برگزاری مراسم‌ صبحگاه‌ مشترک‌ نیروهای‌ نظامی‌ و انتظامی‌ استان اردبیل‌ در حضور فرمانده کل قوا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا در دومین‌ روز از سفر به‌ استان‌ اردبیل‌، امروز در مراسم‌ صبحگاه‌ مشترک‌ نیروهای‌ نظامی‌ و انتظامی‌ منطقه‌ حضور یافتند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ مراسم‌ در سخنانی‌ تشکیل‌ نظام‌ اسلامی‌ در ایران‌ را آرزو و خواست‌ دیرینه‌ ملتهای‌ مسلمان‌ آگاه‌و متفکران‌ اسلامی‌ دانستند و با تأکید بر لزوم‌ حراست‌ از مرزهای‌ جغرافیایی‌ و عقیدتی‌ این‌ نظام‌ مقدس‌ تصریح‌ کردند: جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، نیروهای‌ مسلح‌ خود را هیچگاه‌ برای‌ حمله‌ و تهاجم‌، سازماندهی‌ نکرده‌، اما نیروهای‌ مسلح‌ با قدرت‌، از حقوق‌ ملت‌ ایران‌ در همه‌ مرزها اعم‌ از مرزهای‌ خشکی‌ و دریا دفاع‌ خواهد کرد.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ زحمات‌ و رنج‌ و محنتهای‌ روشنفکران‌ مؤمن‌ و مسلمانان‌ دلسوز برای‌ تشکیل‌ نظام‌ اسلامی‌، و همچنین‌ مخالفتهای‌ قدرتهای‌ استکباری‌ با تشکیل‌ چنین‌ نظامی‌ در طول‌ قرنهای‌ گذشته‌، افزودند: سر انجام‌ این‌ آرزوی‌ دیرینه‌، به‌ دست‌ امام‌ بزرگوار که‌ مؤید به‌ تأییدات‌ الهی‌ بود، تحقق‌ یافت‌ و ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ با تمسک‌ به‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌) و به‌ برکت‌ حضور روحانیت‌ مستقل‌، شجاع‌ و مبارز توانست‌ به‌ نظام‌ اسلامی‌ دست‌ یابد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ خشم‌ قدرتهای‌ استکباری‌ از تشکیل‌ نظام‌ اسلامی‌ در ایران‌ و توطئه‌های‌ مختلف‌ این‌ قدرتها برای‌ مقابله‌ با جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ تصریح‌ کردند: نظام‌ اسلامی‌ در ایران‌، شجره‌ طیبه‌ای‌ است‌ که‌ ریشه‌ آن‌ در تربت‌ پاک‌ فطرتهای‌ اسلامی‌ مردم‌ این‌ سرزمین‌ بود و علی‌ رغم‌ خواست‌ دشمنان‌ این‌ نظام‌، با اقتداری‌ مضاعف‌ و با ملتی‌ پایدار، با دولتی‌ کارامد، مسؤولانی‌ دلسوز، به‌ حیات‌ و رشد خود ادامه‌ داده‌ است‌.
فرمانده‌ کل‌ قوا با تأکید بر این‌ که‌ نیروهای‌ نظامی‌ و انتظامی‌، علاوه‌ بر حراست‌ از مرزهای‌ جغرافیایی‌، نگهبانی‌ از مرزهای‌ عقیدتی‌ و ایمانی‌ نظام‌ اسلامی‌ را نیز به‌ عهده‌ دارند، خاطرنشان‌ کردند: هیچ‌ قدرتی‌ اعم‌ از آمریکا و غیر آمریکا قادر نخواهد بود مانع‌ حرکت‌ این‌ نظام‌ اسلامی‌ زنده‌ و پویا شود.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ اهمیت‌ مسأله‌ امنیت‌ و حفظ آن‌ در مناطق‌ مرزی‌ افزودند: جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ هیچگاه‌ قصد حمله‌ و ایذاء نسبت‌ به‌ همسایگان‌ خود را نداشته‌ است‌، اما با اقتدار، در مقابل‌ هرگونه‌ تحرک‌ و ایذایی‌ از جانب‌ دشمنان‌ و یا تحریک‌ شدگان‌ آنها در مناطق‌ مرزی‌، در دریای‌ خزر و مناطق‌ دیگر خواهد ایستاد.
در مراسم‌ صبحگاه‌ مشترک‌ نیروهای‌ نظامی‌ و انتظامی‌ استان‌ اردبیل‌ در پادگان‌ تیپ‌ یکم‌ حضرت‌ عباس‌‌(ع‌)، سرتیپ‌ پاسدار جعفری‌ فرمانده‌ نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، ضمن‌ خیر مقدم‌ به‌ فرماندهی‌ کل‌ قوا، بر آمادگی‌ نیروهای‌ سپاهی‌ و بسیجی‌ و سایر قوای‌ مسلح‌ برای‌ مقابله‌ با توطئه‌ها و فتنه‌های‌ دشمنان‌ و بدخواهان‌ نظام‌ اسلامی‌ تأکید کرد.
در این‌ مراسم‌ همچنین‌، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ضمن‌ ادای‌ احترام‌ به‌ بنای‌ یادبود شهدا وقرائت‌ فاتحه‌، از یگانهای‌ مستقر در میدان‌ صبحگاه‌ سان‌ دیدند و جانبازان‌ حاضر در میدان‌ را مورد تفقد قرار دادند.
در پایان‌ مراسم‌ صبحگاه‌ مشترک‌ نیروهای‌ نظامی‌ و انتظامی‌ استان‌ اردبیل‌، یگانهای‌ مستقر در میدان‌ صبحگاه‌ از مقابل‌ فرمانده‌ کل‌ قوا رژه‌ رفتند.