دیدار اعضاء جهاد دانشگاهی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضاء جهاد دانشگاهی با ایشان، ضمن قدردانی از این نهاد به خاطر زحمات و پیشرفتها در سالهای گذشته و با اشاره به تشکیل جهاد دانشگاهی با حضور نیروهای مؤمن، حزب‌اللهی و انقلابی، استقامت و پایداری برای حفظ و تقویت ارزشها و اصول اسلام و انقلاب را در کنار فعالیتهای تحقیقاتی، علمی و تخصصی امری ضروری دانستند.
مقام معظم رهبری فعالیت دشمنان انقلاب اسلامی را در آغاز انقلاب در مورد بی‌بهره بودن نیروهای مسلمان و انقلابی از علم و تخصص، بی‌اثر دانستند و فرمودند: الحمد الله ثابت شد که امروز کشور شاهد نیروهای فراوانی در همه شئون است که همگی فرزندان انقلاب و مؤمنند و بهره آنها از علم، آنچنان است که اگر از مشابه‌های خودشان بهتر نباشند ، حداقل از آنها کمتر نیستند و در جاهایی واقعا سرآمدان رشته‌های علمی هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به ضرورت توجه به عوامل اصلی وصول به هدفهای انقلاب اشاره کردند و فرمودند: از جمله‌شروط اصلی وصول به اهداف، عمدتا شروط انسانی نظیر اراده، تصمیم، روشن بودن هدف، آگاهی و معرفت و پیگیری است که بحمدالله این شرایط در نیروهای جوان وجود دارد، همچنانکه قضیه جنگ را هم جوانها با همین شروط انسانی اداره کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پایداری بر اصول و ارزشهای اسلامی و انقلابی را از اصول و ستونهای مهم حفظ انقلاب دانستند و فرمودند: استقامت یعنی بر طریق مستقیم پافشردن، بنا بر این اگر اعضاء این نهاد در همان طریق صراط مستقیم پافشاری کنند، جهتگیری و راه خودشان را عوض نکنند و تحت تأثیر شرایط قرار نگیرند، نتایج دنیوی و ثواب اخروی بران مترتب خواهد شد.
مقام معظم رهبری با مقایسه استقامت حضرت امام حسین (ع) و استقامت امام راحل (رض) از بدو شروع انقلاب اسلامی تا پس از جنگ تحمیلی فرمودند: امام راحل عظیم‌الشأن بر اهداف و اصول مورد نظر خود ایستادگی کردند، از اینرو ایشان به عنوان یک ارزش مجسم و ده سال اداره نظام توسط آن بزرگوار، به صورت یک نوار و مسیر روشن باقی است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تبعیت ملت ایران از حضرت امام (ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب فرمودند: به برکت ایستادگی امام و مردم، شما برادران عزیز انقلابی، این جهاد دانشگاهی را دارید. الان هم استقامت لازم است، و استقامت فقط حفظ این نهاد به هر شکل نیست، بلکه باید به باطن و محتوای امور توجه بیشتری کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وظایف و مسؤولیت حساس خواص در حفظ و ادامه انقلاب فرمودند: سعی کنید آن ستونی را که جهاد دانشگاهی مظهر آن است، با همان استحکام نگه دارید، چرا که با ضعیف شدن یکی از ستونهای انقلاب، سقف جامعه حقیقی اسلامی نیز به همان اندازه ضعیف خواهد شد.
مقام معظم رهبری ضمن برشمردن برخی از ستونها و پایه‌های اصلی انقلاب فرمودند: شما یکی از این ستونها هستید، از ارزشهای انقلابی و اسلامی به همان شکل صحیحش، به هیچ قیمت دست بر ندارید، خودتان را از وسوسه سیاستها و وسوسه‌های بین‌المللی دورنگه دارید و با استقامت خود، با موانع پیشرفت مبارزه کرده و علاوه بر عزت و سربلندی سیاسی، امکانات توسعه به معنای حقیقی را در جنبه‌های علمی و تحقیقی کسب کنید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت حفظ مبانی انقلاب فرمودند: حقیقتا مجموعه شما برای ما مایه امید است. ان‌شاءالله بتوانید پیش بروید، روز به روز بهتر و قویتر کار کنید و کارهای اساسی را بر کارهای فرعی ترجیح دهید.
بر پایه این گزارش قبل از سخنان مقام معظم رهبری، آقای علی منتظری مسؤول جهاد دانشگاهی گزارشی از روند فعالیتهای این نهاد را به استحضار رساند و آمادگی اعضاء جهاد دانشگاهی را برای حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی و بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام داشت.