دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا  امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش، انقلاب اسلامی ایران را به دلیل زمینه‌سازی برای بیداری مردم و حرکت آنان در مسیر عزت و استقلال ملی، اقدامی عاشورایی دانستند و تصریح کردند: ملت ایران با قدرت، صبر و تدبیر  مسیر عزت، اقتدار ملی و استقلال خود را خواهد پیمود و در مقابل هیچ تهدیدی از خود ضعف نشان نخواهد داد.
 
در این دیدار که در بیست‌و‌هفتمین سالگرد‌ بیعت تاریخی جمعی از افسران، درجه‌داران و همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی رحمه‌الله‌‌ در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷ برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌ حرکت تاریخی جوانان مسلمان و انقلابی نیروی هوایی را نقطه‌ی عطف و  اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی خواندند و با اشاره به مجاهدت‌های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس و اقدامات ارزنده‌ی این نیرو برای خودکفایی‌ افزودند: نیروی هوایی باید با توکل بر خدا، حفظ انضباط دقیق نظامی و همچنین‌ حفظ روحیه‌ی اخلاص، ابتکار و اعتماد‌به‌نفس برای دفاع از عزت و سربلندی ملت ایران گام‌بردارد.
ایشان با تأکید بر این‌که نهراسیدن از خطر و وارد‌شدن در میدان‌های بزرگ، مهم‌ترین درس عاشوراست، به حرکت ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت اتکاء به نیروی ذاتی خود و ورود به عرصه‌های تلاش و خودباوری برای رهایی از وابستگی اشاره و خاطرنشان کردند: امروز توانایی ملت ایران و جوانان این کشور در دست‌یابی به فناوری فاخر و بومی استفاده از دانش هسته‌ای، دستگاه سلطه و استکبار را به‌شدت سراسیمه کرده و هیاهو و جنجال‌های اخیر آن‌ها نیز ناشی از این سراسیمگی است، زیرا قدرت‌های سلطه‌گر نمی‌خواهند ملت‌ها صاحب توانایی علمی مستقل شوند.
رهبر انقلاب اسلامی طرح موضوع استفاده از سلاح اتمی از جانب غربی‌ها به‌ویژه آمریکا را دروغ و توجیهی برای پنهان‌کردن نیت اصلی خود برشمردند و افزودند: متأسفانه مجامع جهانی نیز به دلیل نفوذ قدرت‌های سلطه‌گر آبرو و حیثیت خود را از دست داده‌اند و غربی‌ها که معاهده‌ی عدم توسعه‌ی سلاح‌های اتمی را -معروف به معاهده‌ی ان. پی. تی- تصویب کرده بودند، با اقدام روز شنبه در واقع این معاهده را از حیّز انتفاع ساقط کردند.
ایشان اقدامات جمهوری اسلامی ایران در ۵/۲ سال گذشته برای جلوگیری از هرگونه بهانه‌گیری غربی‌ها و رفع سوءظن آن‌ها را اتمام حجت دانستند و تأکید کردند: پس از این مدت، سرانجام غربی‌ها اذعان کردند که مسأله‌‌ی آن‌ها سلاح هسته‌ای نیست، بلکه آن‌ها با دست‌یابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای مخالفند که این حرف برای ملت ایران به هیچ‌وجه قابل شنیدن و تحمل‌کردن نیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تأکید بر این‌که امروز دوران پیش از انقلاب اسلامی و اجرای دستورهای سفرای آمریکا و انگلیس گذشته است، تصریح کردند:
امروز مسئولان  مظهر خواست و اراده و اقتدار ملت هستند و دستور رئیس‌جمهور محترم به سازمان انرژی اتمی و بیانیه‌ی ایشان درست همان‌چیزی بود که باید متناسب با عزت و اقتدار این ملت باشد.
