• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1380/12/27

دیدار کارگزاران‌ نظام با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار مسؤولان‌ و کارگزاران‌ نظام‌، در سخنان‌ مهمی‌ ضمن‌ تبیین‌ موقعیت‌ بسیار حساس‌ و تاریخی‌ کشور تأکید کردند: اتکاء به‌ پروردگار، تکیه‌ بر ملت‌ حماسه‌ساز و فداکار ایران‌، اتحاد و همزبانی‌ مسؤولان‌، پای‌ فشردن‌ به‌ حق‌ و تسلیم‌ ناپذیری‌ در برابر دشمن‌، عناصر اقتدار بازدارنده‌ و پیروزی‌ بخش‌ ایران‌ در برابر تهدیدات‌ جدی‌ آمریکاست‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ تقارن‌ ماه‌ محرم‌ با آغاز سال‌ جدید، حادثه‌ عاشورا را، ذکر حیات‌بخش‌ و همیشگی‌ ملت‌ ایران‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند: هدف‌ قیام‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) مقابله‌ با کانون‌ فساد، ظلم‌ و زورگویی‌ و سرکوب‌ بود و اگر این‌ حرکت‌ با هر توجیهی‌ انجام‌ نمی‌شد حتی‌ نامی‌ از اسلام‌، در تاریخ‌ نمی‌ماند.

ایشان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ را در مسیر حرکت‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) ارزیابی‌ کردند و با اشاره‌ به‌ پیچیده‌تر شدن‌ روابط انسانها و جوامع‌ بشری‌ افزودند: امروز قدرتهای‌ طاغوتی‌ جهان‌ در موقعیت‌ آن‌ روز یزیدابن‌ معاویه‌ قرار دارند و با استفاده‌ از پیشرفت‌ فن‌آوریها، تلاش‌ می‌کنند سلطه‌ خود را بر جهان‌ گسترش‌ دهند بنابراین‌ وظیفه‌ رهروان‌ اباعبدالله‌الحسین‌ (ع‌) بسیار سنگین‌تر شده‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ توجه‌ و تأمل‌ در عناصر تأثیرگذار در تهدیدات‌ اخیر رئیس‌ جمهور آمریکا را ضروری‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ موقعیت‌ حساس‌ جغرافیایی‌ ایران‌ بعنوان‌ اولین‌ عنصر تأثیرگذار در این‌ مسئله‌ خاطرنشان‌ کردند: ایران‌ عزیز ما با در اختیار داشتن‌ نیمی‌ از ساحل‌ پربرکت‌ترین‌ منطقه‌ دارای‌ انرژی‌ جهان‌ و ذخایر فراوان‌ مادی‌ و انسانی‌، آمریکا را به‌ طمع‌ انداخته‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و ویژگیهای‌ آن‌ نظیر استقلال‌طلبی‌، عزت‌، شجاعت‌ و اتکای‌ به‌ مردم‌ را از دیگر عناصر دخیل‌ در تهدیدات‌ آمریکا برشمردند و افزودند ملت‌ ایران‌، تجربه‌ شیرین‌ حضور در صحنه‌ و شکستن‌ دژ استکبار در منطقه‌ را در هنگام‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و نیز 8 سال‌ حماسه‌ دفاع‌ مقدس‌ به‌ یاد دارد و با تنفر فراوان‌ از سلطه‌گران‌ خارجی‌، همواره‌ آماده‌ دفاع‌ و فداکاری‌ در راه‌ عزت‌ و سربلندی‌ اسلام‌ و ایران‌ است‌ و مسؤولان‌ نیز موظفند زمینه‌ حضور تعیین‌ کننده‌ ملت‌ را هرچه‌ بیشتر فراهم‌ کنند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ خوی‌ استکباری‌ آمریکا را از دیگر عناصر مؤثر در اوضاع‌ و احوال‌ کنونی‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند: خوی‌ سلطه‌طلبانه‌ آمریکا، ملتی‌ را که‌ از او نمی‌ترسد و فریبش‌ را نمی‌خورد، تحمل‌ نمی‌کند.

