• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1381/03/14

برگزاری مراسم سالگرد رحلت امام‌ خمینی‌(ره) با حضور رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در جمع‌ پرشور صدها هزار نفر از ملت‌ وفادار ایران‌ که‌ در سیزدهمین‌ سالگرد ارتحال‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌ رحمه‌الله در حرم‌ مطهر امام‌ راحل‌ اجتماع‌ کرده‌ بودند، ضمن‌ تبیین‌ اصول‌ و محکمات‌ انقلاب‌ و امام، افزودند: انقلاب‌ اسلامی‌ همچنان‌ توفنده‌ و زنده‌ به‌ پیش‌ می‌رود و ملت‌ و مسؤولان‌ ایران‌ با وحدت‌ حول‌ اصول‌ انقلاب‌ و امام‌ در مقابل‌ گستاخی‌های‌ آمریکا، ایستاده‌اند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ ابعاد مختلف‌ و ممتاز شخصیت‌ امام‌ خمینی‌ رحمه‌الله از ایشان‌ بعنوان‌ عالمی‌ بزرگ، فقیهی‌ صاحب‌ مکتب، فیلسوفی‌ برجسته، مصلحی‌ بزرگ، سیاستمداری‌ توانا، و صاحب‌ فضیلت‌های‌ اخلاقی‌ یاد و خاطرنشان‌ کردند: اصول‌ اسلامی‌ که‌ امام‌ (ره) براساس‌ آن‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را بپا کرد و آنها را در مقابل‌ چشم‌ جهانیان‌ قرار داد، بعد بسیار مهم‌ دیگر شخصیت‌ امام‌ راحل‌ است‌ که‌ باید مورد توجه‌ جدی‌ قرار گیرد. ایشان، تلاش‌ قدرتها را در طول‌ تاریخ‌ برای‌ از بین‌ بردن‌ هویت‌ جنبش‌های‌ آزادیخواهانه‌ و عدالتخواهانه‌ مردمی‌ از جمله‌ استحاله‌ اصول‌ اسلامی‌ در قضایای‌ مشروطه‌ و نهضت‌ ملی‌ شدن‌ صنعت‌ نفت‌ در ایران‌ یادآور شدند و افزودند: هنر امام‌ رحمه‌الله این‌ بود که‌ با بنا نهادن‌ چارچوب‌ و اصول‌ مستحکم‌ و مستقل‌ برای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ مانع‌ از استحاله‌ هویت‌ اسلامی‌ آن‌ شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ شکل‌گیری‌ انقلاب‌ اسلامی‌ بر اساس‌ این‌ اصول، تأکید کردند: جمهوری‌ اسلامی‌ بعنوان‌ یک پدیده‌ نوین‌ و بی‌نظیر، نور امید را در جوامع‌ اسلامی‌ و غیراسلامی‌ زنده‌ کرد، لذا قدرتهای‌ جهانی‌ از همان‌ ابتدای‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران، تلاش‌ خود را برای‌ از بین‌ بردن‌ این‌ کانون‌ نور و امید متمرکز کردند که‌ برغم‌ همه‌ این‌ تلاشها، امید به‌ نظام‌ اسلامی‌ همچنان‌ در میان‌ مسلمانان‌ جهان‌ زنده‌ و پرفروغ‌ است.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ دشمنان‌ بعد از ناکامی‌ برای‌ از بین‌ بردن‌ این‌ کانون‌ امید، هدف‌ خود را از بین‌ بردن‌ محتوای‌ نظام‌ اسلامی، تغییر اصول‌ و جهت‌گیریهای‌ آن‌ و رو به‌ روال‌ جلوه‌ دادن‌ انقلاب‌ قرار داده‌اند، افزودند: برغم‌ این‌ تلاشها و حملات‌ سیاسی‌ و تبلیغاتی‌ گسترده‌ بر ضد جمهوری‌ اسلامی‌ ایران، این‌ انقلاب‌ زنده‌ و توفنده‌ به‌ جلو می‌رود و اصول‌ آن‌ همچنان‌ روشن‌ و مستحکم‌ است.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی، اجرای‌ اصول‌ و محکمات‌ انقلاب‌ و امام‌ را تنها راه‌ سعادت‌ دنیا و آخرت‌ ملت‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ اعلام‌ وفاداری‌ مستمر ملت‌ به‌ این‌ مبانی‌ و اصول، تأکید کردند: عدالت‌ اجتماعی‌ پر کردن‌ شکاف‌ تأسف‌بار طبقاتی، مبارزه‌ با هرگونه‌ فساد مالی، اقتصادی‌ و سیاسی، خدمت‌ بی‌دریغ‌ به‌ مردم، حفظ استقلال‌ همه‌ جانبه‌ کشور، جلوگیری‌ از رخنه‌ و نفوذ دشمنان، دفاع‌ از حقوق‌ مظلومان‌ عالم‌ و مبارزه‌ با ظلم‌ و زورگویی، خطوط اصلی‌ و تغییرناپذیر انقلاب‌ است‌ که‌ امام‌ راحل‌ عظیم‌الشأن‌ آنها را روشن‌ و دقیق‌ و مستحکم‌ ترسیم‌ کرد و قانون‌ اساسی‌ نیز مظهر و تجسم‌ همه‌ آنها بشمار می‌رود.

