اقامه هزارمین نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب

تهران، امروز در شکوه هزارمین نماز جمعه، روزی بیاد ماندنی را پشت سر گذاشت و انبوه بی‌شمار مردم مؤمن و انقلابی، در دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف گرد آمدند تا با اقامه نماز جمعه به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، پرچم بیداری و سرافرازی ملت مسلمان ایران را بار دیگر به اهتزاز درآورند و یگانگی دین و سیاست را، دیگربار متجلی سازند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز، نماز جمعه را از جمله آثار پر‌برکت و ماندگار امام راحل عظیم الشأن خواندند و با قرائت فرازی از یکی از خطبه های نمازجمعه امیرمومنان حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) در مورد لزوم پرهیزگاری و تقوا، دوری از زخارف دنیوی و مادی و تکیه بر عمل صالح بعنوان تنها توشه واقعی آخرت، افزودند:
نمازجمعه به جامعه، روح و پاکیزگی می‌دهد. و همچون نماز‌های یومیه که فرد را از غفلت و گناه باز می‌دارد، جامعه را با ذکر خدا و تقوا الهی، طراوت روحی می‌بخشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نمازهای جمعه در ایران را از لحاظ کمی و کیفی. در دنیای اسلامی بی‌نظیر دانستند و با تبیین نقش نماز جمعه در خنثی‌کردن توطئه‌های عظیم سیاسی در سالهای اول پیروزی انقلاب و نیز حماسه هشت سال دفاع مقدس افزودند.
دشمن از همان ابتدا با شناخت تأثیر نمازجمعه در آگاهی، وحدت و پایداری ملت ایران، نمازجمعه را از هر سو مورد هجوم قرار داد بگونه‌ای که علاوه بر تبلیغات منفی مستمر، 5 تن از ائمه بسیار پارسا و آگاه جمعه، حضرات آیات: صدوقی، اشرفی اصفهانی، دستغیب، مدنی و قاضی در هجوم خونین دشمن و ایادی او، در محراب نمازجمعه به شهادت رسیدند و نمازجمعه تهران بارها هدف موشکباران، حملات هوایی و بمب‌گذاری قرار گرفت اما مردم در همه این هنگامه‌ها، و در تمامی این 20 سال، در هر موقعیتی، همچون کوه ایستادند و نمازجمعه را حفظ کردند.
مقام معظم رهبری با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله طالقانی که به فرمان امام، اولین نمازجمعه تهران را اقامه کرد، همه قشرهای مردم بویژه جوانان را به قدرشناسی بیشتر از نعمت نمازجمعه توصیه کردند.
امام جمعه تهران در خطبه دوم نماز با تشکر صمیمانه و عمیق از مردم بعلت حضور پر شور و پر شکوه انتخابات مجلس خبرگان، حضور حدود 18 میلیون نفر در پای صندوقهای رأی و افزایش 50 درصدی میزان شرکت کنندگان در انتخابات خبرگان نسبت به دوره قبل این انتخابات را باعث حیرت و نومیدی دشمنان اسلام و ایران ارزیابی کردند و افزودند: اگر چه دشمن سعی می‌کند این حضور عظیم را که تنها بر انگیزه‌های معنوی، احساس تکلیف و شناخت اهمیت خبرگان استوار بود، کوچک جلوه دهد اما حتی محافل سیاسی و مغزهای متفکر دشمن نیز می‌دانند که ملت رشید ایران در این انتخابات هوشیارانه کشور را بیمه کرد، به نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و ایران آبرو بخشید و به جهانیان نشان داد که این ملت همچنان در صحنه است و به آرمانها و ارزشهای دین و انقلاب پایبند است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به آثار عمیق و ماندگار نتایج انتخابات مجلس مهم خبرگان برای دوست و دشمن از همه کسانیکه بة‌ نحوی در این حرکت عظیم مردمی مؤثر بودند از جمله مراجع عظام تقلید، مسؤولان عالیرتبه کشور، گروهها و جناحهای مختلف سیاسی تشکر کردند و افزودند: شواری محترم نگهبان نیز در این انتخابات با بردباری و استقامت درمقابل حرفها و شایعه پراکنی ها، آنچه را قانون بر عهده آن گذاشته بود به‌ خوبی انجام داد ضمن آنکه وزارت کشور نیز با تلاش شبانه روزی، انتخابات را به خوبی برگزار کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند رسانه‌های خبری بخصوص صدا وسیما حقاً و انصافاً وظیفه خود را در آگاه‌سازی مردم به‌خوبی انجام دادند که جای سپاسگزاری دارد ضمن اینکه غالب مطبوعات نیز بخصوص برخی از آنها در این زمینه خوب عمل کردند، البته برخی بی‌توجهی نیز بود که امیدواریم انشاء ا... برای خود این اشخاص تجربه شده باشد.
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از خطبه دوم نماز، به سالروز شهادت نوجوان بسیجی، حسین فهمیده اشاره کردند و افزودند: حسین فهمیده حقیقتی اسطوره‌گون و الگوی رشد و شعور و اراده است و نوجوانان و جوانان این سرزمین، باید با درک روح و ماهیت عمل این نوجوان سیزده ساله بسیجی، با آینده‌ نگری، نشاط، هوشمندی، پایبندی به شریعت و معنویت، و اراده و همت جدی، در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی به فعالیت بپردازند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از توافق ننگین اخیر رژیم صهیونیستی و تشکیلات خود‌گردان در آمریکا، بعنوان توافقی بر ضد مردم فلسطین، دنیای عرب و جهان اسلام یاد کردند و افزودند: آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات ناشی از فساد اخلاقی رئیس جمهور این کشور و پنهان کردن ضعف دیپلماسی این کشور در اجرا نشدن قرارداد‌های قبل خاورمیانه، این توافق را طراحی و اجرا کرد تا از این طریق، خواسته‌های صهیونیستها نیز بدست نوکران صهیونیزم تأمین شود، اما بی‌تردید این اهداف تحقق نخواهد یافت. مقام معظم رهبری کسانی را که به اصطلاح به نمایندگی از مردم فلسطین این توافقنامه را امضاء کردند، انسانهایی پست و خائن دانست و با اشاره به اینکه قلع و قمع مبارزان فلسطینی و محروم کردن بیش از پیش مردم فلسطین از سرزمینشان از اهداف اصلی این توافقنامه است تأکید کردند: امروز ملت فلسطین، بویژه جوانان فلسطینی از هر زمان قوی‌تر، آگاه‌تر و مصمم‌تر هستند و بر خلاف خیال واهی آمریکا و صهیونیزم، غاصبان فلسطین، هرگز روی آرامش نخواهند دید.