ایشان‌ تلاش‌ برای‌ سرپوش‌ گذاشتن‌ بر مشکلات‌ داخلی‌ آمریکا را عنصر مهم‌ دیگری‌ در تهدیدات‌ اخیر ارزیابی‌ کردند و افزودند: رکود اقتصادی‌، تأثیر کاملا منفی‌ ادامه‌ انتفاضه‌ بر سرنوشت‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ و نیز دولت‌ آمریکا، و فساد اخلاقی‌ و درونی‌ از جمله‌ معضلاتی‌ است‌ که‌ سردمداران‌ این‌ کشور را وادار کرده‌ افکار عمومی‌ ملت‌ آمریکا را متوجه‌ یک‌ دشمن‌ بیرونی‌ سازند.

ایشان‌ گسترش‌ موج‌ بیداری‌ اسلامی‌ را پنجمین‌ عنصر دخیل‌ در تهدیدات‌ آمریکا دانستند و با اشاره‌ به‌ پایداری‌ ملت‌ فلسطین‌ در برابر رژیم‌ تا دندان‌ مسلح‌ صهیونیستی‌ تأکید کردند: آمریکا بدنبال‌ نابود کردن‌ و خشکاندن‌ سرچشمه‌ اصلی‌ ایجاد بیداری‌ اسلامی‌ در جهان‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تشریح‌ وظایف‌ سنگین‌ مسؤولان‌، نخبگان‌ و دستگاههای‌ مختلف‌ افزودند: نمی‌توان‌ گفت‌ که‌ ایران‌ قطعا مورد حمله‌ قرار خواهد گرفت‌ اما باید تأکید کرد که‌ تهدیدات‌ موجود جدی‌ است‌ و وظایف‌ تمامی‌ مسؤولان‌، نخبگان‌ و تأثیرگذاران‌ جامعه‌ بگونه‌ای‌ سنگین‌ است‌ که‌ ما امروز حق‌ نداریم‌ حتی‌ یک‌ اشتباه‌ بکنیم‌.

ایشان‌ دوره‌ کنونی‌ را دوره‌ آزمایش‌ نخبگان‌ خواندند و افزودند: چشم‌ تاریخ‌ نگران‌ رفتار مسؤولان‌ صحنه‌ گردانان‌ و نخبگان‌ ایران‌ است‌ و آیندگان‌ در مورد هر حرف‌ یا سکوت‌ و اقدام‌ یا بی‌عملی‌ امروز ما قضاوت‌ خواهد کرد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شناخت‌ واقعیتهای‌ موجود در زمینه‌ تهدیدات‌ اخیر آمریکا و گزینش‌ بهترین‌ راه‌ برای‌ ملت‌، کشور و نظام‌ را وظیفه‌ اصلی‌ مسؤولان‌ و نخبگان‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: برخی‌ ممکن‌ است‌ هیچ‌ تهدیدی‌ را متوجه‌ نظام‌ ندانند، برخی‌ دیگر نیز این‌ تهدید را تنها متوجه‌ بخشی‌ از نظام‌ می‌پندارند و بعضی‌ هم‌ تهدید را جدی‌ می‌گیرند ولی‌ تسلیم‌ و عذرخواهی‌ را پیشنهاد می‌کنند اما همه‌ اینها غلط است‌ چرا که‌ تهدید دشمن‌ متوجه‌ همه‌ است‌ و تنها راه‌ مقابله‌ با آن‌ نیز افزایش‌ عناصر قدرت‌ نظام‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید بر لزوم‌ حفظ و افزایش‌ آمادگیها تصریح‌ کردند: ما در صورت‌ اعلان‌ جنگ‌ دشمن‌، دفاع‌ همه‌جانبه‌ اعلان‌ می‌کنیم‌ و در مقابل‌ اقدام‌ دشمن‌ به‌ جنگ‌، به‌ دفاع‌ همه‌جانبه‌ و ضربه‌ متقابل‌ اقدام‌ خواهیم‌ کرد.

