تشکیل جلسه هیئت دولت به ریاست آیت‌الله خامنه‌ای

هیأت وزیران بعد از ظهر امروز به ریاست حجةالاسلام والمسلمین خامنه ای رئیس جمهور تشکیل جلسه داد. در ابتدای این جلسه رویدادهای مهم کشور و منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
پس از آن آقای دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان که در روزهای آینده جهت ادامه مذاکرات مربوط به اجرای قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل به نیویورک سفر خواهد کرد گزارشی را از روند مذاکرات و چشم انداز آینده آن به هیأت دولت تقدیم کرد.
در این گزارش، بیانیه دبیر کل سازمان ملل حاوی نکات مثبتی جهت پیشبرد مذاکرات ذکر گردید و اظهار امیدواری شد دور جدید مذاکرات با پندگیری ازگذشته و در فضائی جدی راه را برای برقراری یک صلح واقعی در منطقه هموار نماید.
درادامه جلسه استانداران استان های باختران و ایلام در جلسه هیأت وزیران حضور یافتند و گزارشی را از مسائل و مشکلات این استانها به دولت ارائه کردند، پس از آن پیشنهادهایی در مورد رفع مشکلات این استانها مطرح شد و تعدادی از پیشنهادها به این شرح به تصویب هیأت وزیران رسید.
1 - اختصاص مبلغ 4 میلیون دلار جهت ایجاد مخازن ذخیره جدید و بازسازی مخازن پالایشگاه باختران.
2 - احداث سیلوئی 100 هزار تنی در باختران و ایلام و ایجاد 12 انبار خرید گندم در مراکز خرید توسط سازمان غله و سیستم بانکی.
3 - مطالعه احداث بیمارستان 400 تختخوابی جهت دانشگاه پزشکی رازی.
4 - احداث جاده کمربندی باختران.
5 - بررسی و آماده شدن طرح توسعه استان ایلام توسط وزارت برنامه و بودجه.
6 - اختصاص مبلغ 250000000 ریال جهت مطالعه واحداث دانشگاه ایلام.
7 - اختصاص مبلغ 500000000 ریال جهت احداث فرودگاه درایلام.
8 - طرح مطالعاتی جهت ایجاد مجتمع کشت و صنعت در ایلام.
9 - راه اندازی کارخانه سقزسازی ایلام.
در پایان این جلسه آقای خامنه ای که اخیرا به استانهای ایلام و باختران سفر کرده بود وظایف دولت در زمینه رسیدگی به مسائل و مشکلات این دو استان قهرمان را مورد تأکید قرار داد.
رئیس جمهور گفت: رشادت و فداکاری مردم بسیار خوب و مؤمن و صدیق این دو استان که چه در دوران جنگ و چه امروز که در دوران بازسازی بسر می بریم با علاقه مندی و دلبستگی خودشان به نظام جمهوری اسلامی دفاع وسازندگی را امکان پذیر کرده اند قابل تقدیر و تشکر متناسب و شایسته ای است و جا دارد دولت جلسات متعددی را به بررسی مشکلات این دو استان و سایر استانهای مقاومکشورمان اختصاص دهد.