• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1378/08/09

برگزاری مراسم‌ فارغ‌التحصیلی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ افسری‌ با حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز عصر طی سخنانی که در مراسم فارغ‌التحصیلی دوره سی و دوم دانشگاه افسری امام علی (ع) ایراد کردند، حضور نیروهای بیگانه را در آبهای خلیج فارس، تحریک‌کننده و زمینه‌ساز تشنج و نا امنی دانستند.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: ملت بزرگ ایران برای تحقق اهداف والای خود نیازمند کار و تلاش در محیطی امن و آرام است و اگر دشمنانی از بیرون مرزها بخواهند این محیط امن و آرام را بر هم بزنند همه آحاد ملت و در صف مقدم آنان، نیروهای مسلح، مقتدرانه علیه دشمنان قیام خواهند کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسؤولیت اداره خلیج فارس را متوجه کشورهای حاشیه آن دانستند و فرمودند: بر خلاف ادعای آمریکاییها حضور آنها نه تنها هیچگونه امنیتی برای این منطقه به وجود نمی‌آورد، بلکه خود مقدمه و موجب نا امنی است. خلیج فارس در احاطه کشورها و ملتهای سابقه‌دار و ریشه‌داری قرار دارد و آنها خود باید اداره این منطقه را عهده‌دار شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: ملت ایران اهل اقدام به جنگ، خونریزی، تجاوز و تعدی نیست، اما نشان داده است که در مقابل انگیزه‌های خائنانه دشمنان، با شجاعت، قدرت، استقامت، آگاهی و بصیرت نسبت به وظیفه تاریخی خویش عمل می‌کند.

فرمانده کل قوا با نفی هرگونه تعدی و تجاوز از سوی نیروهای مسلح فرمودند: جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح خود را که در کمال پرهیزگاری، مناعت طبع و پارسایی زندگی می‌کنند، در میدان دفاع از استقلال ملی و هدفهای والای ملت ایران و نیز حراست از شرف ملی و هویت دینی و ایمانی به کار گرفته است و نیروهای مسلح نیز ثابت کرده‌اند که برای ملت ایران، بازوانی فعال، توانمند و صمیمی‌اند و در هنگام نیاز، مردانه و شجاعانه از کیان ایران اسلامی دفاع می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ایران اسلامی قصد تجاوز به هیچ کشوری و ملتی را ندارد، اما وجود کشورها و نظامهای بی‌ثبات در همسایگی مرزهای شرقی و غربی ایران ایجاب می‌کند که ملت ایران هوشیاری و نیروهای مسلح ما آمادگی کامل خود را حفظ کنند. ما شروع‌کننده نیستیم، ولی باید بیدار و آماده باشیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان از دانشگاه افسری امام علی (ع) به عنوان یک ذخیره امید بخش یاد کردند و فرمودند: در این دانشگاه، جوانان نجیب، مؤمن و با شرفی تربیت می‌شوند که می‌توانند تأثیرات ماندگار و بزرگی در آینده نیروهای مسلح ما داشته باشند.

دانشگاهی که به نام مبارک امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) مزین است، در انضباط، درس، دین و اخلاق نمونه است و این خصوصیات باید هر چه بیشتر در درون دانشگاه سرشارتر شود و این دانشگاه به عنوان یک منبع لایزال به طور مستمر ارتش جمهوری اسلامی ایران را مدد بدهد.

فرمانده کل قوا عضویت در نیروهای مسلح ایران اسلامی را یک توفیق و افتخار بزرگ دانستند و فرمودند: در طول سالهای حیات مبارک نظام اسلامی، نیروهای مسلح ما در پرافتخارترین میدانها، پرشکوهترین مواضع را اتخاذ کردند و وظایف خود به نحو مطلوب به انجام رساندند، بنا بر این در میان ملت شجاع و مؤمن ایران و در نظام جمهوری اسلامی که جهتگیری افتخارآفرین آن مورد تحسین و ستایش هر انسان والایی است، عضویت در نیروهای مسلح، یک توفیق و افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد شهدای ارتش سرافراز ایران اسلامی، بویژه سپهبد شهید صیاد شیرازی و نیز امیر وفادار مرحوم ظهیرنژاد را گرامی داشتند و فرمودند: چهره‌های ماندگار بسیاری از ارتش آزموده و تجربه شده، در لوح ضمیر ملت ایران ثبت شده است و یاد این عزیزان هرگز فراموش نخواهد شد. آنها سلف ارتش هستند و افسران امروز ارتش باید بهترین خلف برای این سلف باشند.

فرمانده کل قوا بر ضرورت حضور برادرانه سپاه و ارتش در تمامی میدانها تأکید کردند و فرمودند: ارتش و سپاه باید سازمانهای خود را تقویت و ایمان و خردمندی را در درون خود ریشه‌دار کنند و مطمئن باشند که با تقویت روح ایمان و خردمندی در هر صحنه‌ای می‌توانند توجه و رحمت الهی را به خود جلب نمایند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان از فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی زمینی و نیز دست‌اندرکاران دوره‌های آموزشی دانشگاه افسری امام علی(ع) تقدیر و تشکر کردند و فرمودند: از این دانشگاه باید نیروی تازه، خون تازه، ایمان، انضباط، آگاهی و خردمندی به بدنه عظیم ارتش جمهوری اسلامی صادر شود و آن را روز به روز سرزنده تر و با طراوت‌تر کند.

بر پایه همین گزارش، فرمانده کل قوا به هنگام ورود به دانشگاه افسری امام علی(ع) در برابر یادواره شهدا با قرائت فاتحه، یاد شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشتند و سپس از یگانهای مستقر در میدان سان دیدند.

در این مراسم سرتیپ پورشاسب فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن سخنان کوتاهی به فرمانده کل قوا خیر مقدم گفت و فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) نیز گزارشی از فعالیتهای علمی و پژوهشی این دانشگاه ارائه کرد. همچنین جمعی از استادان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان نمونه این دانشگاه جوایزی را از دست رهبر معظم انقلاب دریافت کردند.

در این مراسم رزمایش میدانی فداییان ولایت و عملیات اعتماد به نفس نیز اجرا شد و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه یکصدا، سرود وحدت را سردادند.