دیدار آقای شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر با رهبر انقلاب

در حاشیه مراسم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار آقای شیخ حمد‌بن‌خلیفه آل ثانی -امیر قطر- با تأکید بر لزوم ارتباط و همکاری بیش‌از‌پیش کشورهای اسلامی با یکدیگر خاطرنشان کردند: ایران و قطر باید همکاری‌های خود را بیشتر از گذشته گسترش دهند، زیرا نزدیکی دولت‌های منطقه به نفع روابط دو جانبه و به نفع منطقه و جهان اسلام خواهد بود.
ایشان با اشاره به ثروت‌های مادی و انسانی کشورهای اسلامی و به‌ویژه کشورهای منطقه افزودند: کشورهای اسلامی باید از این امکانات و ذخایر طبیعی و انسانی در جهت افزایش قدرت علمی خود استفاده نمایند.
رهبر انقلاب اسلامی نفت و گاز منطقه را شیشه‌ی عمر تمدن صنعتی دنیای غرب دانستند و تأکید کردند: غربی‌ها با استفاده از منابع طبیعی مسلمانان به پیشرفت علمی رسیدند و اکنون این قدرت علمی را وسیله‌ای برای سلطه و فشار بر دولت‌های اسلامی قرار داده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارتباطات و همکاری‌های کشورهای اسلامی را بسیار ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: البته این همکاری‌ها و نزدیکی کشورهای منطقه به یکدیگر دشمنانی دارد که امریکا و رژیم صهیونیستی در رأس این دشمنان هستند.
ایشان با اشاره به تلاش گسترده‌ی دشمنان انقلاب اسلامی ایران در سال‌های نخست پیروزی این انقلاب برای ایجاد فضای بدبینی و خصومت نسبت به ایران در میان کشورهای منطقه افزودند: با وجود تلاش دشمنان در ایجاد فضای منفی در آن مقطع، اما اکنون آن فضا وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران آماده‌ی همکاری با همه‌ی کشورهای منطقه است و کشورهای منطقه نیز دوست و دشمن خود را به‌خوبی تشخیص می‌دهند.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای شیخ حمد‌بن‌خلیفه آل ثانی -امیر قطر- ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تأکید کرد: گسترش روابط با کشورهای اسلامی و منطقه به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌های اصلی دولت قطر است.
وی با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات خود در تهران افزود: ما نیز معتقدیم کشورهای اسلامی باید همکاری‌ها را گسترش دهند و از منابع طبیعی و انسانی خود در جهت صحیح و برای استحکام زیرساخت‌های علمی، اقتصادی و بهداشتی و بالا بردن توانایی‌های خود استفاده کنند.