دیدار مسئولان دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در آخرین روز سفر به استان آذربایجان غربی، در جمع مسؤولان دستگاههای اجرایی استان، با اشاره به الطاف مستمر الهی نسبت به نظام اسلامی، خدمت بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دریغ به مردم عزیز ایران و دوری مسؤولان از دنیاطلبی را عوامل اصلی و شرط لازم تداوم لطف و عنایت پروردگار دانستند.
مقام معظم رهبری با قدردانی از تلاشهای مسؤولان استان آذربایجان غربی و گرامیداشت یاد مرحوم عطایی استاندار سابق این استان به ابراز ارادت مردم این منطقه نسبت به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی در روزهای اخیر اشاره کردند و فرمودند: برای مردمی چنین مخلص و دارای انگیزه‌‌‌‌‌های اسلامی هر قدر کار شود کافی نیست. حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای تشکر عملی و صمیمانه از مردم استان آذربایجان غربی را از جمله اهداف سفر به این منطقه خواندند و با اشاره به آثار مثبت روند منظم و گسترده بازسازی و سازندگی در کشور گفتند: در بازسازی به طور طبیعی قشرهای محروم در درجه اول اهتمام قرار نمی‌گیرند به همین دلیل هدف دوم از سفر به استان آذربایجان غربی شتاب بخشیدن به روند کمک به قشرها و مناطق محروم بوده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی برخی مشکلات استان را یادآور شدند و ابراز امیدواری کردند به موازات اقدامات دولت با برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزیهای انجام شده در این سفر و اجراء صحیح و به موقع آنها، گامی اساسی در حل این مشکلات برداشته شود.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای لطف و عنایت بی‌دریغ الهی را زمینه‌‌ساز و عامل اساسی پیشرفتهای 17ساله نظام اسلامی خواندند و با اشاره به لزوم یاری جستن از خداوند به موازات توجه کامل به قوانین طبیعی و سنتهای آفرینش افزودند: استمرار هدایت، توفیق و اعانت الهی، مستلزم فراهم آوردن موجباتی است که خدمتگزاری به مردم با ایمان ،مخلص ،فداکار، هوشیار،پراستقامت و غیرتمند ایران اسلامی از جمله آنها به شمار می‌آید که مسؤولان کشور در هر رده، باید به آن اهتمام کامل ورزند.
مقام معظم رهبری با تبیین چگونگی شکل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری نظام اسلامی و بی‌‌اعتنایی عمده مسؤولان گذشته و حال نظام، به دنیا و دنیاطلبی فرمودند: بی‌‌‌‌رغبتی به دنیا، اسیر دام مادیات نشدن، پرهیز از تجمل و تشریفات، و قناعت و کم‌‌‌توقعی مسؤولان کشور، از بالاترین رده تا پائین‌‌‌‌ترین آن از دیگر عواملی است که لطف و عنایت پروردگار را همچنان شامل حال نظام اسلامی خواهد کرد و این سنت الهی است. البته هر قدر مسؤولیتها سنگین‌‌تر باشد، توجه به این مسائل نیز ضروری‌‌تر است.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای ورع ،پرهیزکاری، تلاش بی‌‌وقفه و انجام دادن صحیح و محکم کارها را زمینه‌‌ساز توفیقات بیشتر نظام خواندند و افزودند: اگر کارها بر این منوال به پیش رود، بلاشک قدرتهای بزرگتر از "مجموعه آمریکا و هم‌‌پیمانانش " نیز نمی‌‌‌‌‌‌‌‌توانند کمترین آسیبی به ایران اسلامی وارد کنند. مقام معظم رهبری توجه به برخی قواعد طبیعی را عامل افزایش ثروت و علم در بعضی از کشورهای غربی توصیف کردند و گفتند: با وجود این، مسائلی مانند فقر برخی قشرها، سرکوب عواطف انسانی و فقدان امنیت روانی همچون موریانه این کاخهای ظاهری قدرت را از درون تهی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و بی‌‌تردید روزی آنها را فروخواهد ریخت. حضرت آیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله خامنه‌‌‌‌‌‌‌‌ای با قدردانی از تلاش مسؤولان دستگاههای اجرایی ،قانون‌‌‌‌‌گذاری و قضایی کشور، آقای هاشمی رفسنجانی را عنصری بسیار برجسته و غنیمتی برای انقلاب و نظام خواندند و افزودند: رئیس جمهور محترم حقاً و انصافاً عمر و زندگی خود را چه پیش از انقلاب و چه پس از آن، وقف اسلام کرده و در تمامی مسؤولیتهای سنگینی که تا کنون بر عهده داشته‌‌اند، منشأ خدمات بزرگ و ارزنده‌ای بوده‌اند و بی‌تردید بعد از پایان دوره ریاست جمهوری نیز در مسؤولیتهای بزرگ دیگری که بر عهده می‌گیرند، وجود ایشان برای نظام اسلامی و انقلاب و کشور بسیار نافع و ارزشمند خواهد بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با مهم و حساس خواندن استان آذربایجان غربی، ایمان، شور و اشتیاق ،اخلاص، فعالیت،استقامت، هوشمندی و درک و فهم مردم این استان را تحسین برانگیز و موجب افتخار توصیف کردند.
در این دیدار قبل از سخنان مقام معظم رهبری استاندار آذربایجان غربی با تشریح برخی دستاوردها و تلاش دستگاههای اجرایی استان بر تداوم وحدت قشرهای مختلف استان در پاسداری از ارزشهای اسلامی- انقلابی، تأکید کرد.