برگزاری مرحله‌ پایانی‌ اردوی‌ رزمی‌ فرهنگی‌ علویون‌ با حضور فرماندهی کل قوا

مرحله‌ پایانی‌ اردوی‌ رزمی‌ فرهنگی‌ علویون‌ امروز با حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا و با حضور یکصد و ده‌ هزار نیروی‌ بسیجی‌ در منطقه‌ عمومی‌ جعفرآباد اصفهان‌ برگزار شد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌، در ابتدای‌ ورود با حضور در محل‌ یادواره‌ شهداء و قرائت‌ فاتحه‌ به‌ مقام‌ شامخ‌ آنان‌ ادای‌ احترام‌ کردند.
فرمانده‌ کل‌ قوا سپس‌ از یکصد و ده‌ هزار نیروی‌ شرکت‌ کننده‌ در اردوی‌ رزمی‌ فرهنگی‌ علویون‌، سان‌ دیدند.
پس‌ از مراسم‌ سان‌ یگانهای‌ ویژه‌ موتوری‌ و هوایی‌ لشگر امام‌ حسین‌ (ع‌) و لشگر 8 نجف‌ اشرف‌ عملیات‌ رزمی‌ را در حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ برگزار کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا در جمع‌ یکصد و ده‌ هزار نفر از نیروهای‌ بسیجی‌ شرکت‌ کننده‌ در اردوی‌ رزمی‌ - فرهنگی‌ علویون‌، دامنه‌ بسیج‌ را به‌ وسعت‌ کشور و ملت‌ ایران‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ نسل‌ نوخاسته‌ باصفا، پاک‌ و بدنبال‌ حقیقت‌ تصریح‌ کردند: امروز مهمترین‌ وظیفه‌ بسیج‌ ترویج‌ فضائل‌ اخلاقی‌ و استقرار معنویت‌ در جامعه‌ و راهنمایی‌ دلسوزانه‌ نسل‌ جوان‌ کشور بسوی‌ حقیقت‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌، تشکیل‌ بسیج‌ را یکی‌ از کارها و تدبیرهای‌ حکیمانه‌ امام‌ بزرگوار برشمردند و افزودند: نهال‌ پرثمر و مبارک‌ بسیج‌ اکنون‌ در سراسر کشور گسترش‌ یافته‌ و تبدیل‌ به‌ یک‌ حرکت‌ عمومی‌ برخاسته‌ از ایمان‌، صفا و اخلاص‌ شده‌ است‌.
ایشان‌ تبدیل‌ سپاه‌ به‌ یک‌ سازمان‌ بزرگ‌ رزمی‌ و کارآمد را از برکات‌ تشکیل‌ بسیج‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ تحمیل‌ جنگ‌ 8 ساله‌ برای‌ تحقیر ملت‌ ایران‌ و متهم‌ کردن‌ نظام‌ اسلامی‌ به‌ ناتوانی‌ در حفظ مرزهای‌ خود تأکید کردند: بسیج‌ بعنوان‌ عزت‌ ملت‌ ایران‌ با حضور قدرتمندانه‌ خود در جنگ‌ موجب‌ استحکام‌ هرچه‌ بیشتر پایه‌های‌ نظام‌ اسلامی‌ و شکست‌ توطئه‌ دشمنان‌ شد و با درخشش‌ خود نمایانگر پرجاذبه‌ترین‌ جلوه‌های‌ هستی‌ و مظهر ایمان‌، عشق‌، ایثار و فداکاری‌ گردید.
