• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1381/02/11

دیدار جمعی از معلمان و کارگران با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار جمع‌ زیادی‌ از فرهنگیان‌ و کارگران‌ سراسر کشور، با اشاره‌ به‌ حوادث‌ اخیر فلسطین‌ و بی‌اعتنایی‌ آمریکا به‌ جریحه‌دار شدن‌ وجدان‌ جهانی‌ از این‌ جنایات‌، هدف‌ آمریکا را تحمیل‌ دیکتاتوری‌ بین‌المللی‌ به‌ تمام‌ کشورها و ملتها بویژه‌ کشورها و ملتهای‌ مستقل‌ و حق‌طلب‌ دانستند و تصریح‌ کردند: مواضع‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در مقابل‌ منطق‌ زور و سلطه‌طلبی‌ آمریکا کاملا واضح‌ و آشکار است‌ و ملت‌ و دولتی‌ که‌ به‌ نام‌ اسلام‌ و هویت‌ و استقلال‌ ملی‌ خود انقلاب‌ کرده‌ است‌ هیچگاه‌ تسلیم‌ زورگوییهای‌ آمریکا نخواهد شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ حوادث‌ اخیر فلسطین‌ و کشتار مردم‌، تخریب‌ خانه‌ها و بازداشت‌ جوانان‌ را فاجعه‌بارترین‌ حوادث‌ فلسطین‌ و غیرقابل‌ توصیف‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ حمایتهای‌ آمریکا از این‌ جنایات‌ افزودند: هدف‌ آمریکا در حمایت‌ بی‌دریغ‌ از رژیم‌ صهیونیستی‌ و نادیده‌ گرفتن‌ جنایتها و فجایع‌ این‌ رژیم‌، اعلام‌ سیاست‌ زور و دیکتاتوری‌ بین‌المللی‌ به‌ جهانیان‌ و همچنین‌ لزوم‌ بقاء غده‌ سرطانی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ به‌ هر قیمت‌ ممکن‌ دانستند و افزودند: آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی‌ برغم‌ تمام‌ این‌ قدرتنمایی‌های‌ ظاهری‌ در سیاستهای‌ خود شکست‌ خورده‌اند زیرا ملت‌ فلسطین‌ تسلیم‌ خواست‌ و فشار آنها نشده‌ و نخواهد شد و قدرت‌ اراده‌ و ایمان‌ این‌ ملت‌ است‌ که‌ تعیین‌ کننده‌ نهایی‌ خواهد بود.

ایشان‌ ادامه‌ انتفاضه‌ و ایستادگی‌ ملت‌ فلسطین‌ را یکی‌ از راههای‌ اجتناب‌ناپذیر مقابله‌ با فجایع‌ کنونی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ و زورگوییهای‌ آمریکا برشمردند و تأکید کردند: ملت‌ فلسطین‌ تاکنون‌ در مقابل‌ این‌ فشارها ایستاده‌ است‌ و اوج‌ این‌ ایستادگی‌ عملیات‌ شهادت‌ طلبانه‌ جوانان‌ فلسطینی‌ می‌باشد که‌ دشمن‌ را به‌ وحشت‌ انداخته‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ سردمداران‌ آمریکا و کشورهای‌ پیرو آمریکا برای‌ تقبیح‌ عملیات‌ شهادت‌ طلبانه‌ جوانان‌ فلسطینی‌ خاطرنشان‌ کردند: عملیات‌ شهادت‌طلبانه‌ و فداکردن‌ جان‌ در راه‌ منافع‌ و مصالح‌ ملی‌ و دین‌، اوج‌ افتخار، شهامت‌ و عظمت‌ یک‌ ملت‌ است‌. مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تصریح‌ کردند: ملت‌ فلسطین‌ زنده‌ و بیدار است‌ و به‌ راه‌ خود ادامه‌ خواهد داد.

ایشان‌ حمایتهای‌ عملی‌ از ملت‌ فلسطین‌ را، راه‌ دیگر مقابله‌ با جنایات‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ حمایت‌ ملتها در سراسر جهان‌ از مردم‌ فلسطین‌، لزوم‌ حمایت‌ عملی‌ دولتهای‌ اسلامی‌ بویژه‌ دولتهای‌ عربی‌ را خاطرنشان‌ کردند و افزودند: پیشنهاد قطع‌ یک‌ ماهه‌ نفت‌ یک‌ مسئله‌ اساسی‌ و جدی‌ است‌ و باید با دوری‌ از برخی‌ حرکتهای‌ نمایشی‌، کشورهای‌ عربی‌ و اسلامی‌ صادر کننده‌ نفت‌ در این‌ خصوص‌ تصمیم‌ جدی‌ بگیرند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تأکید کردند: قطع‌ یک‌ ماهه‌ نفت‌ نشان‌ خواهد داد که‌ ملتها و دولتهای‌ اسلامی‌ و عربی‌ توانایی‌ مقابله‌ و اقدام‌ بر ضد دیکتاتوری‌ بین‌المللی‌ را دارند.

