دیدار اعضای شورای عالی نظام پزشکی کشور با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی نظام پزشکی کشور، رفتار مهربانانه و علاج‌جویانه با بیماران و در نظر گرفتن وضع مادی مردم را از جلوه‌های اخلاق پزشکی برشمردند و افزودند: جامعه‌ی پزشکی در زندگی مردم، جایگاه بسیار مهمی دارد و می‌تواند در پرتو رفتار صحیح با مردم، منافع حقیقی خود را بیش از پیش تأمین کند.
ایشان با تشکر از زحمات جامعه‌ی پزشکی و سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کردند: این سازمان باید ضمن توجه به منافع و حقوق مادی و صنفی پزشکان در تصمیمات و اقدامات خود از حقوق معنوی جامعه‌ی پزشکی نیز مراقبت کند که این امر مستلزم توجه ویژه به اخلاق پزشکی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عزت و اعتماد‌به‌نفسِ ناشی از شغل پزشکی خاطرنشان کردند: سازمان نظام پزشکی مراقبت کند که این ویژگی و توانایی ممتاز در برخورد محترمانه با بیماران تجلی افزون‌تری یابد و جامعه‌ی پزشکی هر روز عزت و آبروی بیشتری پیدا کند.
 
قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، دکتر صدر -رئیس سازمان نظام پزشکی- در گزارشی از انتخابات اخیر شورای عالی نظام پزشکی اعلام کرد: تلاش برای حل نابسامانی‌های موجود در ارائه‌ی خدمات بهداشتی، درمانی و بهبود اقتصاد درمان، جزو اهداف سازمان نظام پزشکی است.