دیدار فرماندهان‌ و پرسنل سپاه و بسیج مازندران با فرمانده کل قوا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا، شب‌ گذشته‌ در دیدار جمع‌ زیادی‌ از فرماندهان‌، مسؤولان‌ و اعضای‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ استان‌ مازندران‌ با ایشان‌، طی‌ سخنانی‌ از سپاه‌ پاسداران‌ و بسیج‌ به‌ سبب‌ اثبات‌ کارایی‌ خود در جنگ‌، سازماندهی‌، علم‌ و معرفت‌ و معنویت‌ و عبادت‌، به‌ عنوان‌ طبقه‌ برگزیده‌ در نظام‌ اسلامی‌ و ستون‌ مستحکم‌ و الهام‌ بخش‌ دیگران‌ یاد کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار که‌ با ابراز احساسات‌ پرشور و بی‌وقفه‌ دیدارکنندگان‌ توأم‌ بود، استان‌ مازندران‌ را معرف‌ جهاد و شهادت‌ دانستند و فرمودند: لشکر 25 کربلا در جبهه‌های‌ جنگ‌ و شکستن‌ خط اول‌ دشمن‌، تصرف‌ عرصه‌های‌ مهم‌ و خطرناک‌ و قبول‌ مسؤولیتهای‌ بسیار سنگین‌، سوابق‌ درخشانی‌ را از خود به‌ یادگار گذاشته‌ است‌ و اینجانب‌ به‌ سهم‌ خود، از شهدای‌ گرانقدر استان‌ مازندران‌، از جمله‌ شهدای‌ لشکر 25 کربلا و تیپهای‌ مستقل‌ این‌ منطقه‌ و نیز از سردارانی‌ که‌ در به‌ وجود آمدن‌ این‌ واحدها نقش‌ داشته‌اند ، تجلیل‌ و تعظیم‌ می‌کنم‌ و اجر وافری‌ برای‌ آنان‌ از خداوند متعال‌ مسألت‌ دارم‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از مجاهدان‌ فی‌سبیل‌الله‌ و در مقدمه‌ آن‌ از سپاه‌ و بسیج‌، به‌ عنوان‌ طبقه‌ ممتاز و سرآمد حرکت‌ جامعه‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و فرمودند: در نظام‌ اسلامی‌، بزرگترین‌ ارزش‌ متعلق‌ به‌ مجاهدانی‌ است‌ که‌ شب‌ و روزشان‌ را برای‌ دفاع‌ از حریم‌ دین‌ خدا صرف‌ می‌کنند. سپاه‌ و بسیج‌ برای‌ ارزشهای‌ برتر، گسترش‌ ارزشهای‌ الهی‌ و انسانی‌، سرکوب‌ دشمنان‌ توحید و عدالت‌ و ریشه‌‌کن‌ کردن‌ استکبار می‌جنگند و بر همین‌ اساس‌ در خط مقدم‌ مجاهدان‌ راه‌ خدا قرار دارند و طبقه‌ برگزیده‌ نظام‌ و جامعه‌ اسلامی‌ محسوب‌ می‌شوند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیشرفت‌ علم‌ عاری‌ از معنویت‌ را موجب‌ پدید‌آمدن‌ نوعی‌ از استکبار بی‌سابقه‌ در جهان‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: نیروهای‌ استکباری‌ و در راس‌ آنها آمریکا، در هر منطقه‌ حساسی‌ از جهان‌ و به‌ هر بهانه‌ای‌ حضور یافته‌اند. تا روحیه‌ استکباری‌ خود را در جهان‌، گسترش‌ دهند و بتوانند به‌ هر نقطه‌ای‌ از جهان‌ که‌ بخواهند، دست‌اندازی‌ کنند و این‌ همه‌، از نتایج‌ گسترش‌ علم‌ بدون‌ ایمان‌ است‌.
