• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/03/29

دیدار نمایندگان‌ ششمین‌ دوره‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، امروز در دیدار نمایندگان‌ ششمین‌ دوره‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، با تجلیل‌ از جایگاه‌ مجلس‌، عمل‌ به‌ تمامی‌ اصول‌ قانون‌ اساسی‌ را علاج‌ اساسی‌ دردهای‌ کشور خواندند و تأکید کردند: اهتمام‌ واقعی‌ مجلس‌ به‌ کرامت‌ و شخصیت‌ انسان‌ این‌ است‌ که‌ مسأله‌ معیشت‌ مردم‌ و حل‌ مشکلات‌ اقتصادی‌ را در اولویت‌ نخست‌ قرار دهد و تا هیچکس‌ از فقر و معضلات‌ اقتصادی‌، دچار حقارت‌ و تبعیض‌ نشود.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تبریک‌ به‌ نمایندگان‌ مجلس‌ ششم‌، مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ را نقطه‌ اساسی‌ امیدهای‌ مردم‌ و یکی‌ از ارکان‌ نظام‌ اسلامی‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ این‌ که‌ خدمتگزاری‌ به‌ اسلام‌، مردم‌ و انقلاب‌، شرف‌ بزرگ‌ مسؤولان‌ نظام‌ اسلامی‌ است‌، افزودند: منتخبان‌ مردم‌ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ باید به‌ دلیل‌ قرار گرفتن‌ در این‌ مسؤولیت‌ عظیم‌، به‌ درگاه‌ پروردگار متعال‌، شکرگزاری‌ کنند و با توسل‌ و یاری‌ خواستن‌ از خدای‌ مهربان‌ و با اخلاص‌ و بی‌توجهی‌ به‌ اهداف‌ حقیر دنیوی‌، به‌ وظایف‌ سنگین‌ خویش‌ عمل‌ نمایند.

ایشان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ را برگ‌ زرین‌ و افتخار نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ این‌ که‌ رمز پیروزی‌ انقلاب‌ و تشکیل‌ و استمرار نهاد مجلس‌، توکل‌ به‌ پروردگار و توجه‌ به‌ معنویات‌ است‌، افزودند: در نظام‌ اسلامی‌، بر خلاف‌ رژیم‌ طاغوت‌، مجلس‌ محیط قانونگذاری‌ آزاد و برآمده‌ از گزینشی‌ حقیقتا مردمی‌ است‌; بنا بر این‌ باید قدر آن‌ را دانست‌ و برای‌ تحقق‌ مسؤولیتهای‌ آن‌ با تمام‌ وجود تلاش‌ و مجاهدت‌ کرد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، با اشاره‌ به‌ استمرار دشمنی‌ و کارشکنی‌ قدرتهای‌ استکباری‌ با نظام‌ اسلامی‌، خاطرنشان‌ کردند: علاوه‌ بر ضعفها، سستیها و عقب‌ماندگیهایی‌ که‌ در داخل‌ وجود داشته‌ است‌، دشمنان‌ انقلاب‌ و نظام‌، مشکلات‌ فراوانی‌ را بر کشور تحمیل‌ کرده‌اند; بنا بر این‌ همه‌ مسؤولان‌ باید با اخلاص‌، صفا و همکاری‌، تمامی‌ توان‌ خود را در حل‌ مشکلات‌ و گره‌های‌ موجود به‌ کار گیرند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، عمل‌ به‌ قانون‌ اساسی‌ را علاج‌ اساسی‌ دردهای‌ کشور دانستند و افزودند: کلیت‌ قانون‌ اساسی‌ و عمل‌ به‌ اصول‌ آن‌ در مقام‌ مترقی‌ترین‌ و جامع‌ترین‌ قانون‌ اساسی‌ دنیا، باید به‌ عنوان‌ وظیفه‌ اساسی‌، مورد توجه‌ کامل‌ قوای‌ سه‌ گانه‌ و تمامی‌ دستگاهها باشد و مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ نیز با برنامه‌ریزی‌ لازم‌ برای‌ رفع‌ مشکلات‌ احتمالی‌ موجود در روند اجرای‌ قانون‌ اساسی‌ تلاش‌ کند.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ حضور تعداد زیادی‌ از ایثارگران‌، رزمندگان‌، سابقه‌ داران‌ و علاقه‌مندان‌ انقلاب‌ و مجربین‌ میدانهای‌ گوناگون‌ نظام‌ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، تصریح‌ کردند: نمایندگان‌ محترم‌ مجلس‌ باید امید مردم‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ را با عملکرد خویش‌، افزایش‌ دهند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌، همچنین‌ با اشاره‌ به‌ توجه‌ نمایندگان‌ مجلس‌ ششم‌ به‌ لزوم‌ انتقادپذیری‌ مسؤولان‌، افزودند: اگر چشم‌ بینای‌ مجلس‌، با انصاف‌ و عدالت‌ بر عملکرد مسؤولان‌ نظارت‌ کند، و در گزینش‌ مسؤولان‌، تنظیم‌ برنامه‌ها و وضع‌ قوانین‌، تنها حقیقت‌ را در نظر بگیرد، بسیاری‌ از مشکلات‌، حل‌ خواهد شد.

