انتصاب امام جمعه جدید اراک

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام سید ابوطالب محمودی گلپایگانی را به سمت نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک منصوب فرمودند:
بنابر همین گزارش مقام معظم رهبری در این حکم همچنین از زحمات و خدمات آیت‌الله حاج شیخ ابوالفضل خوانساری امام جمعه سابق اراک تقدیر و تشکر کردند.
متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین والصلاة و السلام علی سیدنا محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی الارضین ارواحنا فداه
و بعد نظر به اینکه آیت‌الله آقای حاج شیخ ابوالفضل خوانساری دام بقائه‌الشریف از امامت جمعه اراک استعفاء و کناره‌گیری نموده‌اند ضمن تشکر و قدردانی نسبت به زحمات و خدمات ایشان چه در محراب و منبر جمعه و چه در امور مربوط به دوران جنگ تحمیلی و چه در احداث بنیانهای فرهنگی و درمانی و غیر ذلک، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سید ابوطالب محمودی گلپایگانی دامت‌افاضاته را به نمایندگی خود و امامت جمعه اراک منصوب مینمایم تا به فضل و توفیق الهی به وظائف مهم اسلامی و اجتماعی خود بپردازند. ایشان همچنین مجازند در تصدی امور حسبیه و اخذ وجوه شرعیه و صرف آن در مصارف مقرره و لازم است نصف سهمین مبارکین را نزد اینجانب برای صرف در حوزه‌های مقدسه علمیه ارسال کنند و در جمیع موارد ایشان را توصیه میکنم به آنچه سلف صالح ما بدان توصیه کرده‌اند یعنی رعایت تقوی و اجتناب از هوی و تمسک به احتیاط در امور دین و دنیا. والسلام علیه و علی اخواننا المؤمنین و رحمةالله وبرکاته.
بتاریخ بیست و سوم ربیع المولود 1413
سیدعلی خامنه‌ای