ایشان‌ خاطرنشان‌ کردند: ملت‌ و مسؤولان‌ نظام‌ اسلامی‌ از هیچ‌ جنگی‌ استقبال‌ نمی‌کنند و اجتناب‌ از جنگ‌ را وظیفه‌ خود می‌دانند اما در مقابل‌ هر اقدام‌ دشمن‌، متحد و یکپارچه‌ از عزت‌ و عظمت‌ خود دفاع‌ خواهند کرد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ مبالغه‌ آمریکا در مورد توانایی‌های‌ این‌ کشور افزودند: سردمداران‌ این‌ کشور در محاسبه‌ تواناییهای‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌، هوشیاری‌ مسؤولان‌ و حساسیت‌ منطقه‌ دچار غفلتند چرا که‌ این‌ منطقه‌ بسیار حساس‌ است‌ و هرگونه‌ بی‌ثباتی‌ در آن‌، جهان‌ را دچار بی‌ثباتی‌ می‌کند.

ایشان‌ در همین‌ زمینه‌ افزودند: جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، طالبان‌ نیست‌ که‌ به‌ بیگانگان‌ وصل‌ باشد بلکه‌ کشوری‌ است‌ مقتدر با مردمی‌ حماسه‌ساز و سربلند، امکانات‌ فراوان‌، و دارای‌ عقبه‌ طولانی‌ در همه‌ جای‌ جهان‌ اسلام‌، و این‌ عوامل‌ به‌ ایران‌ اسلامی‌ قدرت‌ بازدارندگی‌ بسیار بالایی‌ می‌بخشد که‌ با کشورهای‌ دیگر قابل‌ مقایسه‌ نیست‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تأکید کردند خواست‌ اصلی‌ آمریکا از تهدید ایران‌، تضعیف‌ و وابسته‌ کردن‌ کشور است‌ اما موضع‌ ما در برابر تهدیدات‌ آمریکا، پای‌ فشردن‌ بر حق‌، بکار گرفتن‌ عقل‌ و دور اندیشی‌ و تدبیر و پایداری‌ کامل‌ است‌ و تاریخ‌ و فرهنگ‌ ما، تسلیم‌ در برابر دشمنان‌ را رد می‌کند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ مقطع‌ فعلی‌ را دربر دارنده‌ یک‌ باید حتمی‌ و یک‌ نباید حتمی‌ برشمردند و تأکید کردند: در این‌ لحظات‌ حساس‌ تاریخ‌، همه‌ مسؤولان‌ و دستگاهها باید بعنوان‌ یک‌ ضرورت‌ حتمی‌ وظایف‌ قانونی‌ خود را بطور کامل‌ انجام‌ دهند.

ایشان‌ مرعوب‌ شدن‌ در برابر دشمن‌ را یک‌ نباید حتمی‌ ارزیابی‌ کردند و افزودند: بزرگترین‌ خطر، خطا و زیان‌ در اوضاع‌ کنونی‌ کشور، مرعوب‌ شدن‌ در برابر دشمن‌ است‌ و همه‌ باید از این‌ ضعف‌ بزرگ‌ کاملا پرهیز کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ برخی‌ سخنان‌ که‌ در اوضاع‌ کنونی‌، انضباط لازم‌ در کشور را مخدوش‌ می‌کند افزودند: کج‌ سلیقگی‌ یا مرعوب‌ شدن‌ از جمله‌ عوامل‌ بروز این‌ مسائل‌ است‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با رد مذاکره‌ با آمریکا، افزودند: مذاکره‌ راه‌ حل‌ نیست‌ و هیچ‌ مشکلی‌ را برطرف‌ نمی‌کند و کسانیکه‌ در هنگام‌ تهدید شدن‌ بفکر مذاکره‌ می‌افتند ضعف‌ و ناتوانی‌ خود را آشکار می‌کنند و این‌ کاری‌ بسیار منفی‌ است‌.