ایشان‌ با قدردانی‌ از مواضع‌ شجاعانه‌ برخی‌ دولتهای‌ عربی‌ همچون‌ سوریه‌ و لبنان‌، حمایت‌ از ملت‌ مظلوم‌ فلسطین‌ را یک‌ وظیفه‌ تاریخی‌ برشمردند و افزودند: آیندگان‌ در مورد اقدامات‌ کشورهای‌ عربی‌ و اسلامی‌ و میزان‌ صداقت‌ دولتها قضاوت‌ خواهند کرد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ ادعاهای‌ مقامات‌ آمریکا و تبلیغات‌ رسانه‌های‌ این‌ کشور در خصوص‌ رهبری‌ جهانی‌، حقوق‌ بشر، جنگ‌ عادلانه‌ و مبارزه‌ با تروریسم‌ خاطرنشان‌ کردند: طرح‌ چنین‌ ادعاهایی‌ از جانب‌ دولت‌ آمریکا و همزمان‌ حمایت‌ از رژیم‌ صهیونیستی‌ بعنوان‌ جنایتکارترین‌ و تروریست‌ترین‌ رژیم‌، هر انسانی‌ را از بی‌شرمی‌ این‌ دولتمردان‌ به‌ تعجب‌ وا می‌دارد و لذا امروز دولت‌ آمریکا بیش‌ از هر زمان‌ دیگر مورد نفرت‌ ملتها قرار گرفته‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ دلیل‌ بغض‌ و کینه‌ دولت‌ آمریکا از جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را حق‌ گویی‌، مواضع‌ مستقل‌ و عدم‌ هراس‌ نظام‌ اسلامی‌ از تهدیدهای‌ آمریکا برشمردند و تصریح‌ کردند: جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ هیچگاه‌ تسلیم‌ منطق‌ زور و قلدرمابانه‌ آمریکا نخواهد شد.

ایشان‌ مواضع‌ صریح‌ و منطقی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را مورد تمجید آحاد ملتهای‌ اسلامی‌ و حق‌ طلب‌ دانسته‌ و تأکید کردند: چگونه‌ ممکن‌ است‌ دولت‌ و ملتی‌ که‌ به‌ نام‌ اسلام‌ و هویت‌ و استقلال‌ ملی‌ خود موضع‌گیری‌ می‌کند، تسلیم‌ این‌ زورگوییها شود.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ برخی‌ اظهارنظرها درخصوص‌ مذاکره‌ با آمریکا برای‌ کاهش‌ فشارها و تهدیدها خاطرنشان‌ کردند: مذاکره‌ و رابطه‌ مانع‌ فشار نخواهد شد زیرا اکنون‌ کشورهایی‌ مورد تهدید آمریکا هستند که‌ با این‌ کشور مذاکره‌ و رابطه‌ دارند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ نظام‌ اسلامی‌ و هویت‌ اسلامی‌ آن‌ را که‌ موجب‌ قطع‌ سیطره‌ و سلطه‌ آمریکا بر ایران‌ شد، مشکل‌ اصلی‌ آمریکا با ایران‌ دانستند و افزودند: آمریکا هیچگاه‌ در پشت‌ میز مذاکره‌، حاضر به‌ رسمیت‌ شناختن‌ هویت‌ اسلامی‌ ایران‌ و ملت‌ مؤمن‌ آن‌ نخواهد شد. رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ خاطرنشان‌ کردند: هرگونه‌ مذاکره‌، به‌ نفع‌ آمریکا خواهد بود زیرا این‌ کشور در پای‌ میز مذاکره‌، تنها حجم‌ زیادی‌ از توقعات‌ بیجای‌ خود را مطرح‌ خواهد کرد.

ایشان‌ تصریح‌ کردند: ملت‌ ایران‌ به‌ هیچ‌ مسؤولی‌ اعم‌ از رهبری‌ و بقیه‌ مسؤولان‌ اجازه‌ نخواهد داد از مواضع‌ اسلامی‌ و منافع‌ اساسی‌ و سرنوشت‌ساز کشور یک‌ قدم‌ عقب‌ بنشیند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ایستادگی‌ ملت‌ و مسؤولان‌ را تنها راه‌ مقابله‌ با فزون‌خواهی‌ها و طمع‌ورزیهای‌ آمریکا دانستند و تأکید کردند: نظام‌ اسلامی‌ که‌ متکی‌ به‌ رأی‌، عاطفه‌، ایمان‌ و اراده‌ مردم‌ است‌ از تهدیدهای‌ قدرتها هراسی‌ به‌ خود راه‌ نخواهد داد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ بیداری‌ و آگاهی‌ ملت‌ ایران‌، مهمترین‌ وظیفه‌ مسؤولین‌ را خدمت‌ به‌ مردم‌ و حل‌ مشکلات‌ اقتصادی‌ و معیشتی‌ آنان‌ برشمردند و افزودند: کشور ایران‌ دارای‌ ثروت‌های‌ فراوان‌ مادی‌ و انسانی‌ است‌ و هر مجموعه‌ای‌ که‌ بتواند از این‌ ثروتها بویژه‌ استعدادهای‌ بیشمار و نیروی‌ جوان‌ در راه‌ مصالح‌ ملی‌ استفاده‌ نماید بزرگترین‌ خدمت‌ را به‌ ملت‌ ایران‌ کرده‌ است‌.