ایشان‌ شرایط و مقتضیات‌ زمانی‌ را در چگونگی‌ اجرای‌ اصول‌ مؤثر دانستند و افزودند: مسؤولان‌ و دولتهای‌ مختلف‌ پس‌ از انقلاب، برای‌ تحقق‌ اصول، روشها و تاکتیکهای‌ مختلفی‌ انتخاب‌ کرده‌اند که‌ البته‌ این‌ کار با تجدیدنظرطلبی‌ و بدعت‌گذاری‌ افراد ناوارد کاملا متفاوت‌ است.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با نفی‌ تحجر و تجدیدنظر طلبی‌ تأکید کردند: نباید به‌ بهانه‌ اصول‌ گرایی‌ تحجر و ایستایی‌ را بر انقلاب‌ تحمیل‌ کرد همانگونه‌ که‌ نباید به‌ بهانه‌ اجتهاد و تحول، اجازه‌ داد کسانی‌ در اصول‌ مستدل‌ و منطقی‌ انقلاب‌ و امام، بدعت‌گذاری‌ و تجدیدنظرطلبی‌ کنند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر اینکه‌ عدالتخواهی، آزادیخواهی‌ و مردم‌سالاری‌ در کنار اخلاق‌ و معنویت‌ از اهداف‌ و اصول‌ این‌ انقلاب‌ است، افزودند: آزادی‌ مورد نظر نظام‌ اسلامی، آزادی‌ اسلامی‌ است‌ که‌ از یک طرف‌ با آزادی‌ و لجام‌ گسیختگی‌ غربی‌ و از طرف‌ دیگر با دینداری‌ بی‌منطق، متحجرانه‌ و ایستا مخالف‌ است.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ مردم‌ سالاری‌ دینی‌ بعنوان‌ یکی‌ دیگر از اصول‌ امام‌ خاطرنشان‌ کردند: در مردم‌ سالاری‌ دینی‌ بر خلاف‌ دموکراسی‌های‌ غربی، رأی‌ مردم‌ یک قرارداد عرفی‌ نیست‌ بلکه‌ یک تعهد دینی‌ می‌باشد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ تبلیغات‌ دشمنان‌ و متهم‌ کردن‌ نظام‌ اسلامی‌ به‌ دوری‌ از مردم‌سالاری‌ افزودند: دشمنان‌ با بی‌انصافی‌ تمام، نظام‌ اسلامی‌ را به‌ استبداد متهم‌ می‌کنند در حالیکه‌ در طول‌ ۲۳ سال‌ بعد از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی، ۲۳ انتخابات‌ برگزار شده‌ که‌ این‌ مسئله‌ در انقلابهای‌ دیگر بی‌نظیر است.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ ضعفهایی‌ که‌ در قوای‌ سه‌ گانه‌ در اجرای‌ اصول‌ انقلاب‌ وجود دارد خاطرنشان‌ کردند دشمن‌ تلاش‌ می‌کند این‌ ضعفها را به‌ اصل‌ نظام‌ نسبت‌ دهد در حالیکه‌ این‌ مشکلات‌ به‌ مجریان‌ و کارگزاران‌ برمی‌گردد و هریک از قوای‌ سه‌ گانه‌ باید تمام‌ سعی‌ خود را در برطرف‌ کردن‌ این‌ ضعفها بکار گیرند.