ایشان‌ عزم‌ و توکل‌ را عناصر تعیین‌ کننده‌ مثبت‌ و خودباختگی‌ و مرعوب‌ شدن‌ را عوامل‌ تعیین‌ کننده‌ منفی‌ برشمردند و افزودند: آمریکا با اسلام‌ و اصل‌ جمهوری‌ اسلامی‌ مخالف‌ است‌ و صریحا از مخالفت‌ با نظام‌ حکومتی‌ مبتنی‌ بر دین‌ سخن‌ می‌گوید و اگر حرکتی‌ هم‌ انجام‌ دهد حرکت‌ تاکتیکی‌ و فریبنده‌ است‌ و آیا با توجه‌ به‌ این‌ واقعیات‌، مذاکره‌ با آمریکا معنا و مفهومی‌ دارد؟

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ افزودند: امام‌ (رض‌) می‌فرمود اگر آمریکا آدم‌ شود و خوی‌ استکباری‌ را کنار بگذارد ایران‌ با امریکا نیز مثل‌ دیگر کشورهای‌ جهان‌ ارتباط برقرار خواهد کرد اما آمریکاییها همچنان‌ خواب‌ سلطه‌ دوران‌ پهلوی‌ را می‌بینند.

ایشان‌ در همین‌ زمینه‌ افزودند: دولت‌ آمریکا مفهوم‌ حقیقی‌ اصلاح‌طلبی‌ در ایران‌ را ضدیت‌ با نظام‌ اسلامی‌ می‌داند و برادران‌ و خواهرانی‌ را که‌ تحت‌ نام‌ اصلاح‌طلب‌ فعالیت‌ می‌کنند اصولا اصلاح‌طلب‌ نمی‌داند.