فرمانده‌ کل‌ قوا وظیفه‌ بسیج‌ را فراتر از حفاظت‌ از مرزها بیان‌ و خاطرنشان‌ کردند: مسؤولیت‌ مجموعه‌ بسیج‌ پاسداری‌ از هویت‌ ملی‌ و دینی‌ و حضور در میدانهای‌ نیاز نظام‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ فرهنگی‌، سیاسی‌، اجتماعی‌، اقتصادی‌ و نظامی‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر اینکه‌ هریک‌ از آحاد ملت‌ ایران‌ که‌ آماده‌ این‌ حضور باشد، بسیجی‌ است‌، لزوم‌ حفظ فضای‌ سالم‌ کشور از جانب‌ بسیج‌ و ترویج‌ فضایل‌ اخلاقی‌ و معنوی‌ در جامعه‌ و منزوی‌ کردن‌ زشتی‌، غفلت‌، ریا و شرک‌ را خاطرنشان‌ کردند و افزودند: باید فضای‌ عمومی‌ کشور، فضای‌ معروف‌، اقامه‌ حق‌ و عدالت‌، و میل‌ به‌ معنویت‌ باشد زیرا نظام‌ اسلامی‌ علاوه‌ بر تلاش‌ برای‌ آبادانی‌ کشور، باید در جهت‌ استقرار اخلاق‌ اسلامی‌، روح‌ دینی‌ و احیاء روح‌ عزت‌ و استقلال‌ در جامعه‌ گام‌ بردارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ کمال‌، صفا و پاکی‌ نسل‌ نوخاسته‌ کشور تأکید کردند: امروز نسل‌ نوخاسته‌ جوان‌ کشور بدنبال‌ حقیقت‌ است‌ اما دشمن‌ در کمین‌ نسل‌ جوان‌ است‌ تا با فریب‌ و اغواء، او را از مسیر حق‌ و حقیقت‌ خارج‌ نماید، لذا نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ باید با جذب‌ جوانان‌ و الگو شدن‌ برای‌ آنان‌، وظیفه‌ مهم‌ راهنمایی‌ دلسوزانه‌ نسل‌ جوان‌ را بسوی‌ حقیقت‌ انجام‌ دهد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مشکلات‌ و معضلات‌ کنونی‌ جهان‌ و ظلم‌ و ستم‌ صاحبان‌ زور و پول‌ را ناشی‌ از انزوای‌ معنویت‌ و اخلاق‌ اسلامی‌ دانستند و تصریح‌ کردند: اکنون‌ نظام‌ اسلامی‌ به‌ پشتوانه‌ اقتدار مردمی‌ خود، پرچمدار اخلاق‌ و معنویت‌ است‌ و در عرصه‌های‌ جهانی‌ با صراحت‌ سخن‌ از عدالت‌ و مظلومیت‌ انسانها می‌گوید.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ موفقیت‌ ممتاز جهانی‌ نظام‌ اسلامی‌ و الگوپذیری‌ ملتهای‌ جهان‌ از این‌ نظام‌ تأکید کردند: امروز دولت‌ و ملت‌ ایران‌ بدون‌ ملاحظه‌ سیاسی‌ و واهمه‌ از قدرتهای‌ جهانی‌ موضع‌ صریح‌ خود را در مقابل‌ ظلم‌ آمریکا و مراکز قدرت‌ جهانی‌ اعلام‌ و از حق‌ و حقیقت‌ و عدالت‌ دفاع‌ می‌کند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ شکسته‌ شدن‌ هیمنه‌ و ابهت‌ قدرتها تأکید کردند: وظیفه‌ همه‌، حرکت‌ همراه‌ با عقل‌ و تدبیر در جهت‌ موضع‌ و منطق‌ حق‌ نظام‌ اسلامی‌ و حراست‌ از منافع‌ ملی‌ است‌.
در این‌ مراسم‌ سردار سرلشگر صفوی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و سردار سرتیپ‌ حجازی‌ فرمانده‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ ضمن‌ خیرمقدم‌ گزارشی‌ از اردوی‌ رزمی‌ فرهنگی‌ علویون‌ ارائه‌ کردند.
در این‌ مراسم‌ همچنین‌ هشت‌ نفر از بسیجیان‌ نمونه‌ استان‌ اصفهان‌ جوایز خود را از دست‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ دریافت‌ کردند. این‌ بسیجیان‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ از جمله‌ بیشترین‌ حضور در جبهه‌های‌ جنگ‌، کسب‌ عنوان‌ در جشنواره‌ خوارزمی‌، حفظ کل‌ قرآن‌ کریم‌، کسب‌ عنوان‌ در مسابقات‌ بین‌المللی‌ قرآن‌، تألیف‌ کتاب‌ و رشته‌های‌ ورزشی‌ دارای‌ موفقیت‌ بوده‌اند.