• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/12/13

دیدار کارگزاران نظام و جمعی از اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خجسته‌میلاد پیامبر نور و عدالت و رحمت، خاتم‌النّبیّین حضرت محمد مصطفی صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و ولادت صادق آل محمد، امام جعفر صادق علیه‌السلام، در دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم، «بازتولید حقایق اسلام و عمل به تعالیم پیامبر خاتم» را نیاز مبرم و اساسی امت اسلامی خواندند و اتحاد پیروان مذاهب مختلف اسلام را عامل حل مشکلات و پیشرفت و تعالی جهان اسلام برشمردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، میهمانان و علمای شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی و سفیران کشورهای اسلامی نیز در آن حضور داشتند، با تبریک میلاد تاریخ‌ساز و پربرکتِ خلاصه‌ی فضائل الهی، برگزیده‌ی خوبان هستی، حضرت محمد بن عبدالله صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و ولادت وصیّ بحق پیامبر و ناشر اسلام ناب محمدی، امام جعفر صادق علیه‌السلام افزودند: شرافت‌های انسانی و فضیلت‌های اخلاقی بشریت، مدیون ولادت وجود مقدس و نورانی پیامبر در ظلمات متراکم جهل و تباهی و غفلت است.
ایشان امت اسلامی را به‌شدت نیازمند تأمل، تفکر و درس‌آموزی از هدایت نورانی پیامبر ختمی‌مرتبت دانستند و با اشاره به جمعیت عظیم، موقعیت برجسته‌ی جغرافیایی، منابع حیاتی و استعدادهای فراوان انسانی جهان اسلام، این سؤال اساسی را مطرح کردند که چرا مجموعه‌ی عظیمی با این خصوصیات، سردرگم و سرگردان است و از مشکلات فراوانی همچون فقر، تبعیض، عقب‌ماندگی علمی و ضعف فرهنگی رنج می‌برد و در مقابل زورگویان عالَم، قادر به دفاع از حقوق خود نیست؟
رهبر انقلاب اسلامی در اثبات ناتوانی جهان اسلام در دفاع از حقوق مسلمانان، به عنوان نمونه به مسأله‌ی فلسطین اشاره و خاطرنشان کردند: غصب سرزمین تاریخی و مقدس فلسطین و ظلم و ستم بی‌پایان و مستمر صهیونیست‌های جنایتکار به ملت مظلوم فلسطین، جراحت بزرگی است که پیکره‌ی امت اسلامی را به‌شدت رنج می‌دهد، اما جهان اسلام در‌مجموع به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار مسأله‌ی فلسطین به او مربوط نیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دولت جعلی و صهیونیستی اسرائیل را یک غده‌ی سرطانی خطرناک دانستند و افزودند: تنها راه دفاع در مقابل این سرطان مُهلک و حامیانش، بازگشت به اسلام و محور قراردادن تعالیم نبیّ مکرّم اسلام است.
ایشان، در تبیین علل ناتوانی جهان اسلام در دفاع از حقوق مسلمانان، به تلاش بی‌وقفه‌ی آمریکا، انگلیس و دیگر دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی اشاره و تأکید کردند: این زورگویان سلطه‌گر به‌خوبی می‌دانند که اختلاف و دوگانگی، امت اسلامی را از مسأله‌ی بسیار مهم فلسطین، منحرف و منصرف می‌کند. به همین علت به هر وسیله‌ی ممکن، آتش تفرقه‌ی قومی، مذهبی و جغرافیایی را در دل‌های شیعه و سنّی و پیروان دیگر مذاهب اسلامی شعله‌ور می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، اتحاد و همدلی را مهم‌ترین نیاز امت بزرگ مسلمان خواندند و با دعوت از دولت‌ها، روشنفکران، علما و فعالان سیاسی-اجتماعیِ کشورهای اسلامی برای عمل به وظایف وحدت‌بخش خود افزودند: اگر بیداری اسلامی گسترده‌تر و عمیق‌تر شود و دل‌های مسلمانان نزدیک‌تر گردد، راه تعامل و همکاری و پیشرفت همگانی گشوده می‌شود و بسیاری از مشکلات جهان اسلام از جمله مسأله‌ی فلسطین حل خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وجوب دفاع از سرزمین‌های مورد تعرض قرار گرفته‌ی اسلامی را از نکات مورد اتفاق همه‌ی مذاهب اسلامی برشمردند و افزودند: با وجود این اتفاق نظر، جهان اسلام متأسفانه تحت تأثیر فریادها و توطئه‌های امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنّی و دیگر مذاهب اسلامی قرار دارد.
رهبر انقلاب اسلامی اتحاد مسلمانان و دفاع از مسأله‌ی فلسطین را از اهداف و اولویت‌های جمهوری اسلامی برشمردند و با یادآوری سخنان و تأکیدات امام خمینی رضوان‌الله‌علیه درباره‌ی اتحاد مسلمانان و مسأله‌ی فلسطین افزودند: نظام اسلامی، همه‌ی مسئولان کشور و ملت بزرگ ایران به این مسائل اصولی به عنوان واجب شرعی می‌نگرند و حرف و سخنانشان یکی بوده و هست.
ایشان بیداری روزافزون امت اسلام و فریاد ملت‌ها در دفاع از فلسطین را انعکاس بسیار مطلوب حرف حق جمهوری اسلامی در افکار عمومی جهان اسلام دانستند و افزودند: دولت‌های اسلامی نیز باید به تأسی از رسول گرامی اسلام، وحدت مسلمانان و دفاع از حقوق آنان را به‌ویژه در مقابله با غده‌ی سرطانی اسرائیلِ غاصب و حامیانش دنبال کنند تا به یاری پروردگار متعال، پیشرفت و سعادت دنیوی و اُخروی امت اسلامی، امکان‌پذیر شود.

در ابتدای این دیدار، آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- با تبریک میلاد پیامبر عشق و محبت و رسول علم و حکمت، گفت: جامعه‌ی بشری، امروز بیش از هر زمان دیگر به معارف و مکتب پیامبر خاتم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم نیاز دارد تا جهل و سلطه‌گری، نامهربانی و تحقیر، و اختلاف و تبعیض از بین برود و برپایی عدالت و یکتاپرستی، استعدادهای مردم جهان را شکوفا کند.
آقای احمدی‌نژاد با اشاره به پیام‌های سعادت‌بخش میلاد خاتم‌النّبیّین حضرت محمد مصطفی صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم افزود: با پیروزی انقلاب عظیم اسلامی، ملت مؤمن و سرافراز ایران به پرچم‌دار حق و عدالت و پاکی تبدیل شده است و با وحدت و همدلی، این مسیر متعالی را ادامه خواهد داد.
در پایان این دیدار، جمعی از علمای شرکت‌کننده در کنفرانس اسلامی، در فضایی صمیمانه و از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی گفت‌وگو کردند.