ایشان‌ مردم‌ را مهمترین‌ عنصر اقتدار ایران‌ و ایمان‌ مذهبی‌ را بزرگترین‌ عامل‌ حضور ملت‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: مسؤولان‌ نباید بگونه‌ای‌ حرف‌ بزنند که‌ در دل‌ مردم‌ شبهه‌ اختلاف‌ بوجود آید.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، بروز هرگونه‌ اختلاف‌ میان‌ مسؤولان‌ را مهمترین‌ عامل‌ تشویق‌ کننده‌ دشمن‌ برای‌ حمله‌ به‌ ایران‌ خواندند و افزودند: می‌توان‌ در مورد مسائل‌ و روشهای‌ گوناگون‌ سیاسی‌ اقتصادی‌ اجتماعی‌ اختلاف‌ نظر داشت‌ اما همه‌ مسؤولان‌ باید در مورد لزوم‌ مقاومت‌ و ایستادگی‌ در برابر قلدرمابی‌ دشمن‌، یکصدا و متحد باشند که‌ این‌ همان‌ خواست‌ مردم‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با انتقاداز کسانیکه‌ در مصاحبه‌ با کانالهای‌ نامشروع‌ دستگاه‌ رسانه‌ای‌ استکبار، به‌ ایران‌ تهمتهای‌ مختلف‌ می‌زنند افزودند: این‌ گونه‌ کارها دشمن‌ را به‌ حمله‌ تشویق‌ می‌کند اما برغم‌ همه‌ تلاشهای‌ استکبار و مشوقان‌ آن‌، ملت‌ ایران‌ با ایمان‌ عمیق‌ به‌ پروردگار، و با یاد امام‌ راحل‌ عظیم‌الشأن‌ که‌ "تجسم‌ قدرت‌ خدا در انسان‌" بود روزبروز مستحکم‌تر و مقتدرتر می‌شود و به‌ دلیل‌ پایبندی‌ به‌ حق‌، بی‌تردید پیروز خواهد شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ اعلام‌ طرح‌ نظم‌ نوین‌ جهانی‌ از جانب‌ آمریکا را پس‌ از فروپاشی‌ شوروی‌، تلاش‌ در جهت‌ گسترش‌ سلطه‌ نظامی‌، سیاسی‌ و اقتصادی‌ و تأمین‌ منافع‌ کمپانیهای‌ بزرگ‌ سرمایه‌داری‌ و صهیونیستی‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: نقش‌ آمریکا در سرنگونی‌ چهل‌ دولت‌ مستقل‌ در طول‌ نیم‌ قرن‌ گذشته‌، دخالتهای‌ خونین‌ در بیش‌ از 20 کشور، بکار بردن‌ بمب‌ اتمی‌ در پایان‌ جنگ‌ جهانی‌ دوم‌، فاجعه‌ ویتنام‌ و براه‌ انداختن‌ کودتای‌ 28 مرداد در ایران‌، نمونه‌هایی‌ از پرونده‌ بسیار سنگین‌ و ننگین‌ آمریکا در جهت‌ نابودی‌ منابع‌ مادی‌ و انسانی‌ بشر و پایمال‌ کردن‌ حق‌ و عدالت‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ سخنان‌ رئیس‌ جمهور آمریکا در کنگره‌ این‌ کشور و همچنین‌ بیانیه‌ جمعی‌ از روشنفکران‌ آمریکا افزودند: آن‌ سخنان‌ و این‌ بیانیه‌ یک‌ هدف‌ واحد دارند و بیانیه‌ روشنفکران‌ آمریکایی‌ در واقع‌ بیان‌ تئوریک‌ آزمندی‌، قدرت‌طلبی‌ و هوس‌ دولت‌ آمریکا برای‌ سلطه‌ بر جهان‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ طرح‌ مواردی‌ بعنوان‌ اصول‌ آمریکایی‌ در این‌ بیانیه‌ افزودند: روشنفکران‌ اجاره‌ای‌ که‌ این‌ بیانیه‌ را امضا کرده‌اند معیارهای‌ تاریخی‌ بشر همچون‌ آزادی‌ و عدالت‌ را اصول‌ آمریکایی‌ می‌خوانند اما واقعیتهای‌ جامعه‌ آمریکا نشان‌ می‌دهد که‌ خشونت‌، بی‌بند و باری‌، تبعیض‌ نژادی‌، زورگویی‌ و ایجاد ناامنی‌ را باید جزو نمادهای‌ آمریکایی‌ بشمار آورد.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تهدید ضمنی‌ آمریکا در مورد حمله‌ هسته‌ای‌ به‌ چند کشور افزودند: قبل‌ از این‌ دسته‌ از روشنفکران‌ آمریکایی‌، کمونیستها، استالین‌ و فاشیستها هم‌ اصول‌ خودشان‌ را جهان‌شمول‌ می‌نامیدند اما آیا معنای‌ آزادیخواهی‌ و عدالت‌طلبی‌ تهدید کشورها و ملتهای‌ استقلال‌طلب‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید بر اینکه‌ آمریکا حق‌ ندارد واژه‌ تروریست‌ را از دیدگاه‌ منافع‌ خود برای‌ جامعه‌ بشری‌ معنا کند و خود را پرچمدار مبارزه‌ با تروریسم‌ بنامد افزودند: بوش‌ به‌ ملت‌ ایران‌ می‌گوید به‌ خانواده‌ جهانی‌ بازگردید اما همه‌ می‌دانند که‌ ایران‌ با همه‌ کشورهای‌ جهان‌ دارای‌ روابط خوب‌ است‌ و این‌ آمریکاست‌ که‌ با قلدری‌ و تک‌ روی‌ هر روز بیشتر از قبل‌ با جامعه‌ بشری‌ فاصله‌ می‌گیرد.

