• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1389/02/05

دیدار جمعی از پرسنل و فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار وزیر کشور و جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان و کارکنان این نیرو، وظیفه‌ی نیروی انتظامی را در میان نیروهای مسلح، وظیفه‌ای استثنایی، بسیار حساس و سنگین و در عین حال بسیار ظریف دانستند و تأکید کردند: نیروی انتظامی باید در کنار حفظ اقتدار خود، محبت و صمیمیت با مردم را نیز داشته باشد و این دو ویژگی مهم نباید از هم جدا شوند.
فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه حفظ همزمان این دو ویژگی نیازمند فکر و برنامه‌ریزی است، افزودند: نیروی انتظامی باید با برنامه‌ریزی دقیق، این ویژگی‌ها را تبدیل به نشانه‌های کَمّی و قابل اندازه‌گیری کند، تا بتوان براساس آنها عملکرد بخشهای مختلف را بررسی کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی دیگر از ضروریات نتیجه بخش بودن فعالیتهای نیروی انتظامی را هماهنگی با دستگاههای مسئول برشمردند و خاطرنشان کردند: از جمله هماهنگی های لازم، هماهنگی میان نیروی انتظامی و وزارت کشور و زیر مجموعه های مرتبط آن بویژه شورای امنیت کشور است.
ایشان با اشاره به قضایای تلخ سال 88 افزودند: در این قضایا که دستهای فتنه گر موجب تلخ شدن کام مردم شدند و در نهایت هم با لطف خداوند، ملت بر آنها فائق آمد، در هر عرصه ای که دستگاههای مسئول با هماهنگی و هوشیارانه عمل کردند، نتایج خوبی هم بدست آمد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی نیروی انتظامی مقابله با فساد اعم از       بی نظمی، اغتشاش گری، قاچاق، دزدی، ناامنی و مواد مخدر است، خاطرنشان کردند: لازمه اصلی مقابله با فساد، نبود فساد حتی در کمترین میزان، در دستگاه مقابله کننده با فساد است.
ایشان آگاهی کامل از مسائل را یکی از نیازهای حیاتی، نیروی انتظامی دانستند و افزودند: اگر این اِشراف و آگاهی وجود داشته باشد، در برخورد با مجرمان به مردم آسیبی نخواهد رسید.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر حساسیت و ظرافت کار نیروی انتظامی در مقابله با مجرمان خاطرنشان کردند: نیروی انتظامی برخلاف سایر نیروهای مسلح، با یک دشمن آشکار مواجه نیست بلکه مجرمان در میان مردم قرار دارند و نیروهای انتظامی باید همچون یک جراح حاذق و ماهر، غده سرطانی را بدون آنکه به اعضاء و جوارح بدن آسیبی وارد شود، خارج نمایند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیروی انتظامی را به رفتار مناسب، صحیح و صمیمی در برخورد با مردم توصیه مؤکد کردند و افزودند: حفظ اقتدار نیروی انتظامی در مقابل دیدگان مردم یکی از واجبات است که در کنار آن، احترام به مردم نیز از واجبات است و این دو باید همزاد  یکدیگر باشند.
ایشان همچنین نیروی انتظامی را به برخورد کاملاً جدی با مفاسد اجتماعی توصیه و تأکید کردند: باید در مقابل کج روی و عمل مفسدانه فردی، اجتماعی، و سیاسی بطور قاطع برخورد شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در برخورد با برخی افراد که تعمداً یا از روی بی توجهی چهره جامعه را از لحاظ دینی، نجابت و عفاف خارج می کنند نیز باید برخوردی قوی و صحیح انجام شود.
در این دیدار سردار سرتیپ احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گزارشی از عملکرد این نیرو در طول  برنامه چهارم بویژه در بخشهای کنترل مرزها، راهنمایی و رانندگی و کاهش تلفات تصادفات، مبارزه با مواد مخدر، مقابله با جرائم خشن، بکارگیری فن آوری اطلاعات، اصلاح و استاندارد سازی رفتار مأموران، و مرکز مطالعات و تحقیقات ارائه کرد.
در ابتدای این دیدار نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد.