• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/02/22

دیدار دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه تهران با رهبر انقلاب

دانشگاه تهران امروز میهمان داشت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز بدون اطلاع قبلی دانشجویان و دانشگاهیان به دانشگاه تهران رفتند تا بااستادان و دانشجویان دیدار کنند و به آنهاگفت و شندو صمیمانه بپردازند.

مقام معظم رهبری پس از ورود به دانشگاه به طور سرزده از چند کلاس درس دانشکده ادبیات و علوم انسانی بازدید کردند و با استادان و دانشجویان در مورد مسایل مختلف به گفتگو پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس به مسجد دانشگاه رفتند و دانشجویان نیز که از حضور ایشان در دانشگاه اطلاع یافته بودند برای دیدار با رهبر انقلاب به سوی مسجد دانشگاه شتافتند.

مقام معظم رهبری در مسجد دانشگاه تهران در فضایی صمیمی و سرشار از محبت و احساس به پرسشهای دانشجویان و دانشگاهیان در زمینه‌های مختلف پاسخ دادند. که این جلسه تا اذان ظهر ادامه یافت. پس از جلسه پرسش و پاسخ نماز ظهر و عصر دانشجویان و استادان به امامت حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌ای اقامه شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اقامه نماز در جمع دانشگاهیان و دانشجویان در سخنانی به زمینه‌های پیدایش روشنفکری در اروپا، اشاره کردند و ضمن تبیین خصوصیات برخی از پیشگامان روشنفکری در ایران تصریح کردند که روشنفکری در کشور ما اصولا بیمار متولد شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: گرایش به غرب مخالفت با مذهب و رویگردانی از آیینها و سنن ملی از مشخصات جریان روشنفکری قبل از دوران پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.

مقام معظم رهبری در ادامه بیاناتشان با تشریح سیر تحول جریان روشنفکری در عصر انقلاب اسلامی ظهور قشر وسیعی روشنفکران مذهبی و انقلابی را از دستاوردهای مهم فرهنگی انقلاب اسلامی دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان با اشاره به تلاشهای برخی محافل برای احیای جریان منسوخ شده روشنفکری با مشخصات روشنفکری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، این حرکت را ارتجاع روشنفکری نامیدند و خطر این تلاشها را به دانشگاهیان گوشزد کردند.