دیدار جمعی از گروه‌های سیاسی و اسلامی لبنان و فلسطین با رهبر انقلاب

چندین گروه، سازمان و تشکیلات سیاسی و اسلامی لبنانی و فلسطینی، طی دیروز و دیشب به طور جداگانه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران دیدار کردند و بیعت خود را با ایشان به عنوان رهبر و ولی امر مسلمین اعلام داشتند.
در این دیدارها که در فضایی بسیار صمیمی برگزار گردید و آقای دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان نیز حضور داشت، نمایندگان گروه‌های دیدار کننده، عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، رهبر فقید جهان اسلام را به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تسلیت گفتند و تبعیت و پیروی کامل خویش از فرامین و رهنمودهای معظم‌له را اعلام داشتند.
در این ملاقات‌ها، جمعی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین، شیخ شمس‌الدین نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان و هیأت همراه وی، عده‌ای از علماء و اساتید دانشگاه‌های لبنان، رهبران جنبش امل و حزب‌الله لبنان، رهبران جبهه ملی آزادی بخش فلسطین، رهبران جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین، تجمع علمای مسلمین لبنان، هیأت علمای جبل عامل لبنان، حزب وطنیون و نیز مقاومت مؤمنه لبنان حضور داشتند.
در همین دیدارها نبیه‌بری رهبر جنبش امل،گزارش کوتاهی از تحولات جاری در لبنان را ارائه داد و بر آمادگی کامل خود جهت اجرای فرامین رهبر مسلمانان جهان تأکید کرد. همچنین نماینده‌ی تجمع علمای مسلمین لبنان ضمن اعلام بیعت با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ما درسنگر مبارزه با استکبار و ضدیت با اسلام آمریکائی و نیز برای رهایی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها مطیع اوامر حضرتعالی هستیم و وحدت اسلامی را اساس و عامل پیروزی مسلمانان می دانیم.
سرهنگ ابوموسی رهبر جنبش آزادی بخش ملی فلسطین، خود را سربازی وفادار به ولی امر مسلمین خواند و افزود: ملت مسلمان فلسطین و گروه های فلسطینی مخالف سیاست‌های سازشکارانه زیر سایه‌ی شما قرار دارند و ما مژده می‌دهیم که چشمه های نورانی اسلام در فلسطین از خلال مبارزه با اسرائیل جوشیدن گرفته است و انقلاب اسلامی فلسطین با اراده‌ی مستحکم خود توطئه مرتجعین منطقه رادر هم خواهد شکست و ما خود را سربازانی مؤمن و وفادار به شما می دانیم.
احمد جبرئیل رئیس شورای فرماندهی کل جبهه ملی آزادی بخش فلسطینی با بیان اینکه امام خمینی(ره)روح اسلامی را در کالبد مبارزان فلسطینی دمیده است، خطاب به رهبر مسلمانان جهان اظهار داشت: ما امید زیادی به شما بسته‌ایم و در راه نجات فلسطین و مبارزه با استکبار به عنوان سربازانی فداکار تحت فرماندهی شما قرار داریم. نماینده مقاومت مؤمنه لبنان نیز ضمن اعلام بیعت با ولی امر مسلمین گفت: ما همیشه مطیع اوامر شما و یار و یاور شما باقی خواهیم ماند و مبارزه با اسرائیل را به رهبری آن حضرت تداوم خواهیم بخشید. همچنین شیخ شمس الدین نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان ارتحال جانسوز امام خمینی(ره)،رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، تسلیت گفت و با ایشان به عنوان رهبر مسلمانان جهان اعلام بیعت کرد.
دردیدار علمای جبل عامل لبنان با رهبر انقلاب اسلامی نیز یکی از علمای لبنان در مدح امام خمینی(ره) رهبر فقید جهان اسلام و نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشعاری را به زبان عربی قرائت کرد و بیعت کامل علمای جبل عامل با مقام معظم رهبری را اعلام داشت.
در این دیدارها حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، ضمن تشکر از حضور مسلمانان لبنان و فلسطین در مراسم اربعین حضرت امام امت(ره)، بر وحدت کلمه‌ی همه نیروهای مسلمان و مبارز و تداوم مبارزه با اسرائیل غاصب تأکید کردند و خواستار تلاش برای ایجاد نظامی عادلانه در لبنان شدند.