ایشان‌ بر اجتناب‌ از هرگونه‌ تحت‌الشعاع‌ قرار گرفتن‌ مسائل‌ اساسی‌ کشور تأکید و خاطرنشان‌ کردند: امروز، همه‌ مسؤولان‌ باید همت‌ و تلاش‌ خود را برای‌ حل‌ مشکلات‌ معیشتی‌ مردم‌ و مسئله‌ اشتغال‌ معطوف‌ نمایند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ برخی‌ افراد و مطبوعات‌ برای‌ بزرگنمایی‌ مسائل‌ فرعی‌ و منحرف‌ کردن‌ ذهن‌ مسؤولان‌ از انجام‌ وظایف‌ اصلی‌ خود افزودند: تذکر و نصیحت‌ در مطبوعات‌ خوب‌ است‌ اما مأیوس‌ کردن‌ مردم‌ از آینده‌ و تیره‌ و تار جلوه‌ دادن‌ فضای‌ کشور در مطبوعات‌ خیانت‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ ادعای‌ نبود آزادی‌ در ایران‌ تأکید کردند: اکنون‌ برخی‌ مطبوعات‌ با استفاده‌ از فضای‌ آزاد کشور، مطالبی‌ را برخلاف‌ ایمان‌، اعتقادات‌ و مصالح‌ مردم‌ می‌نویسند و بعد هم‌ مدعی‌ نبود آزادی‌ می‌شوند.

ایشان‌ تکیه‌ بر اصول‌، ارزشها و مصالح‌ و منافع‌ ملی‌ و ایمان‌ و آگاهی‌ مردم‌ را رمز اقتدار کشور دانستند و با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دشمن‌ برای‌ ضربه‌زدن‌ به‌ عناصر اقتدار تأکید کردند: کشور برای‌ رسیدن‌ به‌ هدفهای‌ والای‌ خود امروز بیش‌ از هر زمان‌ دیگر نیازمند تلاش‌ خستگی‌ناپذیر مسؤولان‌ در دولت‌، مجلس‌ و همه‌ بخشهای‌ تأثیرگذار است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با گرامیداشت‌ روز معلم‌ و کارگر، معلمان‌ و کارگران‌ را دو قشر برجسته‌ و ممتاز جامعه‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ ایستادگی‌، آگاهی‌ و ایمان‌ این‌ دو قشر در طول‌ انقلاب‌ خاطرنشان‌ کردند: دشمن‌ بارها سعی‌ کرده‌ است‌ تا کارگران‌ را از خواستهای‌ بحق‌ خود منحرف‌ نماید و خواستهای‌ معلمان‌ را نیز سیاسی‌ کند اما با هوشیاری‌ و آگاهی‌ این‌ دو قشر تاکنون‌ ناموفق‌ بوده‌ است‌.

ایشان‌ در پایان‌ با اشاره‌ به‌ عزم‌ و اراده‌ مردم‌ و مسؤولان‌ و علاقه‌مندی‌ آنان‌ به‌ نظام‌، افق‌ آینده‌ کشور را روشن‌ و امیدبخش‌ توصیف‌ کردند.

در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ آقایان‌ حاجی‌ و صفدرحسینی‌ وزرای‌ آموزش‌ و پرورش‌ و کار و امور اجتماعی‌ با گرامیداشت‌ روز معلم‌ و کارگر، ضمن‌ بیان‌ نقش‌ جایگاه‌ این‌ دو قشر در مقاطع‌ مختلف‌ انقلاب‌ اسلامی‌، بخشی‌ از فعالیتهای‌ دولت‌ را برای‌ ارتقای‌ بخش‌ آموزش‌ و پرورش‌ و حل‌ مشکلات‌ معلمان‌ و کارگران‌ بیان‌ کردند.

در این‌ دیدار جمعی‌ از معلمان‌ نمونه‌ سراسر کشور، اساتید و دانشجویان‌ مراکز تربیت‌ معلم‌، اعضای‌ بسیج‌ فرهنگیان‌ و معلمان‌ اتحادیه‌ انجمنهای‌ اسلامی‌ دانش‌آموزان‌، فرهنگیان‌ و معلمان‌ شهرهای‌ قزوین‌، زنجان‌، تهران‌، کرمان‌، همدان‌، کارگران‌ نمونه‌ کشور، کارگران‌ اعضای‌ خانه‌ کارگر و جامعه‌ اسلامی‌ کارگران‌، اعضای‌ بسیج‌ کارگری‌، کارگران‌ مس‌ سرچشمه‌ کرمان‌، ماشین‌ سازی‌ تبریز، ایران‌ خودرو و جمعی‌ از تعاونگران‌ وزارت‌ تعاون‌ حضور داشتند.