• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/07/15

دیدار جهادگران جهاد سازندگی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران تن از جهادگران جهاد سازندگی با ایشان طی سخنانی از اخلال در فعالیتهای اقتصادی دولت خدمتگزار، دشمنی با نظام در عرصه‌های نظامی، امنیتی و فرهنگی، متزلزل کردن پایه‌های اصلی نظام و زیر سؤال بردن مشروعیت آن و نیز ناامید کردن جوانان نسبت به آینده به عنوان توطئه، خیانت و براندازی یاد کردند و ضرورت مقابله با عناصر بیگانه صفت را که در زیر نقاب اعلام نظر مخالف اقدام به توطئه و خیانت می‌کنند مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری در این دیدار اظهار نظر مخالف پیرامون مسایل گوناگون را با دشمنی، توطئه و خیانت، کاملا متفاوت دانستند و فرمودند: بارها گفته‌ایم و اکنون نیز بر آن تأکید می‌کنیم که هر کس در هر زمینه و مسأله‌ای نظر مخالف دارد، می‌تواند نظر خود را بنویسد، بگوید، چاپ و منتشر کند و هیچکس نیز متعرض او نخواهد بود، اما میان نظر مخالف و توطئه و دشمنی تفاوتی اساسی وجود دارد و بر این اساس کسی که از لحاظ اقتصادی در کار دولت خدمتگزار اخلال کند و در عرصه نظامی، امنیتی و فرهنگی خصومت بورزد، او دشمن است و باید با او مقابله کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشتن با هدف ناامید کردن مردم نسبت به آینده و گرفتن نشاط کار و ابتکار و خلاقیت از جوانان را اقدامی مبتنی بر خیانت و توطئه دانستند و فرمودند: اگر کسانی با نوشته‌های خود اصل مشروعیت نظام اسلامی را که با این همه خون و فداکاری به دست آمده است، زیر سؤال ببرند، در واقع توطئه و دشمنی کرده‌اند. نقد و انتقاد سیاستهای مختلف کار بدی نیست، اما اگر کسی بخواهد اساس نظام و پایه‌های اصلی را در ذهن و نظر مردم متزلزل کند، این خیانت و براندازی است و با بیان حرف مخالف، هیچ تناسبی ندارد و می‌توان دست دشمنان را به طور صریح در چنین اقداماتی مشاهده کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی رادیوهای بیگانه را یکی از مهمترین ابزارهای نفوذ آمریکا، صهیونیستها و جهانخواران اقتصادی دنیا در ملتها برشمردند و با انتقاد از کسانی که در داخل با رادیوهای بیگانه همصدا شده‌اند فرمودند: همه کسانی که در این میدان، کار خلاف می‌کنند، دشمنان نیستند، بلکه برخی دوستان نادان و خودیهای غافل نیز در این جهت عمل می‌کنند. من از خودیها مصرانه می‌خواهم که ذهن خود را قدری باز کنند و فکر خود را به کار اندازند و بفهمند که امروز دشمن چه کسی است؟ چه می‌خواهد ؟ و چه می‌کند؟ و نقشه او چیست ؟ عقل حکم می‌کند که در میدان جنگ در جهت خواست دشمن تیراندازی و بمباران نکنیم. چرا کار دشمن را به عهده می‌گیرید؟ چرا جاده دشمن را هموار می‌کنید تا او بتواند نیروهای خودی را دور بزند؟ و تأکید همیشگی ما بر داشتن تحلیل سیاسی به این منظور است که چنین اشتباهاتی صورت نگیرد.

مقام معظم رهبری بر ضرورت تیزبینی، هوشیاری، بیداری مردم، شناخت دشمن و اهداف او تأکید کردند و فرمودند: دشمنان نقابدار، دو رو و منافق عموما خود را پشت سر عناصر سالم، صادق و احیانا ساده پنهان می‌کنند، آنها را باید شناخت و اینها را باید هشدار داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان، تلاش هماهنگ و مشترک رادیوهای بیگانه، مطبوعات و خبرگزاریهای خارجی را برای سست کردن انتخابات مجلس خبرگان یادآور شدند و فرمودند: آنچه برای دستگاه استکبار جهانی در درجه اول اهمیت قرار دارد، این است که مردم در پای صندوقهای اخذ رأی حاضر نشوند و این واقعیت را هر انسان آگاه جامعه ما با داشتن هر فکر، جناح و جهتی می‌تواند بفهمد و باید در مقابل آن بایستد، بنا بر این همه باید تلاش کنند که این انتخابات پرشور برگزار شود و نشاندهنده حضور واقعی مردم در صحنه سیاسی کشور باشد، زیرا هر انتخاباتی که پرشور برگزار شود، کشور را بیمه، دشمن را مأیوس و بخش مهمی از توطئه‌های سیاسی بیگانگان را خنثی خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت نفس برگزاری شکوهمند انتخابات و حضور وسیع مردم در آن تأکید کردند و فرمودند: مسأله درجه اول کشور این است که همه واجدین شرایط به صورتی پرشور و آگاهانه در انتخابات شرکت کنند و با فکر و تحقیق به کسانی که تمایل دارند رأی دهند. مجلس خبرگان حائز اهمیت است، اما حضور مردم، اهمیت نقد دارد و کشور را بالفعل بیمه می‌کند.

