• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1378/08/15

دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسؤولان و کارگزاران نظام با ایشان که به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام (ص) انجام شد، ضمن سخنانی اعتماد به خدا و احکام الهی و نیز از محوریت خارج کردن منیتهای شخصی، قومی، گروهی و سیاسی را لازمه پیشبرد اقتدار اسلام، گسترش علم و ترویج فرهنگ اسلامی دانستند و بر ضرورت حرکت به سمت اتحاد حقیقی در سایه احکام الهی تأکید کردند.

رمقام معظم انقلاب در این دیدار، آینده را بسیار روشن و درخشان توصیف کردند و فرمودند: بحمدالله نشانه‌ها و مژده‌های رحمت الهی به وفور دیده می‌شود و نشانه‌ها و بشائر رحمت الهی جابجا و قدم به قدم در مسایل و آفاق گوناگون مشاهده می‌شود، بنا بر این همه ما باید تکلیف خود را به درستی تشخیص دهیم و به آن عمل کنیم تا از قافله مسابقه رحمت و نعمت الهی دور نمانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت تاریخی ملت ایران را در تحقق انقلاب اسلامی در ادامه بعثت عظیم نبوی دانستند و با بیان عوامل مؤثر در پیشرفت حیرت‌انگیز اسلام پس از بعثت نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند: یقیناً یکی از عوامل پیشرفت اسلام، اعتقاد به خدا و احکام الهی بود و مؤمنین صدر اول از اعماق دل به پیام اسلام اعتقاد داشتند و اسلام را برای نجات بشر از ظلمت و جهل کافی می‌دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، بی‌اعتنایی به بهره‌مندیهای مادی و بی‌رغبتی به زخارف دنیا را عامل بسیار مهمی در پیشرفت اسلام برشمردند و فرمودند: هدف قرار دادن منافع مادی ، اساس تمامی بدبختیهاست و تنها کسانی توانسته‌اند پرچم اسلام را محکم در دست بگیرند و در این راه دشوار پایدار بمانند که از منیتها گذشتند و منافع خود را نادیده گرفتند و امروز نیز ما از خود و دیگران انتظار داریم که منافع خود را در رأس هدفها قرار ندهند و رسیدن به قوت و قدرت اسلامی و تعالی و کمال الهی را بر منافع خویش مقدم بدانند.

مقام معظم رهبری حرکت امام خمینی (رض) بر محور تکلیف و نادیده گرفتن خویش را موجب جلب توجه ایمان، باور و محبت مردم دانستند و فرمودند: طی 20 سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران هر جا که تکلیف و اهداف را ترجیح دادیم و روح وظیفه حاکم بود ، پیش رفتیم، اما هر جا که منیتها در دست‌اندرکاران بروز کرد ضربه خوردیم و آسیب دیدیم بنا بر این آنچه امروز برای مسؤولان نظام اسلامی در درجه اول اهمیت قرار دارد، مسؤولیت عظیمی است که انقلاب و نظام اسلامی بر دوش ما گذاشته است. امروز حجت الهی بر ما تمام شده است و ما باید از نظامی مراقبت کنیم که استقرار آن آرزوی تمامی مصلحین در دنیای اسلام بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان توجه مسؤولان بخشهای مختلف نظام را به تکلیف بزرگ اسلامی خود جلب کردند و فرمودند: همه ما و مسؤولان اجرایی، مشورتی، تحقیقی، تقنینی و سایر بخشهای نظام اسلامی باید بکوشیم تا عناصر قوت و قدرت را که در تاریخ اسلام سراغ داریم و در زندگی خود تجربه کرده‌ایم، زیاد کنیم و به سمت اتحاد حقیقی که شرط آن ایمان، عشق و هدف واحد است. پیش برویم و این همان اتحادی است که با اختلاف نژاد و رنگ. پوست و اختلاف در سلایق سیاسی، سازگاری دارد و ملت ما نیز همواره زمینه‌های آن را به وجود آورده است.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رئیس جمهور در سخنان کوتاهی بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت مسلمان ایران و مسلمانان جهان تبریک گفت و آن را منشاء برانگیختگی در جان انسان و حرکت بی‌انقطاع او به سوی کمال مطلق و نیز برانگیختگی در تاریخ بشر و حرکت او به سوی استقرار عدل و داد و فضیلت در عرصه حیات اجتماعی دانست.

رئیس جمهور، انقلاب اسلامی را گامی بلند و شورانگیز در جهت بعثت پیامبر اکرم (ص) توصیف کرد و گفت: تا روزی که ملت مسلمان ایران به این آرمانها وفادار باشد و در سایه وحدت اصولی، اختلافات طبیعی را ابزار تکامل خود قرار دهد و تا روزی که میان ملت و دولت اعتماد و احترام باشد، انقلاب مسیر شکوفایی و بالندگی را با سرافرازی طی خواهد کرد.