• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/06/19

دیدار جمعی از پرستاران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار صدها تن از پرستاران، امدادگران و مددکاران بیمارستانها و مراکز مختلف درمانی با ایشان طی سخنانی از پرستاران به عنوان یک قشر زحمتکش، ارزشمند و اثر بخش جامعه تقدیر کردند و توأم بودن دانش، معرفت، تجربه و مهارت بارحمت و عواطف لطیف انسانی را ویژگی کار پرستاران دانستند.

مقام معظم رهبری در این دیدار دست نوازشگر پرستاران را در بهبودی بیماران، تعیین کننده دانستند و خطاب به پرستاران فرمودند: این موقعیت را قدر بدانید، آن را خدمتی بزرگ بشمارید و وظایف خود را هر چه بهتر انجام دهید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان همراه نبودن دانش پیشرفته و فوق مدرن غرب را با وجدان، معنویت، اخلاق و عواطف انسانی، موجب محرومیت بشر از سعادت و خوشبختی و لذت زندگی توصیف کردند و فرمودند: هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که دانش را همراه با معنویت پیش ببرد، و از آنجا که روش ما در تضاد با روش آنهاست، دنیای غرب دینداری ملت ایران را تعصب و تحجر می‌نامد و علاقه‌مندی نظام اسلامی به مبانی اخلاقی و انسانیت را مخالفت با حقوق بشر قلمداد می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مشکلات ناشی از زندگی خشک و بدون معنویت، عطوفت و انسانیت در دنیای غرب را برشمردند و فرمودند: جوامع غربی قادر به ارضا و اشباع عواطف انسانی نیستند، خشک، بی‌انعطاف و یکجانبه‌اند و ظالم و سختگیر هستند؛ اما بر خلاف دنیای غرب، محیط اسلامی آکنده از رحمت و اعتدال و حاکمیت معنویت و تقواست و آغوش جامعه اسلامی بر روی همه عواطف انسانی، احساسات صحیح بشری و همزیستی و آسایش معنوی انسانها باز است.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان با تبیین سیاست شیطانی دشمنان ملت ایران در تقسیم‌بندی جامعه اسلامی به افراطی، میانه رو، متحجر، متعصب و معتدل، فرمودند: این همان تدبیر خباثت‌آمیزی است که 19 سال پیش عوامل قدرتهای استکباری در رژیم ستمشاهی در سطح کشور دنبال می‌کردند، و امروز همان طراحان و سیاستگذاران این سیاست را در سطح جهانی پی گرفته‌اند، اما من به ملت شریف ایران عرض می‌کنم که امروز بحمدالله در سطح مسئولان کشور، هیچ کس که حتی ذره‌ای به سیاستهای استکباری و استعماری گرایش، علاقه و انعطاف داشته باشد، وجود ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: مسئولان طراز اول کشور همه عاشق انقلاب و راه امام و فدایی اسلام هستند و برای حاکمیت مطلق احکام نورانی اسلام بر زندگی جامعه و نیز تحکیم نظام حقیقی اسلام مجاهدت می‌کنند، و در این امر نباید تردید کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از مقابله با استکبار و تفرعن قدرتهای مستکبر عالم به عنوان بزرگترین خاصیت نظام اسلامی یاد کردند و فرمودند: ایران اسلامی حتی برای یک لحظه در مقابل زورگویی هیچ قدرتی کوتاه نخواهد آمد و بر اساس قاعده و قانون عالم آفرینش که رشد طبیعت به سمت حق است، ادعا می‌کنیم که سر انجام ملت ایران مستکبرین را از تخت فرعونیت خود به خاک خواهد کشید.

مقام معظم رهبری بر بی‌اعتباری قدرت آمریکا و فانی بودن استکبار و استبداد نسبت به ملتها تأکید کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: طبیعت عالم مبتنی بر پیروزی حق است و ملت ایران به فضل پروردگار در همه میدانها پیروز خواهد شد، و روز به روز به پیشرفتهای هر چه بیشتر در زمینه معنویت و مادیت و اداره امور کشور دست خواهد یافت .

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری دکتر محمد فرهادی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سخنان کوتاهی ولادت حضرت زینب کبری (س) را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و پرستاران سراسر کشور تبریک گفت و برنامه‌های مختلفی را که برای ارتقاء سطح آموزش و بهبود وضعیت رفاهی پرستاران به اجرا گذاشته شده است تشریح کرد.