مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با حضور فرمانده کل قوا

سومین مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا برگزار شد. در ابتدای این مراسم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای ارتش از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم از نیروهای مسلح به عنوان مظهر قدرت و عزت ملی و توانایی دفاع از هویت ملت یاد و تأکید کردند: در جهان امروز که هوس‌ها و انگیزه‌های مادی صاحبان قدرت جایگزین ارزش‌های معنوی و انسانی شده، ملتی می‌تواند عزت خود را حفظ نماید که متکی بر نیروی درونی و استعدادهای خود باشد.
ایشان ورود نیروهای جدید به بدنه‌ی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف را موجب افزایش سطح دانایی و تعهد سازمان‌ها و دستگاه‌ها دانستند و افزودند: دانش‌آموختگانی که وارد یگان‌های مختلف نیروهای مسلح می‌شوند، باید نیت خود را در جهت ارتقای سطوح مختلف سازمان خود قرار دهند و این مهم با توکل به خدا، حفظ صفا و پاکدامنی، ابتکار، نوآوری و رعایت ضابطه‌های نیروهای مسلح میسر می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزایش توانایی‌های علمی، قدرت دفاعی و زمینه‌سازی بروز استعدادها را عوامل اصلی قدرت و عزت یک ملت برشمردند.
 
در این مراسم، سرلشگر صالحی -فرمانده کل ارتش- ضمن خیر مقدم به فرمانده کل قوا، بر آمادگی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد.
سرتیپ پوردستان -فرمانده دانشگاه امام علی علیه‌السلام- نیز ضمن ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با داشتن دانشگاه امام علی علیه‌السلام دانشگاه هوایی شهید ستاری، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی رحمة‌الله‌علیه، دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده‌ی علوم و فنون فارابی در جهت برآورده‌کردن نیازهای علمی خود در رشته‌های مختلف گام برداشته است.
در این مراسم همچنین تعدادی از جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا و اساتید، دانشجویان و کارکنان منتخب ارتش هدایای خود را از دست حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دریافت کردند.
در این مراسم یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.
در پایان مراسم رزمایش میدانی ثامن‌الائمة به صورت جنگ نامنظم و چریکی با بازسازی چهار مؤلفه‌ی جغرافیایی کشور شامل کوهستان، کویر، جنگل و دریا در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انجام شد.
 
فرمانده کل قوا همچنین از شبیه‌ساز هلی‌کوپترهای شکاری و شبیه ساز موشک دوش‌پرتاب علیه هواپیماهای دشمن که به وسیله‌ی متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده است، بازدید کردند.