در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ خاتمی‌ رئیس‌ جمهور در سخنانی‌، انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ را برگرفته‌ از قیام‌ عاشورا و همچون‌ قیام‌ حسینی‌، مظلوم‌ و با عزت‌ دانست‌ و با اشاره‌ به‌ تهدیدهای‌ اخیر آمریکا بر ضد نظام‌ اسلامی‌ تصریح‌ کرد: با قاطعیت‌ می‌گویم‌ در ایران‌ کوچکترین‌ تردیدی‌ در مردم‌ و مسؤولان‌ برای‌ ایستادگی‌ و تسلیم‌ ناپذیری‌ در برابر زورگویی‌ و باج‌خواهی‌ بیگانه‌ وجود ندارد و این‌ پیام‌ ملت‌ و مسؤولان‌ ایران‌ به‌ همه‌ جهان‌ و سیاستمداران‌ آمریکا است‌.

رئیس‌ جمهور، حادثه‌ عاشورا را رویارویی‌ منطق‌ حق‌، عدالت‌ و اصلاح‌ با منطق‌ فساد، بیداد و خشونت‌ دانست‌ و با اشاره‌ به‌ حرکتهای‌ خداپرستانه‌ و آزادیخواهانه‌ در تاریخ‌ اسلام‌ و حتی‌ تاریخ‌ جهان‌ براساس‌ حرکت‌ عاشورا، افزود: اسلام‌ منادی‌ آزادی‌ و آزادیخواهی‌ است‌ و حرکتهای‌ استقلال‌طلبانه‌ یکصد سال‌ اخیر ایران‌ همواره‌ با عنصر دین‌ و حرکت‌ برجسته‌ دینداران‌ همراه‌ بوده‌ است‌.

آقای‌ خاتمی‌ با اشاره‌ به‌ چهره‌ ظاهری‌ دستاوردهای‌ علمی‌ در جهان‌ غرب‌، چهره‌ باطنی‌ آنرا همراه‌ با استعمار دانست‌ و گفت‌: چهره‌ استعماری‌ غرب‌ در نهضت‌ مشروطیت‌، ملی‌ شدن‌ صنعت‌ نفت‌ و دیگر حرکتهای‌ آزادیخواهانه‌ ملت‌ ایران‌ و در نهایت‌ انقلاب‌ اسلامی‌، کاملا بروز یافت‌.

آقای‌ خاتمی‌ با اشاره‌ به‌ در خطر قرار گرفتن‌ منافع‌ قدرتها با پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، طرح‌ اتهام‌ محور شرارت‌ نسبت‌ به‌ ملت‌ و نظام‌ ایران‌ بعنوان‌ مردمی‌ترین‌ نظام‌ را غیرمنتظره‌ ندانست‌ و با یادآوری‌ مسؤولیت‌ بزرگ‌ مردم‌ و مسؤولان‌ در دفاع‌ از ثبات‌ و امنیت‌ ایران‌ و دستاوردهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تأکید کرد: ثبات‌ و امنیت‌ منطقه‌ ما وابسته‌ به‌ ثبات‌ و امنیت‌ ایران‌ است‌.

رئیس‌ جمهور با تأکید بر سیاست‌ راهبردی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ مبنی‌ بر تنش‌زدایی‌، خطر بزرگ‌ جهان‌ امروز را قدرتهای‌ زورگویی‌ که‌ همه‌ را به‌ پیروی‌ بی‌چون‌ و چرا از منافع‌ نامشروع‌ خود فرا می‌خوانند، برشمرد و افزود: اتهام‌ شرارت‌ برازنده‌ کسانی‌ است‌ که‌ جهان‌ را تهدید به‌ سلاح‌ اتمی‌ می‌کنند.

