دیدار مسئولان و جمعی از نخبگان استان همدان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی  در آخرین روز از سفرشان به استان همدان، صبح امروز در جمع مسئولان و مدیران، نخبگان و نمایندگان قشرهای مختلف مردم این استان، ملت ایران را از لحاظ شاخص‌های شخصیتی و ارزشی بی‌نظیر خواندند و خدمت به این مردم را فرصت گران‌قدر مسئولان برای جلب رضایت الهی برشمردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  خاطرنشان کردند: هر قدم اشتباه مدیران و مسئولان مناطق کشور  در چشم مردم به پای اسلام و نظام نوشته می‌شود. بنابراین همه‌ی مسئولان باید کاملاً مراقب گفتار و رفتار خود باشند و با مردم صادقانه برخورد کنند.
ایشان مبارزه‌ی جدی و بی‌امان با فساد اقتصادی را شرط لازم برای به ثمر رسیدن فعالیت‌ها و تلاش‌های دستگاه‌ها و نظام خواندند و افزودند: اغلب مشکلات موجود ناشی از مقابله‌نکردن با فساد مالی و اقتصادی است.
ایشان با انتقاد از برخی برخوردهای سیاسی با مقوله‌ی مبارزه با فساد مالی افزودند: عده‌ای با سیاست‌بازی از انجام‌دادن وظایف خود در این مبارزه‌ی اساسی کوتاهی کردند، اما اکنون نمایندگان مجلس و مسئولان همه‌ی دستگاه‌ها باید به این کار همت گمارند.
رهبر معظم انقلاب  بار دیگر خاطرنشان کردند: مبارزه با فساد به دست‌های پاک نیاز دارد، بنابراین همه‌ی مسئولان قوا و دستگاه‌ها باید در این زمینه کاملاً عاری از هرگونه آلودگی باشند.
ایشان با انتقاد از کسانی که جامعه‌ی جوان کشور را به علت چهره و رفتار ظاهری برخی جوانان محکوم می‌کنند، افزودند: جوانان این کشور  پاک، مؤمن و بانشاطند و به اسلام و انقلاب و ایران بسیار علاقه‌مندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  همچنین با ابراز ارادت به نخبگان استان همدان و دیگر مناطق کشور افزودند: گذشته‌ی تاریخی بسیار پربار همدان نشان می‌دهد که این استان برای پرورش استعدادها  قابلیت‌های مساعدی دارد و این واقعیت، جوانان استان همدان را به دست‌یابی به سطوح عالی علم و فکر و هنر و اندیشه کاملاً امیدوار می‌کند.
ایشان ایجاد امیدواری در نسل جوان پویا و پرتحرک کشور را وظیفه‌ی اساسی نخبگان خواندند و افزودند: ایران به برکت اسلام و انقلاب و اراده‌ی ملت، در راه تحولی بزرگ پیش می‌رود و نخبگان عزیز کشور، ضمن مقابله با سیاست‌های مراکز سلطه‌ی غربی برای تحقیر و نومید کردن ملت ایران  امید واقعی و صادق را با حرف و قلم و رفتار خود در دل‌های جوانان این سرزمین تقویت خواهند کرد.
 
در ابتدای این دیدار، آقای زبردست -استاندار همدان- در تشریح شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان  به کاهش میزان بیکاری و افزایش تولیدات کشاورزی این منطقه اشاره و اقدامات سال‌های اخیر و تصمیمات گرفته‌شده برای بهبود وضع استان همدان را تشریح کرد.
همچنین خانم فاطمه رجایی -به نمایندگی از زنان استان- و آقایان زمانی پیمان -به نمایندگی از کشاورزان استان-، احمد فخار -به نمایندگی از صنعت‌گران دستی-، مسعود مصطفی جوکار -به نمایندگی از ورزشکاران-، حاج‌بابایی -یکی از نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی-، ابوالحسن روح‌القدس -به نمایندگی از هنرمندان-، محمد مسگریان -به نمایندگی از اصناف و بازاریان-، ظهیرنیا -به نمایندگی از صنعت‌گران و کارگران- و مرعشی -معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری- به تشریح دیدگاه‌های خود در مورد مسائل استان پرداختند.
لزوم ایجاد امکانات فرهنگی-ورزشی ویژه‌ی بانوان، ایجاد تسهیلات درمانی و حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست، لزوم حمایت بیشتر از کشاورزان از طریق کاهش سود تسهیلات کشاورزی و خرید بموقع محصولات کشاورزی، مدیریت صحیح منابع آبی استان، بیمه‌ی خدمات درمانی کشاورزان، ایجاد دبیرستان‌های کشاورزی، پرداخت وام کم‌بهره و درازمدت به فعالان رشته‌های مختلف صنایع ‌دستی، افزایش امکانات ورزشی جوانان به عنوان یکی از راه‌های مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی، ایجاد دانشگاه صنعتی در همدان، پیگیری جدی تحقق عدالت اجتماعی در سطح استان، حمایت مادی و معنوی بیشتر از هنرمندان، تأمین مسکن کارگران و سرمایه‌گذاری برای رونق مناسب صنعت گردشگری در استان  از مهم‌ترین محورهای مطرح‌شده در این دیدار بود.