• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/02/09

دیدار جمع کثیری از معلمان و کارگران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز دیدار هزاران تن از کارگران و معلمان و مربیان آموزش و پرورش با ایشان طی سخنانی از تبلیغات دروغ و غلط و تعلیمات ناقص، مغرضانه و خبیثانه از دین، انقلاب و شخصیتهای کشور به عنوان برنامه امروز دستگاه استکبار علیه ملت بزرگ ایران یاد کردند و هدف این تلاش دنباله‌دار دشمن را متزلزل کردن پایه‌های مستحکم ایمان در دلهای مردم و بویژه جوانان دانستند. مقام معظم رهبری در این دیدار که در آستانه روز معلم و روز کارگر انجام شد توطئه‌های گوناگون دستگاه استکبار علیه انقلاب اسلامی طی بیست سال گذشته را تبیین کردند و فرمودند: دشمنان ملت ایران از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی همواره به خود وعده داده‌اند که این انقلاب دوام نخواهد داشت و به زودی به زانو در خواهد آمد؛ اما بوضوح دیدند که ایران اسلامی محکم و استوار ایستاد و متجاوزین را بدون هیچ دستاوردی از خاک خود بیرون راند و در عرصه سازندگی نیز خالق شگفتیهای بسیار شد و امروز انقلاب کبیر اسلامی به حدی از رشد و بالندگی رسیده است که دستگاه استکبار را به طور جدی و تا اعماق وجودش به وحشت انداخته است و اکنون قدرتهای استکباری که از هر سو ناامید و درمانده شده‌اند، با همه وجود از هیمنه و هیبت این انقلاب عظیم و ملت بزرگ ایران خائف و لرزان هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محاصره تبلیغاتی را تنها راه دشمن برای مقابله با ملت ایران دانستند و فرمودند: دستگاه استکبار با راه‌اندازی صدها رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله و وسایل گوناگون ارتباطی در دنیا با همه توان خود به مقابله با نظام اسلامی و مفاهیم انقلاب برخاسته است و در تلاش است تا از رهگذرآن مردم را نسبت به پایه‌های مستحکم ایمان خود متزلزل کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آگاهی خویش از فعالیتهای پشت پرده دستگاه استکباری تأکید کردند و فرمودند: بحمدالله دستگاههای خبر رسانی ما مجهز و کارامد هستند و به روشنی می‌توان به چگونگی فعالیتهای دشمن علم و یقین پیدا کرد. دشمن با استفاده از ابزارهای متعدد تبلیغاتی می‌کوشد تا با دگرگون کردن حقایق و القاء تحلیلهای نادرست به مردم و بویژه جوانان، ایمان آنان را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی متزلزل کند، اما تردیدی نیست، ایمان در دل مردم مستحکم است و قدرتهای شیطانی در این تلاش خود، راه به جایی نخواهند برد.

بر پایه همین گزارش مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان از کارگران و معلمان به عنوان دو قشر بسیار ارزشمند جامعه یاد کردند و در بیان مقام و منزلت کارگران فرمودند: منزلت اجتماعی و الهی قشر کارگر از آن جهت عظیم است که کارگران مسلمان ما نفس کار کردن را یک وظیفه انسانی می‌دانند و کسانی که بر این اساس کار سازنده انجام می‌دهند و برای گذران زندگی خود تلاش می‌کنند، عزیز و محترم هستند و نزد خداوند متعال نیز مأجورند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بهره‌مند شدن مردم مؤمن و مسلمان ایران از محصول کار کارگران و در نتیجه بی‌نیازی کشور از بیگانگان را به عنوان دو نکته مهم و اساسی به کارگران خاطر نشان کردند و فرمودند: کارگران با نوآوری، اختراع و ابتکارات گوناگون خود، کشور را از وابستگی نجات می‌دهند و در واقع کار آنها علاوه بر آن که وظیفه، عبادت و ثواب محسوب می‌شود، مردم را منتفع و کشور را از بیگانگان بی‌نیاز و مستغنی می‌سازد. بنا بر این در ایران اسلامی، کارگری باید به عنوان یک افتخار بزرگ محسوب شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مقاومت و ایستادگی کارگران در برابر توطئه‌ها و ترفندهای خباثت‌آمیز دشمنان اسلام را طی سالهای پس از پیروزی انقلاب یادآور شدند و فرمودند: تمامی دستاوردهای تولیدی و صنعتی و پیشرفتها، اختراعات و ابتکارات ایران اسلامی، به برکت ایستادگی و مقاومت کارگران کشور در برابر تلاشهای رذیلانه دشمن ممکن شده است و امروز دستگاههای ذیربط باید با جدیت و دلسوزی به امور کارگران و مشکلات رسیدگی کنند و برای ارتقاء کیفیت و اتقان و استحکام محصول کار کارگران ایرانی برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان با تجلیل از مقام معلم فرمودند: تمامی انسانها در یک جامعه پیشرفته اسلامی اعم از سرداران، فرزانگان، علماء و برجستگان کشور رهین و پرورده دست معلمان هستند و همواره سایه معلم را بر سر خویش احساس می‌کنند. پس سلام بر معلمان و مربیان دوران کودکی، نوجوانی و جوانی ما که چه حق بزرگی بر گردن ما دارند و چه کار بزرگی را به انجام رساندند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شغل معلمی را به جهت نقش آن در نورانی کردن گوهر وجود انسانها، عظیم و بسیار با ارزش دانستند و فرمودند: معلمان کشور به تناسب شأن و مقام رفیع خود، مسؤولیت بیشتر و بزرگتری دارند و آموزش و پرورش از آن جهت که با عزیزترین، مؤثرترین و در عین حال آسیب‌پذیرترین قشر جامعه یعنی جوانان و نوجوانان مواجه است مسؤولیتی مضاعف دارد، بنا بر این معلمان و مربیان باید دانش‌آموزان جوانان و نوجوانان ما را که در این دوران حساس، مهم و تعیین‌کننده انقلاب و نظام اسلامی زندگی می‌کنند با چنان ایمان عمیق و راسخی تربیت کنند که بتوانند در مقابل مطامع دشمن، تجاوز بیگانگان و در برابر سلطه‌گری آمریکا و دستگاههای استعمارگر همانند کوه محکم و مقاوم بایستند.

این گزارش همچنین حاکیست پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقایان کمالی وزیر کار و امور اجتماعی و مظفر وزیر آموزش و پرورش هر یک در سخنان کوتاهی روز کارگر و روز معلم را گرامی داشتند و از نقش برجسته و بارز این دو قشر جامعه در حصول پیشرفتها و دستاوردهای مهم انقلاب تجلیل کردند.