دیدار اعضای هیأت پیگیری و نظارت بر اجرای قانون اساسی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار اعضای هیأت پیگیری و نظارت بر اجرای قانون اساسی، ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت فراوان این کار، قانونمند شدن این امر را زمینه‌ساز استمرار این مسأله بسیار مهم دانستند.
مقام معظم رهبری، قانون اساسی را قانونی ممتاز و بسیار خوب و مبنای تمامی کارها و فعالیتهای نظام و کشور برشمردند و با اشاره به نظر کاملاً مثبتشان در مورد تشکیل این هیأت، تصریح کردند: با توجه به وظایف مصوبه ریاست جمهوری در قانون اساسی، انجام این مسؤولیت خطیر از هیچ شخصیتی جز مقام ریاست جمهوری بر نمی‌آید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای ماندگار شدن این کار اساسی، بر لزوم قانونمند شدن این کار تأکید کردند و فرمودند: به موازات اجرای وظایف این هیأت، باید بگونه‌ای عمل شود که هیچ شبهه‌ای در مورد دخالت قوا در یکدیگر به وجود نیاید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تکمیل اجرای این وظیفه حساس، یافتن راه‌کارهای قانونی را برای تضمین اقدامات لازم، پس از تذکر و اخطار ریاست جمهوری، ضروری دانستند و با تأکید بر این که در نظارت بر اجرای تمامی اصول قانون اساسی، هیچگونه سستی و کوتاهی نباید روی دهد، پرهیز مطلق از هرگونه گرایش سیاسی را در این روند، بسیار تعیین‌کننده و مهم برشمردند و افزودند: باید بگونه‌ای عمل شود که حتی رایحه چنین مسأله‌ای از فعالیتهای این هیأت، احساس نشود و این امر، موضع بسیار مطلوبی به رئیس جمهور می‌بخشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز حمایت کامل از این اقدام، اظهار امیدواری کردند که هیأت مسؤول این کار، با سهولت، سرعت و اتقان، وظایف خود را انجام دهد.
در این دیدار، پیش از سخنان مقام معظم رهبری، دکتر مهرپور گزارشی از روند تشکیل و فعالیتهای این هیأت بیان کرد، و سابقه ابراز حساسیت دیرینه معظم‌له را در نظارت بر اجرای قانون اساسی، متذکر شد.