ایشان تصمیمات اخیر مسئولان کشور را صحیح و مبتنی بر کار کارشناسانه و عقبه‌ای دوراندیش و خبره در مسائل سیاسی بین‌المللی و فنی دانستند و افزودند: قدرت‌های سلطه‌گر ابزار زیادی در اختیار ندارند و مهم‌ترین ابزار آنان تشر و اخم است که اگر مسلمانان و دیگر ملت‌ها قدر قدرت خود را بدانند این ابزار ناکارآمد خواهد شد و ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی قدر توانایی خود را دانسته است و هیچ قدرتی نباید اقتدار ملی این کشور و ملت را دست کم بگیرد.
رهبر انقلاب اسلامی  با تأکید بر لزوم حفظ ایمان، وحدت و عزم ملی خاطرنشان کردند: ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر نشان خواهد داد که چه می‌گوید و چه می‌خواهد و عزم راسخ آنان متوجه چیست. بنابراین همه‌ی دنیا چشمان خود را باز کنند تا ۲۲ بهمن امسال را به‌خوبی مشاهده نمایند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام زشت برخی مطبوعات غربی در اهانت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله، آن را رسوا‌کننده‌ی شعار تمدن و لیبرال‌دموکراسی غرب در حمایت از آزادی بیان دانستند و تأکید کردند: در این آزادی بیان  هرگونه اظهار تردید و یا نفی افسانه‌ی کشتار یهودیان ممنوع تلقی می‌شود، اما اهانت به مقدسات ۵/۱ میلیارد مسلمان جایز است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  این اقدام را توطئه‌ای برنامه‌ریزی‌شده از جانب صهیونیست‌ها برای رودررو قرار‌دادن مسلمانان و مسیحیان ارزیابی کردند و با اشاره به سخنان چند سال پیش رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر جنگ صلیبی و همچنین حمایت اخیر زمامداران اروپایی از این عملِ پست به بهانه‌ی آزادی بیان افزودند: واکنش ملت‌های مسلمان بموقع بود و باید هم چنین واکنشی نشان دهند، زیرا پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله کانون همه‌ی عشق‌ها و محبت‌ها و محور اتحاد دنیای اسلام هستند، اما همه بدانند این خشم مقدس و بجای مسلمانان بر ضد مسیحیان نیست، بلکه بر ضد دست‌های خبیثی است که این توطئه را طراحی کرده و سیاست‌مداران دنیای سلطه را بازیچه‌ی خود قرار داده است.
ایشان یکی از دلایل این توطئه‌ی صهیونیست‌ها را ضربه‌ی سخت و شوک‌آور پیروزی حماس در انتخابات فلسطین ارزیابی و خاطرنشان کردند: در انتخابات فلسطین، آمریکایی‌ها رسماً به گروه‌های مقابل حماس کمک مالی کردند، اما به کوری چشم آن‌ها و صهیونیست‌ها  مبارزان حماس پیروز شدند و امروز در هر نقطه‌ی جهانِ اسلام اگر انتخابات آزاد برگزار شود، به دلیل چهره‌ی منفور و زشت آمریکا در میان ملت‌های مسلمان، گروه‌های مخالف آمریکا رأی خواهند آورد.
رهبر انقلاب اسلامی پیروزی حماس و مخالفت غربی‌ها به‌ویژه آمریکا را با رأی مردم فلسطین، نشان‌دهنده‌ی تناقض در شعار آنان در حمایت از دموکراسی و عمل به آن دانستند و افزودند: وضع سیاسی کنونی در منطقه و شکست‌های پی‌در‌پی امریکا و گسترش بیداری اسلامی، ثمرات عظیم انقلاب اسلامی و حرکت عزت‌مندانه‌ی ملت ایران است و این ملت به فضل الهی پس از این نیز با‌قدرت مسیر پیشرفت خود را طی خواهد کرد.
 
در این دیدار، سرتیپ قوامی -فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران- ضمن گرامیداشت سالگرد بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی رحمه‌الله‌ در سال ۱۳۵۷ و همچنین با اشاره به ایثارگری تیزپروازان و کارکنان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: فرزندان ملت ایران در نیروی هوایی ارتش با تجربه‌ی هشت سال دفاع مقدس و با اتکاء بر توانایی‌ها و استعدادهای خود، همواره آماده‌ی دفاع از کیان این مرز و بوم هستند.