• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/07/14

برگزاری مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی، افسران جوان و جوانان پرشور و مؤمن بخش‌های مختلف کشور را پیشگامان حرکت به سمت دنیایی سرشار از صلح و عدالت و دوستی خواندند و تأکید کردند: زورگویان جهانی در اجرای پروژه‌ی ایران‌هراسی ناکام خواهند ماند، چرا که اقتدار ملی جمهوری اسلامی نه‌تنها تهدیدی برای ملت‌ها نیست، بلکه الگویی برای پیشرفت و عزت و افتخار ملت‌ها به شمار می‌آید.

در ابتدای ورود فرمانده کل قوا به میدان صبحگاه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی در نوشهر، سرود ملی جمهوری اسلامی نواخته شد.
ایشان همچنین در مقابل یادمان شهدا، برای شهیدان سرافراز میهن اسلامی به‌ویژه شهیدان دلاور نیروی دریایی علوّ درجات را مسئلت کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس از نیروهای مستقر در میدان سان دیدند و جانبازان حاضر در مراسم را مورد تفقّد قرار دادند.
فرمانده کل قوا در این مراسم، تأثیر تعیین‌کننده‌ی نیروهای مسلح در حفظ امنیت ایرانِ بزرگ و آمادگی این نیروها را برای ایثار جان خود در راه دفاع از نظام و کشور، عوامل اساسی اهمیت فراوان و احترام شایسته‌ای خواندند که ملت و نظام برای نیروهای مسلح قائل‌اند.
ایشان، جوانان برومند دانشگاه‌های افسری ارتش را از پایه‌های مستحکم اقتدار جمهوری اسلامی ایران برشمردند و با اشاره به ضرورت افزایش روزافزون قدرت کشور در دنیای پرکشمکش کنونی افزودند: نیروهای مسلح خط مقدم و نشانه‌ی آشکار اقتدار ملت ایرانند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دست‌یابی به اقتدار حقیقی را حق و وظیفه‌ی هر ملت دانستند و افزودند: ایمان به خدا، عنصر اصلی اقتدار حقیقی است که در پرتو آن، عزم و اراده و معنویت و پیشرفت علمی، سیاسی و اقتصادی نیز به وجود می‌آید.
فرمانده کل قوا شکست مفتضحانه‌ی رژیم صهیونیستی را در مقابله با جوانان مؤمن لبنان و مردم باایمان غزه و ناکامی آمریکا در جنگ با مردم عراق و افغانستان را دلایل محکمی برای اثبات ناکارآمدی اقتدار متکی بر سلاح و زور و پول خواندند و تأکید کردند: سقوط، سرنوشت اجتناب‌ناپذیر زورگویانی است که خواسته‌های خود را بر ملت‌ها تحمیل می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اذعان دشمنان ملت ایران به اقتدار جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند: هدف اصلی بیگانگان از اعتراف به اقتدار ملت ایران، پیشبرد پروژه‌ی ایران‌هراسی در منطقه و جهان است.
ایشان پیشرفت‌های دفاعی ایران را غیر قابل مقایسه با ۳۰ سال پیش خواندند و خطاب به افسران جوان نیروهای مسلح گفتند: عزیزان من! قلّه‌ی پرافتخاری که امروز شما در آن قرار دارید، ۳۰ سال پیش، حتی در خوش‌بینانه‌ترین نگرش‌ها قابل پیش‌بینی نبود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیشرفت علمی، پیشرفت تسلیحاتی، خودباوری، اعتماد به نفس ملّی و انسجام و افتخار در بخش‌های مختلف را از نشانه‌های اقتدار جمهوری اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: البته دشمن قادر نیست این واقعیات را انکار کند، اما هدف اصلی او از اشاره به این حقایق، ترساندن ملت‌ها و کشورهای دیگر از جمهوری اسلامی ایران است.
فرمانده کل قوا تأکید کردند: اقتدار عظیم جمهوری اسلامی، رزمایش‌ها، موشک‌ها و امکانات پیشرفته‌ی دفاعی ایران، برای همسایگان ما و هیچ‌یک از ملت‌های جهان تهدید نیست، بلکه در حقیقت فرصتی است که راه پیشرفت و افتخار را به آن‌ها نشان می‌دهد و به آن‌ها می‌آموزد که عزت و اقتدار با وابستگی به امریکا و خریدهای بی‌پایان تسلیحاتی به دست نمی‌آید، بلکه متّکی بر ایمان، اعتماد به نفس و جوشش از درون است.
رهبر انقلاب اسلامی آینده‌ی جهان را متعلق به ملّت‌های مؤمن دانستند و خاطرنشان کردند: در پرتو عزم و اراده‌‌ی پولادین و اهداف درست ملت‌های مؤمن و استقلال‌طلب، جهانی عاری از تجاوز و تعدّی به وجود خواهد آمد که در آن از مسابقه‌ی تسلیحاتی یا مسابقه‌ی وحشت خبری نخواهد بود.
ایشان جوانان ایران اسلامی را پیشگامان ایجاد چنین جهانی برشمردند و افزودند: صلح و سعادت و عدالت، پیام نو و روشن ملت ایران برای همه‌ی ملت‌ها است و جوانان پرشور این سرزمین بزرگ، برای تحقق این پیام باید با همه‌ی ظرفیت‌های وجودی خود در میدان تلاش و پیشرفت، حاضر باشند.
فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانشان، حضور در صف مقدّم دفاع از کشور و خدمت به ملت را امتیاز و افتخار بزرگِ نیروهای مسلح خواندند و به آن‌ها توصیه کردند: پژوهش و علم‌آموزی را جدّی بگیرید و روزبه‌روز امتیازات برجسته و افتخارات مثال‌زدنی خود را افزایش دهید.
فرمانده کل قوا نیروی دریایی را یک نیروی راهبردی برشمردند و با اشاره به فرماندهی خوب و ظرفیت‌های فراوان این نیرو برای پیشرفت بیشتر، استمرار افزایش توانمندی‌های نیروی دریایی را مورد تأکید قرار دادند.
ایشان ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را فرزندان خانواده‌ی بزرگ ملت ایران خواندند و استمرار همدلی و وحدت و مهربانی مجموعه‌ی نیروهای مسلح را ضروری دانستند.

در ادامه‌ی مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، دانشجویان جدید، در دفاع از اسلام و انقلاب و مرزهای ایران عزیز سوگند مشترک یاد کردند.
سپس جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، فرماندهان نمونه و دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ارتش، هدایا، جوایز و سردوشی خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.
در این مراسم همچنین امیر دریادار سیاری -فرمانده نیروی دریایی ارتش- ضمن خیر مقدم به فرمانده کل قوا اعلام کرد: دانشگاه‌های نیروهای مسلح، کانون‌های معنویت، تعهد، دانش و کارآمدی نظامی به شمار می‌روند و افسران جوان مظهر نظم، انضباط، تخصص، ابتکار و اقتدار هستند.
در ادامه‌ی مراسم، دریادار دوم جعفری تهرانی -فرمانده دانشگاه علوم دریایی- گزارشی از روند ارتقای دانش تخصصی و کارآمدی نظامی و تعمیق معنویت دانشجویان دانشگاه علوم دریایی بیان کرد.
قرائت خطابه‌ی دانشجویان قدیم و جدید، اعطای پرچم دانشگاه به نماینده‌ی دانشجویان جدید، اجرای سرود افتخار ایران به صورت هم‌خوانی و تمرین میدانی، از دیگر برنامه‌های دانشجویان افسری در سومین مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های ارتش بود.
در پایان این مراسم، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.