• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/07/26

برگزاری مراسم صبحگاه لشکر نیروی مخصوص سیدالشهدا(ع) در حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در مراسم صبحگاه لشکر نیروی مخصوص سیدالشهدا (ع) شرکت کردند و ضمن سخنانی از رزم آوران دلاور اسلام و جوانان مؤمن و انقلابی به عنوان اسوه‌هایی پرافتخار و حجت بر دیگران نام بردند و جهاد در راه خدا را مایه سربلندی و نیز حفظ شأن و مقام والای ملتها دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانشان از نیروهای لشکر سیدالشهدا (ع) به عنوان افتخار آفرینان میهن اسلامی یاد کردند و فرمودند: جوانان مؤمن و انقلابی در سپاه اسلام با دلی نورانی، روحی آزاد و ایمانی قوی و استوار راهی را پیموده‌اند که اکنون می‌توان آنان را اسوه‌یی و حجتی برای اقتدای دیگران دانست، جوانان ما در مجموعه‌هایی از قبیل لشکر پرافتخار سیدالشهدا این حقیقت را ثابت کردند که گوهر انسانیت نیز مانند دین خدا همیشه زنده است و راه برای پرورش انسانهای مصفا، نورانی، برجسته و برگزیده همیشه باز است.

مقام معظم رهبری امام خمینی (رض) را امام نور و صفا و امام قدس و تقوا و روح محض خواندند و با تأکید بر فروزان بودن مشعل جهاد پس از دوران دفاع مقدس فرمودند: ایجاد بنای شامخ حکومت اسلامی، اهتزاز پرچم عزت، استقرار دولت مقتدر و سربلندی یک ملت هنگامی عینیت پیدا می‌کند که مفهوم جهاد در وجود انسانهای پاک و برجسته تجسد پیدا کرده باشد و این معنا امروز در جامعه اسلامی ایران واقع شده است و پرچم ایثار و جهاد و شهادت و پاسداری از ارزشها و دین،امروز نیز در دست جوانان پاک، مؤمن و نورانی قرار دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جهاد را لازمه ایستادگی در برابر تحرکهای بسیار خطرناک دنیای سیاست و اقتصاد دانستند و فرمودند: اگر قرار باشد جهاد معنای حقیقی به خود بگیرد، باید انسانهای الگو و نماد در جامعه وجود داشته باشند و امروز افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که در درون خود به حد وفور از این الگوها برخوردار است، الگوهایی پاک و نورانی که امام نور آرزو می‌کرد یکی از آنها باشد.

فرمانده کل قوا، فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی را نه یک حادثه نظامی بلکه یک حادثه انسانی توصیف کردند و فرمودند: پیدایش انسانهای نورانی و ظهور فرشتگانی از جامعه بشری، فتح‌الفتوح انقلاب ما بود سرداران شهید و جانباز مایه شرف و عزت ملت ایران هستند و تکرار نام آنها و ادامه راه پرافتخارشان مایه عزت و شرف یک کشور است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با هشدار نسبت به در کمین بودن دشمنان ملت ایران فرمودند: امروز دشمن در کمین است و اگر بتواند از طریق تحمیل جنگ به ملت ایران ضربه بزند، این کار را خواهد کرد. پرچمی که ملت ایران برافراشت، به مسلمانان دنیا عزت و هویت داد و امروز می‌توان نشانه‌های این عزت اسلامی را در همه جای دنیا احساس کرد، بنا بر این نباید تصور کنیم که دشمن مأیوس شده است، اردوگاه دشمن هرگاه بتواند ضربه خود را خواهد زد.

فرمانده کل قوا ضرورت حفظ سرمایه‌های معنوی و تقویت بنیه‌های ایمانی را با تأسی به حق و صبر در راه خدا مورد تأکید قرار دادند و در پایان سخنانشان فرمودند: به فضل پروردگار جهانیان خواهند دید که دشمن یکبار دیگر از اردوگاه اسلام تودهنی خواهد خورد و بینی استکبار باز هم به خاک مالیده خواهد شد.

خاطرنشان می‌سازد فرماندهان و نیروهای لشکر سیدالشهدا نماز صبح امروز را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار کردند.

بر پایه همین گزارش در آغاز این مراسم، فرمانده کل قوا از یگانهای مستقر در میدان صبحگاه بازدید کردند و در برابر یادواره شهدا با قرائت فاتحه یاد و مقام شامخ شهیدان را گرامی داشتند.

سپس سردار جعفری فرمانده نیروی زمینی سپاه ضمن سخنانی به معظم‌له خیر مقدم گفت و بر آمادگی کامل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای فرامین فرماندهی کل قوا و انجام هرگونه عملیات برای دفاع از میهن اسلامی تأکید کرد.

همچنین سرتیپ پاسدار ناصح فرمانده لشکر نیروی مخصوص سیدالشهدا (ع) گزارشی از سابقه تشکیل این لشکر و انجام دهها عملیات آفندی و پدافندی در سالهای دفاع مقدس به استحضار رساند و یاد حماسه‌آفرینیهای فرماندهان و رزمندگان این لشکر را گرامی داشت.

در ادامه این مراسم عملیات نمایشی دفاع شخصی، جنگ سرنیزه و پرواز پا را موتور انجام شد و شماری از چتربازان نیروی مخصوص لشکر سیدالشهدا در میدان صبحگاه فرود آمدند.

در پایان این مراسم یگانهای مستقر در میدان از مقابل کلام الله مجید و فرمانده معظم کل قوا رژه رفتند.

این گزارش همچنین حاکیست که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان رده‌های مختلف لشکر سیدالشهدا (ع) که در حسینیه آن لشکر برگزار شد، سخنان مبسوط و مهمی پیرامون معارف قرآنی ایراد کردند.