فرمانده‌ کل‌ قوا ضمن‌ تأکید بر اهمیت‌ جهاد فی‌سبیل‌الله‌ فرمودند: امروز دشمنان‌ اسلام‌ تمامی‌ ابزار خود را به‌ کار گرفته‌اند تا پرچم‌ دفاع‌ و حراست‌ از ارزشهای‌ برتر را، از دست‌ ملت‌ ایران‌ بگیرند و آن‌ را سرنگون‌ کنند و اگر ملت‌ ایران‌ نتواند این‌ پرچم‌ را برافراشته‌ نگاه‌ دارد، دیگر خداوند متعال‌ بر روی‌ زمین‌ عبادت‌ نخواهد شد و امروز علم‌ و معنویت‌ در خدمت‌ جهاد در راه‌ خداست‌ تا پرچم‌ حق‌، همچنان‌ برافراشته‌ بماند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ بقای‌ سپاه‌ و بسیج‌ را، لازمه‌ برپا ماندن‌ انقلاب‌ و نظام‌ ارزشی‌ اسلام‌ دانستند و فرمودند: در دنیای‌ مادیت‌، استکبار، طاقت‌ مشاهده‌ در اهتزاز بودن‌ پرچم‌ توحید و «لا اله‌ الا الله‌» را ندارد ولی‌ با وجود آن‌، شجره‌ طیبه‌ سپاه‌ و بسیج‌ و سازماندهی‌ مبارک‌ این‌ دو نیرو، برای‌ حفظ و استحکام‌ پرچم‌ حق‌، آماده‌ جهاد فی‌سبیل‌الله‌ هستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ تبلیغات‌ موذیانه‌ خناسان‌ علیه‌ نیروهای‌ حزب‌اللهی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: یاوه‌ گویان‌ در گذشته‌، نیروهای‌ مؤمن‌ و حزب‌ اللهی‌ را متهم‌ می‌کردند که‌ چگونه‌ جنگیدن‌ را نمی‌دانند، با تاکتیکهای‌ نظامی‌ آشنا نیستند و روحیه‌ نظامی‌گری‌ ندارند ، اما هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ نشان‌ داد که‌ این‌ نیروها در عرصه‌ فراگیری‌، بهتر و زودتر از دیگران‌ می‌آموزند و ابتکار به‌ خرج‌ می‌دهند، بگونه‌ای‌ که‌ طرحهای‌ عملیاتی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در والفجر 8 و کربلای‌ 5 و نیز تاکتیکهای‌ نظامی‌ عبور از رودخانه‌ اروند‌رود، اکنون‌ در دانشگاهها تدریس‌ می‌شود.
فرمانده‌ کل‌ قوا در زمینه‌ نقش‌ نیروهای‌ مؤمن‌ در سازماندهی‌ نظامی‌ فرمودند: یکی‌ از بی‌سابقه‌ترین‌ و موفق‌ترین‌ سازماندهی‌های‌ نظامی‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، به‌ انجام‌ رسیده‌ است‌ و هر تیپ‌ سازمانی‌، قابلیت‌ تبدیل‌ به‌ یک‌ لشکر و هر لشکر سازمانی‌، قابلیت‌ تبدیل‌ به‌ یک‌ سپاه‌ عملیاتی‌ را دارد و این‌ یک‌ تاکتیک‌ مخصوصی‌ است‌ که‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ آن‌ عمل‌ می‌شود و این‌ مهم‌، حاکی‌ از اقتدار سازماندهی‌ سپاه‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ موفقیتهای‌ چشمگیر سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ جنگهای‌ الکترونیک‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: امروز یکی‌ از پیچیده‌ترین‌ ابزارهای‌ نظامی‌، که‌ بدون‌ شک‌ آمریکاییها حتی‌ احتمال‌ دسترسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را به‌ آن‌ نمی‌دادند، در کارخانجات‌ متعلق‌ به‌ سپاه‌ پاسداران‌ و به‌ دست‌ توانمند نیروهای‌ انقلابی‌ ساخته‌ و به‌ شکل‌ انبوه‌، تولید می‌شود و دشمن‌ با وجود تمامی‌ دستگاههای‌ اطلاعاتی‌ و شاخکهای‌ جاسوسی‌ خود، از آن‌ بی‌اطلاع‌ است‌.
