• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/07/29

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران تن از اقشار مختلف مردم با ایشان، ضمن سخنانی شرکت گسترده مردم در انتخابات و حضور آنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را بیانگر صف آرایی در برابر دشمنان استقلال، عزت و سربلندی ایران اسلامی دانستند و اظهار اطمینان کردند که ملت ایران با نشان دادن هوشیاری و آگاهی خود، دشمنان اسلام را یک بار دیگر مأیوس خواهد کرد.

مقام معظم رهبری در این دیدار بر نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده مجلس خبرگان تأکید کردند و فرمودند: به روشنی می‌توان احساس کرد که ملت رشید و فهیم ایران موقعیت حساس کشور را در این برهه از زمان درک کرده است و مانند همیشه می‌داند که در مقابل چه وظیفه‌ای قرار دارد، بنا بر این تردیدی نیست که این ملت با حضور گسترده در انتخابات مجلس خبرگان، به حرکت انقلاب خویش جان تازه‌ای خواهد بخشید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تقدیر از تلاش گروههای سیاسی، علما، فضلا و شخصیتهای صاحبنام و موجه برای تبیین اهمیت و ضرورت حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان فرمودند: بسیاری از اعلام، بزرگان، علما، فضلا و گروههای مختلف سیاسی وارد میدان شدند و خود را برای دخالت در این کار مهم آماده کردند.

بنا بر این سعی و تلاش همه آنها نزد خدای متعال مشکور است و بنده نیز به سهم خود از اهتمام آنان که کمک به پیشرفت ملی و اعتلای شخصیت ملت ایران است، صمیمانه تشکر می‌کنم. مهم آن است که همه گروهها و شخصیتها باید به نحوی در این کار ملی، اسلامی و انقلابی شرکت کنند و مقدمات برگزاری انتخابات را بگونه‌ای فراهم آورند که مردم در روز رأی دادن، وارد میدان انتخابات شوند و این امتحان الهی را با سربلندی پشت سر بگذارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: دشمن همواره در حال برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حاضر شدن مردم در پای صندوقهای رأی است و اگر استکبار و رسانه‌های ارتباطی وابسته به آمریکا و صهیونیسم اطمینان پیدا می‌کردند که با صرف میلیاردها دلار می‌توانند ملت ایران را از حضور در پای صندوقهای رأی باز دارند، این کار را انجام می‌دادند، تمامی انتخاباتها و چگونگی حضور مردم در آنها برای دشمن مهم است و انتخابات خبرگان نیز در نظر دشمن مهمتر است زیرا تأثیر بسیار مهم و تعیین‌کننده آن را دیده‌اند .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقدام سریع مجلس خبرگان در تعیین رهبری پس از فراق امام عظیم‌الشأن (رض) را موجب بسته شدن همه درهای امید به روی دشمن دانستند و فرمودند: سرعت عمل مجلس خبرگان و میدان ندادن به توطئه‌های دشمن برای دنیا بسیار مهم بود و علت مخالفت دشمنان مستکبر جهانی با آن نیز ناشی از آشکار شدن اثر و نقش مجلس خبرگان است.

مقام معظم رهبری بر اهمیت برخورداری مجلس خبرگان از پشتوانه آراء مردمی تأکید کردند و فرمودند: اکنون یک سال است که دشمن برای جلوگیری از حضور مردم در پای صندوقهای رأی فعالیت می‌کند تا مجلس خبرگان بدون پشتوانه مردمی تشکیل شود، اما ملت ایران باید به دهان دشمن بکوبد و به فضل الهی با حضور گسترده خود در پای صندوقهای رأی این کار را خواهد کرد و رشد و بالندگی خود را با جهانیان نشان خواهد داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را موجب قدرت یک دولت و کشور دانستند و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور مستمر و حمایت قاطع مردم، همواره از اقتدار سیاسی و معنوی برخوردار بوده است و این در حالی است که دشمن می‌کوشد حمایت مردم را از نظام اسلامی بگیرد و اینجاست که ملت ایران و بخصوص جوانان بایستی در نقطه مقابل آن عمل کنند و حضور خود را در تمامی میدانها روز به روز پررنگ‌تر و قوی‌تر نمایند.

مقام معظم رهبری با ابراز امیدواری نسبت به سرافرازی و سربلندی ملت ایران در تمامی آزمونهای الهی فرمودند: به لطف خداوند همت ملت ایران در طول 20 سال گذشته به بهترین وجهی بروز پیدا کرده است و اگر این اهتمام در مسائل آتی کشور نیز به همین ترتیب بروز پیدا کند، دشمن باز هم در مقابل ملت ایران احساس ضعف و زبونی و احساس عجز خواهد کرد و ایران همچنان در موضع اقتدار قرار خواهد داشت.

بر پایه همین گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان بر ضرورت بهره گرفتن از فرصت حضور در ماههای رجب، شعبان و رمضان برای مستحکم کردن ارتباط با خدا تأکید کردند و فرمودند: به برکت تحول واقعی که در انسانهای مسلمان صدر اسلام به وجود آمد، مسلمانان توانستند برای قرنهای متمادی دنیا را متحول کنند و به دنیا علم، معرفت، تفکر، عقل، روح، معنا و منطق ببخشید و آن مدنیت عظیم اسلامی را پدید بیاورند و امروز نیز ملت بزرگ و مسلمان ما خواهد توانست نه فقط جامعه خود را کیفیت برتری بدهد بلکه می‌تواند بر روی دنیا و تاریخ اثر بگذارد و انسانیت را متحول کند و به فضل الهی این اتفاق خواهد افتاد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی توفیقات ملت ایران را مرهون معنویات و تفضلات الهی دانستند و فرمودند: ملت ایران توانسته است با انقلاب و امام خود و با مجاهدتها و شهادتهای خود بر روی ملتهای دیگر تأثیرات شگرفی بگذارد و این همه به برکت معنویت بوده است.

عزت، سربلندی و امید بی‌پایان ملت ایران به برکت اتکاء به خداوند به دست آمده است و این ارتباط معنوی باید بصورتی روز افزون، شفاف‌تر و متجلی‌تر شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه ملت ایران را به مغتنم دانستن فرصت حاکمیت اسلام بر کشور جلب کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: فضای نظام اسلامی، فضای معنویت، فضای صفا و محبت و انس و برادری است و همه ما و حتی کسانی که اعتقاد به اسلام ندارند باید قدر حاکمیت دین خدا را در این کشور بدانند و چنین فضای با برکتی را مغتنم بشمارند.