• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1380/09/25

دیدار کارگزاران نظام و سفرای‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در تهران‌ با رهبر انقلاب

همزمان‌ با عید سعید فطر حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همچنین‌ امروز در دیدار جمعی‌ از مسؤولان‌ نظام‌، سفرای‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در تهران‌ و قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌، اتحاد را درس‌ بزرگ‌ عید سعید فطر دانستند و با اشاره‌ به‌ نیاز مبرم‌ جهان‌ اسلام‌ به‌ همدلی‌ و همگامی‌، تصریح‌ کردند: در داخل‌ کشور نیز همه‌ آحاد مردم‌، مسؤولین‌ و فعالان‌ و تأثیرگذاران‌ سیاسی‌ باید قدردان‌ این‌ نعمت‌ بزرگ‌ الهی‌ باشند و با جدیت‌ در حفظ وحدت‌ کلمه‌ و همدلی‌ تلاش‌ نمایند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تبریک‌ عید سعید فطر به‌ امت‌ بزرگ‌ اسلامی‌ از جمله‌ ملت‌ قهرمان‌ ایران‌ و همچنین‌ نمایندگان‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در تهران‌، این‌ عید را هدیه‌ای‌ از جانب‌ خداوند برای‌ امت‌ اسلامی‌ دانستند و بر استفاده‌ فردی‌ و جمعی‌ مسلمانان‌ از برکات‌ معنوی‌ این‌ هدیه‌ الهی‌ تأکید کردند.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ بسیاری‌ از مشکلات‌ انسانها، ناشی‌ از تاریکیها و گرفتاریهای‌ درونی‌ است‌، خاطرنشان‌ کردند: بهره‌گیری‌ مسلمانان‌ از عید فطر بعنوان‌ مبدأ اتحاد ملتهای‌ اسلامی‌ و بازگشت‌ آنان‌ به‌ خود و خدا، حل‌ کننده‌ مشکلات‌ کنونی‌ دنیای‌ اسلام‌ خواهد بود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ علت‌ اصلی‌ مشکلات‌ کنونی‌ دنیای‌ اسلام‌ را تفرق‌ و عدم‌ اتحاد برشمردند و با تأکید بر اینکه‌ مهمترین‌ تأثیر اتحاد، احساس‌ قدرت‌ می‌باشد، افزودند: در صورت‌ اتحاد و همدلی‌ مسلمانان‌ جهان‌ و احساس‌ دلگرمی‌ دولتهای‌ اسلامی‌ به‌ ملتها و پشتیبانی‌ دولتهای‌ اسلامی‌ از امت‌ اسلامی‌، آنان‌ هیچگاه‌ مرعوب‌ قدرتهای‌ استکباری‌ نخواهند شد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ اوضاع‌ تأسف‌بار فلسطین‌ و جنایتهای‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ تأکید کردند: مسئله‌ فلسطین‌ اساسی‌ترین‌ مسئله‌ جهان‌ اسلام‌ است‌ که‌ سرنوشت‌ سایر کشورهای‌ اسلامی‌ نیز به‌ آن‌ مرتبط است‌ و دنیای‌ اسلام‌ باید با حفظ وحدت‌ و احساس‌ قدرت‌ اسلامی‌، به‌ وظیفه‌ خود در قبال‌ فلسطین‌ و حمایت‌ از آن‌ عمل‌ نمایند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ مقاومت‌ و پایداری‌، قدرت‌ و انگیزه‌های‌ قوی‌ ملت‌ مسلمان‌ فلسطین‌ در مقابل‌ رژیم‌ جعلی‌ و سفاک‌ صهیونیستی‌ خاطرنشان‌ کردند: فشاری‌ که‌ امروز صهیونیستها و پشتیبانان‌ آنها بر مردم‌ فلسطین‌ وارد می‌آورند به‌ این‌ سبب‌ است‌ که‌ حرکت‌ و قیام‌ ملت‌ فلسطین‌، آنچنان‌ ضربه‌ای‌ وارد نموده‌ که‌ تمام‌ معادلات‌ آنان‌ را دگرگون‌ کرده‌ است‌.

ایشان‌ همچنین‌ بر لزوم‌ رعایت‌ وحدت‌ کلمه‌ در داخل‌ کشور و هضم‌ موارد جزئی‌ اختلاف‌ در موارد کلی‌ و فراوان‌ مشترکات‌ تأکید کردند و افزودند: وحدت‌ اسلامی‌، علاقه‌ به‌ کشور و مردم‌، پرورش‌ در فضای‌ انقلاب‌، برخورداری‌ از نعمت‌ بزرگ‌ نظام‌ اسلامی‌، و دلسوزی‌ برای‌ آینده‌ کشور و انقلاب‌ مشترکاتی‌ است‌ که‌ حفظ آن‌ یک‌ فریضه‌ و واجب‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ خاطرنشان‌ کردند: هرکسی‌ که‌ این‌ موارد را رعایت‌ نکند، به‌ منافع‌ کشور و مردم‌ و سرنوشت‌ انقلاب‌ ضربه‌ زده‌ است‌.

در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ خاتمی‌ رئیس‌ جمهور در سخنانی‌ ضمن‌ تبریک‌ عید سعید فطر به‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، مسلمانان‌ جهان‌، ملت‌ ایران‌ بویژه‌ خانواده‌های‌ معزز شهدا و ایثارگران‌ و همچنین‌ سفرای‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در تهران‌، از ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ بعنوان‌ ماه‌ معنویت‌ و نزول‌ بیش‌ از پیش‌ رحمت‌ الهی‌ یاد کرد و افزود: امروز جهان‌ بیش‌ از هر زمان‌ دیگر نیازمند فضای‌ معنوی‌ رمضان‌ است‌ زیرا اکثریت‌ بشریت‌ از نبود معنویت‌، و نداشتن‌ زندگی‌ مادی‌ شایسته‌، و عدم‌ دسترسی‌ به‌ حقوق‌ خود رنج‌ می‌برد و این‌ مصیبت‌ در بخشهایی‌ از جهان‌ اسلام‌ دردناکتر است‌.

رئیس‌ جمهور با اشاره‌ به‌ جنایتهای‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در فلسطین‌ در طول‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ تأکید کرد: اگر مسلمانان‌ و دولتهای‌ اسلامی‌ از رمضان‌ بهره‌ لازم‌ را برده‌ و در دفاع‌ از حق‌ مردم‌ مظلوم‌ فلسطین‌ در کنار یکدیگر ایستاده‌ بودند، شاهد چنین‌ وضع‌ اسفباری‌ در فلسطین‌ نمی‌بودیم‌.

آقای‌ خاتمی‌ همچنین‌ اظهار امیدواری‌ کرد، با پایان‌ یافتن‌ ویرانی‌، آوارگی‌ و درماندگی‌ مردم‌ افغانستان‌، این‌ کشور شاهد دوره‌ پیشرفت‌، ثبات‌ و امنیت‌ خود بدون‌ دخالت‌ دیگران‌ باشد.