مقام معظم رهبری جناحهای سیاسی کشور و معتقدین به انقلاب، امام و اسلام ناب را به کنار گذاشتن اختلافات و همدلی و اتحاد فراخواندند و فرمودند: بنده به تعبیرات چپ و راست در دایره معتقدین به نظام، هیچ اعتقادی ندارم، اما از همه جناحهای سیاسی کشور و هر کس که اسم خود را چپ، راست یا میانه‌رو می‌گذارد، می‌خواهم که مسایل جناحی و خطی و درگیریهای برادر با برادر را فعلا کنار بگذارند و اجازه ندهند که دشمن از حرف، اشاره و کار آنها سوء استفاده کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان از جهاد سازندگی به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی نام بردند و فرمودند: جهاد سازندگی یکی از تدبیرهای برجسته و ماندگار امام بزرگوار(رض) و یادگار ارزنده ایشان است و حقیقتا شجره طیبه‌ای است که به دست با برکت امام عزیز غرس شد، رشد کرد، میوه داد و کشور و ملت را در مراحل مختلف از وجود خود بهره‌مند ساخت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی شهادت جهادگران در عرصه سازندگی و پیش از شروع جنگ تحمیلی را خاطرنشان کردند و فرمودند: مجموعه عظیم و سازمان بزرگ جهاد سازندگی یکی از بزرگترین امتحانات را داده است و جهادگران سازندگی در طول بیست سال گذشته همواره پیشرو و مبتکر انجام کارهای بزرگ بوده‌اند و اکنون نیز جهاد سازندگی باید علاوه بر تداوم بخشیدن به سازندگی کشور تلاش خود را برای تربیت مغزهای فعال و دستهای کارامد و نیز سازندگی مدیران لایق و شخصیتهای برجسته مضاعف کند.

مقام معظم رهبری از تمسک به ایمان انقلابی به عنوان رمز و راز تمامی موفقیتهای ملت ایران در عرصه‌های گوناگون یاد کردند و فرمودند: ایمان انقلابی، ایمان به حقیقت والا و درخشانی است که توانست این کشور و ملت ایران را از دوران تاریک و ذلت‌بار حاکمیت پنجاه‌ساله رژیم پهلوی نجات بخشد و در سایه همین ایمان روشن بود که مرد و زن ایرانی با تکیه بر اراده خویش، این نهضت عظیم را به انجام رساند، خود را از وابستگی به قدرتهای طماع بیگانه رهانید، روی پای خود ایستاد، استعدادهایش را شکوفا کرد، سخن حق خود را باشجاعت به دنیا اعلام کرد، مسؤولینش را خود برگزید و سرمایه‌هایش را صرف سازندگی کشور کرد و این همه به همت مردمی شد که ایمان داشتند، بنا بر این ایمان به اسلام ناب محمدی و ایمان به آن حقیقت درخشنده ستون این خیمه عظیم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان دست هدایت‌گر خداوند متعال را ضامن بقا و استواری نظام اسلامی دانستند و فرمودند: من به روشنی می‌بینم که دست قدرت لایزال هدایت الهی همواره پشت سر این نظام و ملت است و در همه موارد او را به راه درست هدایت کرده‌است و باز هم کمک خداوند در مقاطع حساس به کمک این ملت خواهد آمد.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده نماینده ولی‌فقیه در جهاد سازندگی و نیر آقای سعیدی‌کیا وزیر جهاد هر یک در سخنان کوتاهی بر نقش مهم جهاد سازندگی در عرصه دفاع مقدس و نیز بازسازی کشور از جمله در امر اشتغال مولد، افزایش تولید، توسعه صادرات و توسعه روستاها تأکید کردند و آمادگی جهادگران را برای فداکاری و ایثار در جهت اجرای اوامر رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار دادند.