• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/11/09

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسؤولان، مقامات و کارگزاران نظام با ایشان طی سخنانی اسلام را مایه عزت و کرامت ملتهای مسلمان دانستند و بر اهمیت عید سعید فطر در گرد آوردن ملتهای مسلمان بر محور توحید و کلمه متعالیه اسلامی تأکید کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار از دور بودن امت اسلام از هدفها و آرمانهای بلند اسلامی ابراز تأسف کردند و فرمودند: جهان اسلام باید امروز همانند مشعلی فروزان راه هدایت بشریت را روشن کند و مانند خورشیدی بر بشریت بتابد، به آنها گرما، نورانیت، حرکت و حیات بدهد؛ اما متأسفانه، وضع فعلی امت اسلامی با جامعه‌ای که اسلام می‌خواهد در همه خیرات، پیشرو بشریت باشد، فاصله دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در عین حال گرایش فزاینده به احکام نورانی قرآن و ارزشهای اسلامی در شرق و غرب عالم اسلام را امید بخش توصیف کردند و فرمودند: امروز ایران اسلامی به برکت اسلام عزت پیدا کرده و به مجموعه‌ای از خیراتی که اسلام می‌خواهد، دست یافته است و آنچه ملت بزرگ ایران برای ملتهای مسلمان می‌خواهد، این است که اسلام عزیز را مایه عزت و کرامت خود بدانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی اسلام به عنوان عامل سرافکندگی و عقب‌ماندگی مسلمانان را یک تلقین شیطانی دشمنان اسلام و استعمارگران برشمردند و فرمودند: قدرتهای استکباری همواره تلاش کرده‌اند مسلمانان را از اصل و هویت واقعی خود جدا کنند، تا به راحتی بر ملتهای مسلمان فرمان برانند؛ تاریخچه استعمار به روشنی نشان دهد که منزوی کردن دین و اسلام و بیرون کردن آن از زندگی ملتهای مسلمان، یک هدف همیشگی آنان بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی قرآن کریم را مجموعه‌ای از نظام زندگی اجتماعی و دستورالعمل زندگی سعادتمندانه و توأم با عزت توصیف کردند و فرمودند: روشنفکران، سیاستمداران و جوانان در کشورهای اسلامی باید تا آنجا که می‌توانند زمینه ذهنی و زمینه عملی مردم خود را برای بازگشت به زندگی قرآنی مستعد کنند و آنها را در مسیر عزت و عظمتی که اسلام می‌خواهد قرار دهند.

مقام معظم رهبری پایبندی به سنتهای جاهلی را مایه سرافکندگی و جمود فکری دانستند و فرمودند: پایبندی به قرآن مایه روشنفکری، آزاداندیشی و بکار افتادن علم و عقل و ابتکار و تلاش است، اسلام مرده‌های اجتماعی و سیاسی را زنده کرد و به ملتهایی که خاک مرگ بر روی آنها پاشیده شده بود، حیات و آقایی بخشید و پرچم انسانیت و دفاع از انسانها را به آنها داد که نمونه آن ایران اسلامی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اسلام به عنوان علاج دردهای امت مسلمان یاد کردند و در پایان سخنانشان برای نجات ملتهای مظلوم فلسطین و الجزایر و دیگر ملتهای تحت ستم دعا کردند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی رئیس جمهور نیز در سخنان کوتاهی عید سعید فطر را به رهبر عالی قدر انقلاب و مسلمانان جهان تبریک گفت و عید فطر را جشن پیروزی ایمان بر هواهای نفسانی توصیف کرد.

رئیس جمهور از عید سعید فطر به عنوان مکمل جشن نوزدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و ابراز امیدواری کرد که مسلمانان جهان با غلبه بر مشکلات بیرونی و موانع درونی خویش بتوانند راه اعتلا و سرافرازی را بپیمایند.