دیدار علما و روحانیون همدان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار علما، فضلا، روحانیون و طلاب همدان  تعلیم صحیح دین، پاسخ به شبهات و مقابله با تلاش مراکز استکبار را از مهم‌ترین وظایف علما و روحانیون برشمردند.
رهبر انقلاب  عصر دیروز در دیدار علما، فضلا، روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه‌ی استان همدان با تبیین چالش‌هایی که روحانیت با آن‌ها مواجه است، تعلیم صحیح دین به عنوان زمینه‌ساز رشد فکری و عقلی مردم، پاسخ به شبهات و مقابله با تلاش مراکز استکبار برای ایجاد انحراف در اذهان عمومی جامعه‌ی بشری را مهم‌ترین وظایف علما و روحانیون برشمردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به تلاش‌های علمای جلیل‌القدر تاریخ اسلام برای تبیین و تعلیم حقیقی دین خاطرنشان کردند: بزرگان حوزه‌ها، همواره سعی کرده‌اند با بارور کردن عقلانیت مردم به درمان شبهات یا پیشگیری از ورود آن‌ها در ذهن جامعه بپردازند.
ایشان علاوه بر تسلط بر فقه و فلسفه و کلام، آشنایی با علوم عصر را برای پاسخ‌دهی به شبهات ضروری برشمردند و با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم مراکز سلطه در عرصه‌های هنری و ارتباطات نوین برای شبهه‌افکنی در اذهان ملت‌ها افزودند: افکار دینی و اسلامی و به‌ویژه تفکرات شیعی  آماج این‌گونه تلاش‌های مراکز استکباری قرار دارد.
ایشان بروز سؤال و شبهه در ذهن جوانان را بدون اشکال خواندند و افزودند: باید با تقویت و عمق‌بخشیدن به جریان اصیل فکری در حوزه‌ها، به پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات پرداخت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  آیت‌الله شهید مطهری را مظهر تلاش برای رفع شبهات ذهنی جوانان، قشر تحصیل‌کرده و روشن‌فکران خواندند و خاطرنشان کردند: مطهری مهم‌ترین سؤالات ذهنی جامعه را شناخت و با تفکر و منطق و فلسفه‌ی اسلامی به آن‌ها پاسخ داد و همه‌ی فضلا و طلاب جوان باید از این روش و متد پیروی کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با توصیه به برنامه‌ریزان حوزه‌های علمیه برای قرار دادن کتاب‌های استاد مطهری به عنوان یکی از کتاب‌های درسی حوزه‌ها افزودند: نباید در شهید مطهری متوقف شد، بلکه باید با مبنا قرار دادن تفکرات او، جریان اصیلی را برای تبیین و تعلیم حقیقی دین و پاسخ به شبهات روز در حوزه‌ها سامان داد و تقویت کرد.
ایشان چالش دوم پیش روی روحانیت را مسأله‌ای سیاسی خواندند و با اشاره به تلاش مراکز سلطه برای ایجاد فضایی غبارآلود در افکار عمومی جهانیان و فریب و انحراف اذهان ملت‌ها افزودند: هر کس در این فضای تاریک به روشنگری بپردازد، مورد خشم و غضب قرار می‌گیرد و به همین علت  روحانیت و به‌خصوص روحانیت شجاع و مستقل شیعه، همواره آماج حملات خصمانه‌ی آمریکایی‌ها و دیگر سلطه‌گران جهانی بوده است، اما با وجود این دشمنی‌ها،  روحانیان روشنگری افکار مردم را به عنوان وظیفه‌ای اساسی  همچنان دنبال خواهند کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  همچنین در بخش‌های دیگری از سخنانشان با تجلیل از خدمات علما و دانشمندان گرانقدر منطقه‌ی همدان در طول تاریخ به اسلام و ایران و حوزه‌های علمیه افزودند: طلاب این منطقه باید با استفاده از این چشمه‌ی نورانی و پربرکت، سطح علمی خود را همواره ارتقأ دهند و این جریان نورانی را تقویت کنند و عمق بخشند.
 
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب،  امام جمعه‌ی همدان و نماینده‌ی ولیّ فقیه در استان  گزارشی از حوزه‌های علمیه در این استان را بیان کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی  با اشاره به این‌که هم‌اکنون ۱۲ نماز جمعه در استان برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر حوزه‌های علمیه‌ی برادران در مناطق مختلف استان، حوزه‌های علمیه‌ی خواهران نیز در شهرهای همدان، ملایر، بهار، فامنین و تویسرکان فعال است.
همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی اصفهانی -مدیر حوزه‌ی علمیه همدان- نیز با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه‌ی این استان، خواستار توجه بیشتر به امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه‌های علمیه‌ی استان همدان شد.