ایشان‌ با تأکید بر لزوم‌ هوشیاری‌ ملت‌ و مسؤولان‌ در برابر دشمن‌ افزودند: رژیم‌ آمریکا با ادبیات‌ قلدرمابانه‌ و زبان‌ تهدید و تحقیر با ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ سخن‌ می‌گوید اما ملت‌ عظیم‌الشأن‌ ایران، با تکیه‌ بر عزت‌ و کرامت‌ و استقلال‌طلبی‌ خود با همه‌ وجود در برابر اینگونه‌ رفتارها می‌ایستد و اجازه‌ نمی‌دهد هیچ‌ رژیمی‌ این‌ ملت‌ را مورد اهانت‌ و تحقیر قرار دهد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ با اشاره‌ به‌ جنگ‌طلبی‌ و حملات‌ خشن‌ آمریکا به‌ ملت‌ بی‌پناه‌ افغانستان‌ و تنفر روزافزون‌ ملتها از آمریکا افزودند: هر دولتی‌ که‌ مرعوب‌ ادبیات‌ خشن‌ دولت‌ آمریکا شود گور خود را کنده‌ است‌ و مطمئنا ملتها با استقامت‌ و پایداری‌ خود، به‌ رژیم‌ قلدرماب‌ آمریکا، تو دهنی‌ خواهند زد.

ایشان‌ وحدت‌ ملی‌ را تنها راه‌ مقابله‌ با گستاخیهای‌ رژیم‌ آمریکا خواندند و خطاب‌ به‌ ملت، مسؤولان‌ و جریانهای‌ سیاسی‌ تأکید کردند: تنها راه‌ مقابله‌ با تهدیدهای‌ آمریکا، وحدت‌ عمومی‌ حول‌ اصول‌ و محکمات‌ انقلاب‌ است‌ که‌ امام‌ آنها را تعیین‌ کرده‌ و ملت‌ بارها برای‌ حفظ و تحقق‌ آنها فداکاری‌ و جانفشانی‌ کرده‌ است.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در همین‌ زمینه‌ خاطرنشان‌ کردند ملتی‌ که‌ برای‌ حفظ انقلاب‌ و پایبندی‌ به‌ راه‌ و اصول‌ امام، از هستی‌ خود مایه‌ گذاشته‌ است‌ اکنون‌ نیز اگر ضرورت‌ ایجاب‌ کند پرشورتر و فداکارتر از دوران‌ دفاع‌ مقدس، به‌ میدان‌ خواهد آمد و در صورتی‌ که‌ دشمن‌ دست‌ از پا خطا کند بینی‌ او را بخاک می‌مالد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی، خدمت‌ به‌ مردم‌ و تلاش‌ شبانه‌روزی‌ برای‌ حل‌ مشکلات‌ آنان‌ را وظیفه‌ بزرگ‌ تمامی‌ مسؤولان‌ و همه‌ دستگاهها برشمردند و تصریح‌ کردند اگر مسؤولی‌ بهر علت، تمامی‌ تلاش‌ خود را در راه‌ اجرای‌ اصول‌ انقلاب‌ یعنی‌ قانون‌ اساسی‌ بکار نگیرد هم‌ در پیش‌ خداوند مؤاخذه‌ می‌شود و هم‌ در چشم‌ مردم‌ محکوم‌ است.

ایشان‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ برگزاری‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ امام‌ خمینی‌ رحمه‌الله و حمایت‌ از فلسطین‌ در تهران‌ خاطرنشان‌ کردند: ملت‌ فلسطین‌ امروز در برابر رژیم‌ جعلی‌ صهیونیستی‌ و شریک جرم‌ آن‌ یعنی‌ آمریکا با آگاهی‌ و فداکاری‌ به‌ صحنه‌ آمده‌ است‌ و شهادت‌طلبی‌ جوانان‌ مؤمن‌ فلسطینی، بزرگترین‌ خطر را برای‌ استکبار بوجود آورده‌ است.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی، رژیم‌ صهیونیستی‌ را رژیمی‌ دروغین‌ و غیرقانونی‌ خواندند و تصریح‌ کردند هرگونه‌ مذاکره‌ای‌ که‌ براساس‌ شناسایی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ صورت‌ گیرد نامشروع، بیهوده‌ و ناپایدار است.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تنها راه‌ حل‌ مسئله‌ فلسطین‌ را، تعیین‌ نظام‌ حاکم‌ بر این‌ سرزمین‌ اسلامی‌ براساس‌ آرای‌ مردم‌ واقعی‌ فلسطین‌ برشمردند و تأکید کردند: فلسطین‌ بی‌تردید، یک روز به‌ صاحبان‌ اصلی‌ آن‌ باز خواهد گشت.