دیدار مردم جیرفت با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی در هفتمین روز از سفر به استان کرمان، صبح امروز در اجتماع عظیم و پرشور مردم جیرفت، رفع مشکلات مادی و معنوی مردم را از اهداف اساسی نظام اسلامی خواندند و افزودند: باید در زیر سایه‌ی پرمهر نظام اسلامی، ‌ فقر و هرگونه تلخ‌کامی از جامعه رخت بربندد.
در این دیدار که در ورزشگاه تختی جیرفت صورت گرفت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر عمیق از لطف و محبت همیشگی مردم جیرفت، آگاهی ملت مؤمن و بااراده‌ی ایران را رمز ایستادگی و حضور آنان در صحنه خواندند و با اشاره به ویژگی‌های نظام اسلامی نظیر خدمت و تلاش بی‌وقفه برای حل مشکلات مردم و رفع محرومیت‌ها، مخالفت با هرگونه استبداد و خودرأیی، ‌ مقابله با هر نوع دخالت خارجی، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و شایسته‌سالاری‌ افزودند:‌ در جمهوری اسلامی ارزش‌های معنوی هر فرد تعیین‌کننده‌ی رتبه‌ی اوست و نه ثروت و قدرت او.
رهبر معظم انقلاب افزودند: ما ادعا نمی‌کنیم که به این اهداف دست یافته‌ایم، اما معتقدیم در این مسیر حرکت می‌کنیم و رهبری بر اساس وظایف خود و در پرتو هدایت الهی و پشتیبانی عواطف پرشور مردم، مراقب است تا جهت‌گیری نظام از این اهداف اسلامی و مردمی به اهداف دیگری تغییر نکنند.
ایشان اهداف مادی و معنوی نظام را ملاک‌های خوبی برای تعیین مسئولان نظام دانستند و با اشاره به انتخابات بسیار مهم ریاست‌جمهوری در بیست‌و‌هفتم خرداد افزودند: مشارکت عمومی در این انتخابات مهم‌تر از هر چیز دیگر است، چرا که نشان‌دهنده‌ی همبستگی ملی است و همبستگی ملی نیز کشور را در مقابل هر توطئه‌ای مصون می‌سازد، اما انتخاب نامزد اصلح نیز در میان نامزدهای صالحی که صلاحیت آن‌ها تأیید می‌شود، دارای اهمیت فراوانی است.
ایشان در تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح به معیارهایی نظیر عزم جدی برای ریشه‌کن‌کردن فقر و فساد، ‌ درک مشکلات معیشتی مردم به‌ویژه قشرهای محروم و پیگیری پیشرفت کشور و توسعه‌ی صحیح اقتصادی اشاره کردند و افزودند: هنر مردم این است که در انتخابات کسی را برگزینند که به فکر دین و دنیا و فرهنگ ملت باشد و بتواند بار عظیم پیگیری اهداف مادی و معنوی نظام را بر دوش گیرد که این امر خطیر از عهده‌ی کسی برمی‌آید که بانشاط، پرحوصله، باهمت، مقتدر و هوشمند باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابراز امیدواری کردند با تشکیل دولتی قوی، ‌ کارآمد و باکفایت، تلاش‌های دلسوزانه‌ی دولت‌های قبلی گسترش یابد و مشکلات ایران عزیز و به‌خصوص مناطق محروم برطرف شود تا امیدی را که مردم به اسلام بسته‌اند، ‌ به‌خوبی و به طور کامل نتیجه دهد.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان از دیدار دوباره با مردم خونگرم و مهربان جیرفت ابراز مسرت کردند و با اشاره به میهمان‌نوازی‌های مردم جیرفت در سال‌های تعبید ایشان به این شهر افزودند:‌ مردان و جوانان مؤمن و وفادار جیرفت و بانوان انقلابی و متدین این شهر پس از پیروزی انقلاب نیز از امتحانات مختلف، سربلند بیرون آمده‌اند.
ایشان کارهای انجام‌شده در منطقه‌ی جیرفت را در مقایسه با قبل از انقلاب، ‌ بی‌نظیر برشمردند و با اشاره به استعداد طبیعی فوق‌العاده‌ی این منطقه و فقر و محرومیت غیر طبیعی آن خاطرنشان کردند: در هرگونه برنامه‌ریزی برای این منطقه باید سه مسأله‌ی اشتغال جوانان، ‌ امنیت و کار فرهنگی را در اولویت قرار داد و به طور کلی در قوه‌ی مجریه و همه‌ی دستگاه‌ها‌ باید هر مسئله‌ای که با متن زندگی مردم ارتباط دارد، در درجه‌ی اول اهمیت قرار داشته باشد.
 
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام تویسرکانی -امام جمعه‌ی جیرفت- به نمایندگی از مردم به رهبر معظم انقلاب خوش‌آمد گفت و گزارشی از وضع منطقه و مشکلات مردم بیان کرد.