دیدار مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌‌‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار مسؤولان اجرایی و نظارتی انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی با ایشان، ضمن سخنانی از انتخابات به عنوان مظهر حضور مردم در اداره کشور، هم‌جهتی آنان با مسؤولان و احساس مسؤولیت مردم نسبت به مسائل کشور یاد کردند و این مهم را بیانگر راز پایداری و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانستند.
مقام معظم رهبری بر اهمیت انتخابات به عنوان فرصتی برای جلب رحمت و برکت الهی تأکید کردند و خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات فرمودند: همه باید سعی کنند که انتخابات به بهترین و پرشورترین وجه و با شرکت گسترده مردم برگزار شود و مطمئن هستیم که مردم با اهتمام نسبت به مسؤولیت الهی خود در سطحی بسیار وسیع و مطلوب در انتخابات شرکت خواهند کرد و انتخابات مایه افتخار و سربلندی نظام اسلامی خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تکیه بر قانون در امر برگزاری انتخابات را ضروری خواندند و فرمودند: برای آن که انتخابات به بهترین و سالمترین وجه انجام شود، قانون اساسی تدبیری بسیار عاقلانه و حکیمانه را اندیشیده است، بگونه‌ای که یک مجموعه دولتی، انتخابات را برگزار می‌کند و برای بالارفتن ضریب اطمینان، مجموعه دیگری خارج از دولت بر آن نظارت می‌کند و هر کدام نیز دارای مبانی و پایگاه قانونی هستند که باید بر آن پا فشاری کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات را به جلوگیری از هرگونه اختلال و اشکالی در امر انتخابات جلب کردند و فرمودند: دستگاههای دولتی، بویژه دستگاه مجری انتخابات باید مراقب باشند تا در انتخابات به جانبداری متهم نشوند. دستگاه مجری انتخابات باید به طور کامل بی‌طرف بماند و از آن هیچ سخنی که نشان‌دهنده گرایش به یک طرف باشد، صادر نشود. به این ترتیب مردم اطمینان خود را به مجریان امر انتخابات حفظ خواهند کرد.
مقام معظم رهبری از ورود افراد شایسته نامزدی مجلس شورای اسلامی به عرصه انتخابات به عنوان یک وظیفه اخلاقی و شرعی یاد کردند و فرمودند: کسانی که احساس می‌کنند می‌توانند برای کشور مفید واقع شوند و در تشکیل یک مجلس مستقل، قوی، انقلابی و متدین مؤثر باشند، بایستی به عنوان یک وظیفه و افتخار، وارد میدان انتخابات شوند و خود را در معرض این آزمایش الهی قرار دهند و ان‌شاءالله مردم نیز به بهترین گزینشها خواهند رسید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مجلس شورای اسلامی به عنوان یک رکن اساسی و مهم برای اداره کشور نام بردند و فرمودند: مردم باید مجلسی داشته باشند که به مصالح مردم و مبانی اساسی انقلاب بیندیشد، راه خدا را انتخاب کند و هدفش از هرگونه نقض، ابرام، تصویب و ردی این باشد که کشور را هر چه بیشتر به سمت اداره اسلامی سوق بدهد؛ و مجلسی که بتواند اینگونه عمل کند، تأثیر آن در اداره کشور و حیات جامعه و در وضع عمومی مردم، حقاً و انصافاً بی‌نظیر خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، راه سعادت کشور و ملت را در پیمودن راه اسلام دانستند و فرمودند: مسؤولین اجرایی و نظارتی انتخابات باید اهتمام خود را به تشکیل مجلسی معطوف کنند که پرچم اسلام را در دست بگیرد و راه سعادت کشور و ملت را که همان راه اسلام است، با جدیت، علاقه و فداکاری دنبال نماید و بدون تردید با رعایت مقررات قانونی و عمل برطبق قانون، چنین نتیجه‌ای به دست خواهد آمد.
بر پایه همین گزارش، پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در سخنان کوتاهی، از رعایت قانون و اخلاق، حفظ قداست مجلس و فراهم‌سازی زمینه‌های شرکت گسترده مردم در انتخابات به عنوان مسائل مورد اهتمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات یاد کرد. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی لاری وزیر کشور در گزارش کوتاهی، اطمینان داد که وزارت کشور در مسیر قانون، گام برمی‌دارد و در همه حال با شورای نگهبان هماهنگ و همراه خواهد بود، تا ان‌شاءالله نتیجه انتخابات مجلس ششم مایه عزت نظام و حضور قوی مردم باشد.