فرمانده‌ کل‌ قوا از رزمندگان‌ بسیج‌ و سپاه‌، به‌ عنوان‌ نیروهای‌ برگزیده‌ و زبده‌ در سازماندهی‌، تاکتیک‌ جنگی‌، ساخت‌ و ساز ابزار نظامی‌ و نیز در فهم‌ و درک‌ مسائل‌ کشور یاد کردند و ضمن‌ تأکید بر اهمیت‌ جهاد با نفس‌ فرمودند: همان‌ عناصری‌ که‌ در میدان‌ جنگ‌ برای‌ زمین‌‌گیر کردن‌ نیروهای‌ حزب‌ اللهی‌ و جلوگیری‌ از پیشرفت‌ آنان‌ تلاش‌ می‌کردند، امروز نیز دست‌اندرکار برنامه‌ریزی‌ برای‌ تأثیرگذاری‌ بر وجود فاخر و ارزشمند نیروهای‌ سپاه‌ و بسیج‌ هستند و برای‌ بی‌اثر کردن‌ برنامه‌ها و توطئه‌های‌ آنان‌، لازم‌ است‌ که‌ نیروهای‌ مؤمن‌ و انقلابی‌ سپاه‌ و بسیج‌ فاصله‌ خود را با جلوه‌های‌ فریبنده‌ دنیای‌ مادیت‌، هر چه‌ بیشتر حفظ کنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌، بافت‌ مستحکم‌ نظام‌ اسلامی‌ را یادآور شدند و فرمودند: فعالیتهای‌ توطئه‌آمیز دشمن‌ بر تهاجم‌ فرهنگی‌ علیه‌ ایران‌ اسلامی‌ تمرکز یافته‌ است‌، زیرا دشمن‌ می‌داند که‌ انسانهای‌ با ایمان‌، بافت‌ مستحکم‌ نظام‌ اسلامی‌ را تشکیل‌ می‌دهند، اما مجموعه‌ جوان‌ و مؤمن‌ سپاه‌ و بسیج‌، باید تمامی‌ سعی‌ و تلاش‌ خود را به‌ کار بندد تا تیغ‌ دشمن‌ در این‌ نقطه‌ برندگی‌ نداشته‌ باشد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ توجه‌ برادران‌ و خواهران‌ پاسدار و بسیجی‌ را به‌ ضرورت‌ ارتقاء جاذبه‌های‌ معنوی‌ در رفتار، اخلاق‌ و سخن‌ گفتن‌ با دیگران‌ جلب‌ کردند و فرمودند: ایران‌، کشور اسلام‌، قرآن‌، و اهل‌ بیت‌(علیهم‌ السلام‌) است‌ و بازسازی‌ آن‌، یک‌ فریضه‌ محسوب‌ می‌شود و باید آن‌ را به‌ صورت‌ نمونه‌ بسازیم‌. سپاه‌ پاسداران‌ با توان‌ بالایی‌ که‌ از آن‌ برخوردار است‌، باید در این‌ مجاهدت‌ بزرگ‌، سهیم‌ باشد. اما در عین‌ حال‌ سازمان‌ نظامی‌، روحیه‌ و آمادگی‌ رزمی‌ نباید تحت‌الشعاع‌ آن‌ قرار گیرد.
فرمانده‌ کل‌ قوا آینده‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را مبارک‌ و روشن‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: سپاه‌ پاسداران‌ متولد شده‌ با انقلاب‌ و از برکات‌ امام‌ بزرگوار است‌، بنا‌بر‌این‌ برکاتش‌ باید روز به‌ روز، هر چه‌ بیشتر در کشور توسعه‌ یابد، مایه‌ گسترش‌ معنویت‌ باشد، روحیه‌ انقلابی‌ را ترویج‌ کند و درک‌ سیاسی‌ داشته‌ باشد و با یافتن‌ خط صحیح‌، چگونگی‌ شناخت‌ حق‌ از باطل‌ را به‌ دیگران‌ تعلیم‌ بدهد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ برادران‌ پاسدار و بسیجی‌ در استان‌ مازندران‌ را به‌ انس‌ با قرآن‌، آشنایی‌ با مسائل‌ کشور، محدود نشدن‌ در منطقه‌ و اندیشیدن‌ در یک‌ افق‌ باز و روشن‌، سفارش‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: امروز سست‌ بودن‌ پایه‌های‌ قدرت‌ استکبار و توطئه‌های‌ دشمن‌ و بویژه‌ آمریکا، بیش‌ از همیشه‌ برای‌ ملت‌ ایران‌ به‌ صورت‌ عینی‌ روشن‌ شده‌ است‌ و قدرتها دریافته‌اند که‌ نمی‌توانند بر این‌ کشور، نظام‌، دولت‌ و ملت‌ یکپارچه‌ فائق‌ آیند.