ایشان‌ با تأکید بر لزوم‌ اولویت‌بندی‌ در برنامه‌های‌ مجلس‌، فرمودند: مسأله‌ معیشت‌، قطعا در اولویت‌ اول‌ مجلس‌ قرار دارد، چرا که‌ اگر معیشت‌ نباشد، دین‌ و اخلاق‌ و امید و ارزشها نیز نخواهد بود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در همین‌ زمینه‌ خاطرنشان‌ کردند: حفظ شأن‌ و کرامت‌ انسان‌، جزو اصول‌ مسلم‌ اسلام‌ است‌ و کدام‌ تحقیر و نقض‌ کرامت‌ انسان‌ بالاتر از این‌ که‌ مسؤول‌ یک‌ خانواده‌ نتواند نیازهای‌ اولیه‌ فرزندان‌ خود را تأمین‌ کند ! و کدام‌ سرشکستگی‌ برای‌ یک‌ پدر، بالاتر از این‌ که‌ عده‌ای‌ با استفاده‌ از ثروتهای‌ نامشروع‌، زندگی‌ تجملی‌ داشته‌ باشند، اما او همچون‌ جمع‌ کثیری‌ از مردم‌، از جمله‌ کارمندان‌، معلمان‌، روستاییان‌ و ساکنان‌ مناطق‌ محروم‌، نتواند یک‌ زندگی‌ ابتدایی‌ برای‌ خانواده‌ خود فراهم‌ کند ! رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، استمرار فقر، بیکاری‌ و مشکلات‌ معیشتی‌ در جامعه‌ ایران‌ را برنده‌ترین‌ حربه‌ دشمن‌ خواندند و افزودند: مجلس‌ ششم‌ در درجه‌ اول‌، باید حل‌ این‌ مشکلات‌ را مورد عنایت‌ قرار دهد. البته‌ در کنار مسایل‌ اقتصادی‌، باید فسادها، سوء استفاده‌ها، تبعیضها، مشکلات‌ اداری‌ و قضایی‌ نیز مورد توجه‌ مجلس‌ قرار داشته‌ باشد.

ایشان‌ گزینش‌ هوشمندانه‌، عالمانه‌ و دقیق‌ مسؤولان‌ را از دیگر وظایف‌ مهم‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ برشمردند و افزودند: تقسیم‌بندی‌ جامعه‌ به‌ چپ‌ و راست‌ و مدرن‌ و سنتی‌ ، امری‌ حقیقی‌ و واقعی‌ نیست‌، و نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ باید در انتخاب‌ مسؤولان‌ و نظارت‌ و بازخواست‌ از آنها بدون‌ ملاحظه‌ اشخاص‌ و گروهها، تنها به‌ ادای‌ تکلیف‌ الهی‌ و پاسخگویی‌ در برابر پروردگار بیندیشند و فقط وامدار سوگند شرعی‌ خود در مجلس‌ باشند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌، دفاع‌ قدرتمندانه‌ از هویت‌ و اساس‌ انقلاب‌ و نظام‌ را وظیفه‌ همه‌ مسؤولان‌ دانستند و فرمودند: امروز کسانی‌ مایلند که‌ پایه‌های‌ ایمانی‌، فکری‌ و اجرایی‌ نظام‌ را سست‌ کنند و روح‌ اسلامی‌ نظام‌ را تضعیف‌ نمایند، اما وظیفه‌ همه‌، پایداری‌ در برابر این‌ تلاشهاست‌ و قوای‌ سه‌ گانه‌ به‌ یاری‌ خدا نخواهند گذاشت‌ ضد انقلاب‌ و کسانی‌ که‌ از اساس‌، مخالف‌ اسلام‌ و نظامند، بتوانند با استفاده‌ از مراکز اثرگذار بر افکار عمومی‌ و ایمان‌ مردم‌، اینگونه‌ مقاصد را جامه‌ عمل‌ بپوشانند.

در آغاز این‌ دیدار، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ کروبی‌، رئیس‌ ششمین‌ دوره‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در سخنانی‌ با تبریک‌ فرارسیدن‌ میلاد با سعادت‌ پیامبر گرامی‌ اسلام‌ و ششمین‌ امام‌ معصوم‌، هفته‌ وحدت‌ را گرامی‌ داشت‌ و سیاستها و راهبردهای‌ قاطع‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ را عاملی‌ مهم‌ در تحقق‌ حضور حماسی‌ مردم‌ در انتخابات‌ مجلس‌ ششم‌ دانست‌ و از ایشان‌ تشکر کرد.

آقای‌ کروبی‌ همچنین‌ با تشکر از رئیس‌ جمهور، شورای‌ نگهبان‌ و وزارت‌ کشور اعلام‌ کرد مجلس‌ ششم‌ با نصب‌العین‌ قرار دادن‌ اولویتهای‌ مورد تأکید در پیام‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، تلاش‌ می‌کند قانون‌ اساسی‌ به‌ طور کامل‌ به‌ اجرا درآید تا ضمن‌ تحکیم‌ ارزشها و مبانی‌ انقلاب‌، حقوق‌ شهروندان‌ به‌ طور کامل‌ تأمین‌ گردد.

رئیس‌ مجلس‌ ششم‌ خاطرنشان‌ کرد: تلاش‌ برای‌ تأمین‌ کامل‌ حقوق‌ اساسی‌ جامعه‌، بدون‌ توجه‌ کامل‌ به‌ تأمین‌ معیشت‌ مردم‌ و افزایش‌ اشتغال‌، به‌ نتیجه‌ مطلوب‌ نخواهد رسید.

آقای‌ کروبی‌ پیگیری‌ توسعه‌ متوازن‌ و همه‌جانبه‌ را با در نظر گرفتن‌ تنگناهای‌ موجود، مسأله‌ اساسی‌ مجلس‌ خواند.