رئیس‌ شورایعالی‌ امنیت‌ ملی‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ سردمداران‌ آمریکا برای‌ تحمیل‌ نظریه‌ جهان‌ تک‌ قطبی‌ به‌ جهانیان‌ گفت‌: بصراحت‌ اعلام‌ می‌کنم‌ ملت‌ ایران‌ براساس‌ دین‌ و هویت‌ اسلامی‌ خود هرگز تسلیم‌ این‌ زورگوییها نخواهد شد و معتقد است‌ شکسته‌ شدن‌ این‌ فضای‌ تهدید و ارعاب‌ به‌ نفع‌ بشریت‌ است‌.

آقای‌ خاتمی‌ با اشاره‌ به‌ استقبال‌ دولتها و ملتها از دعوت‌ عزتمندانه‌ ملت‌ ایران‌ به‌ صلح‌ همراه‌ با عدالت‌ و حرمت‌ نهادن‌ به‌ بشر و انزوای‌ آمریکا در تهدیدهای‌ اخیر خاطرنشان‌ کرد: امروز سردمداران‌ آمریکا با سیاستهای‌ غلط خود و سوءاستفاده‌ از احساسات‌ جریحه‌دار شده‌ مردم‌ آمریکا بر اثر حوادث‌ بیست‌ شهریور، جهان‌ را به‌ لبه‌ پرتگاه‌ یک‌ جنگ‌ وحشتناک‌ سوق‌ می‌دهد.

رئیس‌ جمهور تأکید کرد: تردیدی‌ وجود ندارد که‌ مردم‌ آمریکا در آینده‌ نزدیک‌ سردمداران‌ خود را بدلیل‌ این‌ سیاستهای‌ غلط مورد بازخواست‌ قرار خواهند داد.

آقای‌ خاتمی‌ وجود اختلاف‌ سلیقه‌ در یک‌ کشور رو به‌ پیشرفت‌ و دارای‌ ملتی‌ آگاه‌ و رشید را براساس‌ روشهای‌ قانونی‌ و برای‌ تأمین‌ خواستهای‌ مشروع‌ مردم‌ طبیعی‌ دانست‌ و تأکید کرد: سیاستمداران‌ آمریکایی‌ نباید دچار توهم‌ شوند که‌ در ایران‌ کسانی‌ پیدا خواهند شد تا از موضع‌ ضعف‌، دستهای‌ خود را در برابر تهدیدهای‌ آنها بالا ببرند.

رئیس‌ شورای عالی‌ امنیت‌ ملی‌ خاطرنشان‌ کرد: اگر خدای‌ ناخواسته‌ تهدیدهای‌ آمریکا عملی‌ شود ما برای‌ دفاع‌ از کیان‌ و موجودیت‌ انقلاب‌ همه‌ امکانات‌ مادی‌ خود را در کنار پشتوانه‌ معنوی‌ ملت‌ بکار خواهیم‌ گرفت‌.

رئیس‌ جمهور با اشاره‌ به‌ اینکه‌ القاعده‌ و طالبان‌ با حمایت‌ و رضایت‌ آمریکا بوجود آمدند افزود: آمریکا به‌ بهانه‌ مبارزه‌ با تروریسم‌، تهاجمی‌ را علیه‌ حرکت‌ نواندیش‌ مردم‌ سالاری‌ دینی‌ آغاز کرده‌ که‌ این‌ مسئله‌ موجب‌ تقویت‌ جریانهای‌ افراطی‌ در جهان‌ اسلام‌ و در سراسر جهان‌ خواهد شد و این‌ بنفع‌ هیچکس‌ نخواهد بود.

آقای‌ خاتمی‌ در پایان‌ تأکید کرد: در شرایط کنونی‌، کشور نیازمند اتحاد، وحدت‌ و وفاق‌ ملی‌ در چارچوب‌ قانون‌ اساسی‌ و در نظر گرفتن‌ خواستهای‌ مشروع‌ مردم‌ است‌.