح متمدن و سازمان‌های مدعی حقوق بشر و دموکراسی هیچ آزرده نمی‌شود و اعتراضی هم انجام نمی‌گیرد.
ایشان وظیفه‌ی مهم دولت‌ها و ملت‌های دارای وجدان بشری را در شرایط کنونی، ایستادگی و همبستگی دانستند و تأکید کردند: امروز دنیا تغییر کرده و بسیاری از ملت‌ها بیدار شده‌اند و در مقابل مواضع ظالمانه‌ی امریکا، اعتراض می‌کنند، زیرا ملت‌ها از این‌که یک قدرت برتر، خود را مالک جهان بداند، بسیار متنفرند و در مقابل آن عکس‌العمل نشان می‌دهند.
ایشان با تأیید سخنان رئیس‌جمهور ونزوئلا مبنی بر به پایان رسیدن دوران آمریکا در جهان خاطرنشان کردند: این واقعیت به صورت منطقی در صحنه‌ی عالم قابل مشاهده است و هر روز نیز بر تعداد ملت‌ها و کشورهایی که در مقابل امریکا ایستادگی می‌کنند، افزوده می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مواضع آقای هوگو چاوز درباره‌ی مسائل جهانی، آن‌ها را یادآور مواضع سیمون بولیوار -شخصیت انقلابی آمریکای لاتین- دانستند.
ایشان همچنین بر لزوم گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در ابعاد مختلف تأکید کردند.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای هوگو چاوز -رئیس‌جمهور ونزوئلا- ضمن ابراز خرسندی از سفر مجدد به ایران، انقلاب بولیواری ونزوئلا را برادر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ما مصمم به گسترش روابط با ایران در بخش‌های مختلف هستیم و موافقت‌نامه‌های همکاری متعددی بین دو کشور امضا شده است.
وی با تأکید بر این‌که قدرت امپراطوری آمریکا رو به افول و پایان است، گزارشی از وضعیت آمریکای لاتین ارائه کرد و افزود: امروز یک سیر قهقرایی در قدرت آمریکا مشاهده می‌شود که نمونه‌ی بارز آن، آمریکای لاتین و افزوده شدن بر تعداد دولت‌های مخالف آمریکا است.
رئیس‌جمهور ونزوئلا با تأکید بر لزوم همبستگی کشورهای دارای مواضع یکسان و مخالف سیاست‌های آمریکا خاطرنشان کرد: این‌گونه کشورها باید با گسترش همکاری‌ها، قدرت و توان خود را افزایش دهند و از تهدیدهای آمریکا هم هراسی به خود راه ندهند.